Zákazníci, kteří kupují auta online, jsou náročnější. Mnohem častěji volí mladší ojetiny s menším nájezdem

  • Mezinárodní online prodejce Carvago.com srovnal své prodejní statistiky s celkovou situací na trzích ojetin v zemích, kde působí
  • Přes internet se prodávají zánovní vozy, která splňují přísnější emisní normy, jsou v lepším technickém stavu a poskytují vyšší úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti
  • Mezi automobily prodanými online je také výrazně vyšší podíl elektrifikovaných pohonů
  • Mediánový počet najetých kilometrů je u inzerovaných ojetin v Polsku třikrát vyšší než v Německu
  • Mediánová cena vozů prodaných přes Carvago činila v loňském roce 659 030 Kč. Výrazně tak převýšila medián všech analyzovaných trhů včetně německého

Automobily, které se prodávají přes internet, jsou výrazně mladší, vybavenější a ekologicky šetrnější než průměr trhu. Vyplývá to z dat online prodejce Carvago.com, který srovnal své prodejní statistiky s celkovou situací na trzích ojetin v zemích, kde působí.

Zůstatkovou cenu ojetých vozů určuje v největší míře jejich stáří a nájezd. Nepřekvapí, že v zemích západní Evropy jsou ojetiny mladší než na chudším východě. Zatímco v Německu a Itálii byly ojetiny nabízené k prodeji v loňském roce typicky čtyři roky staré, v České republice, odkud Carvago pochází, to bylo o rok a v Polsku dokonce o pět let více. Mediánový rok první registrace vozů prodaných přes Carvago byl však 2019.

Ještě výrazněji jsou vyšší nároky zákazníků, kteří pořizují automobil z druhé ruky online, vidět na nájezdu. Mediánový počet najetých kilometrů je v Polsku třikrát vyšší než v Německu, Itálie je na tom výrazně lépe než Česká republika. Na Carvago.com naproti tomu zákazníci kupují vozy, které za sebou mnohdy ještě ani nemají první předepsaný servis – jejich mediánový nájezd totiž jen lehce přesahuje 26 tisíc kilometrů!

„Skutečnost, že online se nejvíce prodávají zánovní vozy s nízkým nájezdem, tedy poměrně drahé, svědčí o tom, že tento moderní a komfortní způsob pořízení automobilu oslovil bonitní spotřebitele s vysokými nároky,“ vysvětluje Jakub Šulta, CEO Carvago.com. „Praxe tedy plně potvrzuje předpoklad, s nímž jsme Carvago zakládali. Lidé, kteří již běžně nakupují z pohodlí svého gauče elektroniku nebo potraviny, rádi využijí možnost pořídit stejně snadno také automobil. Vybraný vůz zkontrolujeme, přivezeme, přihlásíme a doručíme až k zákazníkovi před dům, takže zcela odpadá martyrium spojené s výběrem a nákupem v tradičních autobazarech.“

Mediánová cena vozů prodaných přes Carvago činila v loňském roce 659 030 Kč. Výrazně tak převýšila cenovou hladinu všech analyzovaných trhů včetně německého. „Stále častěji se na nás obracejí i zákazníci, kteří nemohou sehnat nový vůz nebo na něj nechtějí čekat mnoho měsíců,“ vysvětluje Šulta. „Jen v posledních týdnech jsme předávali několik vozů s nájezdem v jednotkách tisíc kilometrů a cenovkou převyšující milion korun.“

Tabulka 1. Srovnání stáří, nájezdu a cen podle trhů (mediánové hodnoty)

Trh CZ DE IT PL Carvago
Rok registrace 2016 2017 2017 2012 2019
Nájezd (km) 93 684 46 086 59 000 140 000 26 350
Cena (Kč) 300 000 447 001 386 971 191 226 659 030

Zákaznické preference zároveň na mikroekonomické úrovni potvrzují makroekonomickou poučku, že s rostoucími příjmy stoupá také starost o životní prostředí. „Naši zákazníci volí nadprůměrně často elektrifikované automobily, které mají zejména v městském provozu výrazně nižší nebo dokonce nulové výfukové emise škodlivých látek,“ říká Jakub Šulta.

Tabulka 2. Podíl elektrifikovaných ojetin*

Trh CZ DE IT PL Carvago
Podíl (%) 1,85 3,39 3,77 1,89 6,11

*Mezi elektrifikovaná vozidla se v této metodice počítají vedle bateriových elektromobilů také různé typy hybridního pohonu

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....