Michal Křemen s Rudou Kouřilem vezou z Pelhřimova medaili

Z Pelhřimova si odvezli třetí místo ve skupině N2 a 34. místo celkově. Ve třídě vyhráli Michalové Bartončík a Večerka a druzí skončili Petrové Hubáček a Uhel.

Soutěžácký začátečník Michal Křemen s ostříleným spolujezdcem Rudou Kouřilem absolvovali víkendovou Cebia Rallye Pelhřimov 2007 v klidu a v pohodě a navíc se v poslední erzetě posunuli i na medailovou pozici. Po soutěži tedy byli spokojeni a těší se na svůj další společný start v Prachaticích.

Michal Křemen s Rudou Kouřilem vezou z Pelhřimova medaili
Michal Křemen s Rudou Kouřilem vezou z Pelhřimova medaili

Posádka se v průběhu soutěže objevila dokonce na průběžně stříbrné pozici, ale v podstatě nebylo cílem oslnit pokořením zkušenějších soupeřů, ale dojet do cíle, jak potvrzuje nedávno osmnáctiletý jezdec z Mladé Boleslavi: „Tratě byly vcelku pěkné až na některé úseky, které se mi moc nelíbily. To byla třeba druhá erzeta. Byly tam moc dlouhé rovinky a minimum zatáček, i charakterem nic moc… Ale skok na dvojce byl myslím dobrým zpestřením soutěže.“

Právě před skokem se ale ukázala role navigátora, který Michala krotil. Při druhém průjezdu ale naopak i trochu zrychloval. První skok před tisícovkami diváků mezi obcemi Těchobuz a Jetřichovec na RZ Bratřice Zhoř Křemen odjel zhruba padesátkou, zatímco jeho druhý průjezd ( či průlet) o třicet kilometrů rychleji a trochu jinou a lepší stopou, která zrychlení umožnila.

Myslím si, že můžeme být všichni víc než spokojeni. Slušný výkon na velice pěkné trati (mimo mně nesympatické RZ 2,4),“ doplnil navigátor Ruda Kouřil a pokračoval: „Trochu jsme zpočátku měli problém s chlazením. Do pátého kilometru to jelo zcela bez problémů, pak se ale motor začal moc hřát. Stačila maličkost, tedy výměna chladiče, a bylo po problémech.“

„Jeli jsme tak, abychom dojeli zase až do cíle :o) Měli jsme jen jednu krizovku v cíli RZ 10, kam jsme přijeli na prázdném kole… Jinak se nic zvláštního opravdu nedělo,“ dodal Křemen. „No a náš defekt byl velice zajímavý. Kámen se dostal do vnitřního prostoru mezi disk a brzdič a vyrobil do disku dvě poměrně velké díry. Měli jsme štěstí, že brzdič neuletěl. Takže to nebyl postupný defekt, ale jeli jsme půl RZ s prázdným kolem,“ zmínil ještě Ruda Kouřil a nezapomněl ani pochválit mladého jezdce, pro kterého se jednalo od závěru května, kdy dostal řidičák, o jeho čtvrtý start v rallye : „Jel disciplinovaně. Dohodli jsme se, že celý závod pojmeme jako rychlejší kontrolu rozpisu. A to dodržel. Sice jsem musel na několika místech jeho vášně ztlumit, ale to nebyl žádný problém. Zkušenosti musí získat postupně.“

Posádce jde totiž o dojetí pěti soutěží, aby byl splněn limit FAS pro přestup do silnějšího vozu a pro starty třeba i ve velkém mistráku. „To je hlavní cíl letošního roku. Ale stejně důležité je najetí co největšího počtu ostrých kilometrů a hledání hranice rizika. Takže proto je lepší pomalé zrychlování, než jít zbrkle dopředu za cenu zbytečných ran.“ potvrdil taktiku Ruda Kouřil.

Posádka tak viděla cíl podruhé. Jednou havarovala a jednou ji zastavil technický problém Hondy Civik VTi. Příští start ji pak čeká zanedlouho v Prachaticích. Navíc má jezdec v plánu ještě některý závodu vrchařského KW Berg Trophy, kde v rámci sbírání zkušeností startuje s Lancerem EVO IX.

„Na závěr ještě velký dík pořadatelům! I přes moji osobní averzi vůči RZ 2 je Cebia Rallye Pelhřimov krásná soutěž a zajišťují ji příjemní lidé,“ pochválil na závěr pořadatele vydařené rallye Ruda Kouřil.

Posádka i několik jejích průjezdů bude mimochodem k vidění (i slyšení) také v televizním motoristickém magazínu MotorTip, který je jejím mediálním partnerem. Premiéra krátké reportáže z Pelhřimova bude v tomto pořadu od nadcházejícího víkendu, delší reportáž s mnoha rozhovory pak 25. srpna a v následujících dnech.

Pavel Jelínek, mediaservis. Autor foto: Jirka Navrkal

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Češi stále riskují: Nejčastější příčiny nehod jsou rychlost, nepozornost a nedání přednosti

Češi stále riskují: Nejčastější...

Ve Spojeném království právě probíhá Road Safety Week (letos od 16. do 22. 11.), týden věnovaný prevenci a bezpečnosti silničního provozu. Do jednotlivých aktivit se zapojují partneři...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Renault Clio: Malý městský švihák startuje na 430 tisících

Nové Renault Clio: Malý městský...

Šestá generace Renaultu Clio přijíždí do Česka. Odvážnější design, chytřejší technologie a hybrid, který zvládne 80 % městské jízdy na elektřinu. Renault vzal své ikonické Clio a dal...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí výkonem 1 megawatt?

Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí...

Když se dnes mluví o elektrické mobilitě, BYD stojí na vrcholku hory a vyhlíží celé odvětví z výšky. Není to náhoda – a už vůbec ne trik. Tahle technologická mašina o 120 000...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR přináší závodní adrenalin na běžné silnice

CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR...

Závodní okruhy mají nového vyslance – a míří rovnou do ulic. CUPRA představuje Leon VZ TCR, nejsilnější Leon s pohonem předních kol v historii. Limitovaná edice pro pouhých 499 řidičů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot Polygon: Když volant není volant a auto má duši z budoucnosti

Peugeot Polygon: Když volant není volant...

Peugeot odhalil koncepční vůz Polygon – plně funkční prototyp, který mění samotnou podstatu řízení. S revolučním volantem Hypersquare, elektronickým řízením Steer-By-Wire a překvapivě...