Toyota se tak stává prvním výrobcem, který drží osvědčení k používání takového vozu na veřejných komunikacích v Japonsku.
Automobil značky TOYOTA Plug-in HV – s povolením k jízdě na veřejných komunikacích od japonského Ministerstva zemědělství, infrastruktury a dopravy – používá (podobně jako dříve vyvinuté hybridní vozy Toyota) benzínový spalovací motor v kombinaci s elektromotorem. Díky vyšší kapacitě akumulátorů má však tento vůz delší jízdní dosah při jízdě pouze s elektromotorem a dobíjení akumulátorů bylo navíc upraveno tak, aby uživatel mohl vůz dobíjet přímo z elektrického zdroje v domácnosti. Takto vylepšený vůz může efektivněji fungovat v čistě elektrickém režimu bez použití spalovacího motoru, například při krátkých jízdách po městě. Výsledné zlepšení účinnosti znamená méně emisí CO2 a nižší spotřebu fosilních paliv, a tak i nižší míru znečištění ovzduší. Dobíjení akumulátorů na noční el. proud také znamená nižší provozní náklady, což pro uživatele znamená další finanční výhodu.
Některé otázky v oblasti vývoje vozů s čistě elektrickým pohonem zůstávají nedořešeny, např. omezený jízdní dosah a vysoké náklady. TMC nicméně vnímá hybridní vozy s možností dobíjení přímo z el.sítě jako slibnou technologii, kdy elektřina může automobilům sloužit jako životaschopný zdroj energie, a bude se zasazovat o další vývoj těchto vozů představujících klíčovou technologii v oblasti ochrany životního prostředí.
TMC se chystá zahájit testy osmi vozů TOYOTA Plug-in HV na veřejných komunikacích v Japonsku, kde ověří jejich akční rádius s čistě elektrickým pohonem a optimální kapacitu akumulátorů pro tyto vozy. Mezitím poskytne vládním organizacím údaje pro nadefinování metodologie testování emisí a spotřeby paliva, se zvážením opatření TMC na podporu hybridních vozů dobíjených z el. sítě a využití elektřiny k jejich pohonu. Společnost rovněž plánuje provést testy vozů TOYOTA Plug-in HV na veřejných komunikacích ve Spojených státech a Evropě.
Hlavní technické parametry: Toyota Plug-in HV
Délka/šířka/výška | 4 445 / 1 725 / 1 490 mm |
Hmotnost | 1 360 kg |
Počet míst | 5 osob |
Režim | elektrického pohonu |
Dojezdová vzdálenost | 13 km v japonském testovacím cyklu 10-15 |
Nejvyšší rychlost vozidla | 100 km/h |
Motor | benzinový |
Zdvihový objem | 1 496 ccm |
Nejvyšší výkon | 56 kW (76 k) / 5 000 ot./min. |
Nejvyšší točivý moment | 110 N.m / 4 000 ot./min. |
Typ elektromotoru | Synchronní motor AC |
Nejvyšší výkon | 50 kW (68 k) / 1 200 až 1 540 ot./min. |
Nejvyšší točivý moment | 400 N.m / 0 až 1 200 ot./min. |
Typ akumulátoru | Nikl-metal-hydrid |
Kapacita | 13 Ah (6,5 Ah x 2) |
Jmenovité napětí | 202 V |
Nejvyšší výkon celkem* | 100 kW (136 k) |
Napětí | 202 až 500 V |
Dobíjení akumulátorů | Elektrická síť v domácnosti |
Nabíjecí doba | 1 až 1,5 h (200 V), 3 až 4 h (100 V) |
*Na základě výpočtů TMC; výkon dosažitelný systémem pohonu s využitím spalovacího motoru i elektromotoru (výkon elektromotoru závisí na stavu nabití akumulátorů)
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií