Toyota se tak stává prvním výrobcem, který drží osvědčení k používání takového vozu na veřejných komunikacích v Japonsku.
Automobil značky TOYOTA Plug-in HV – s povolením k jízdě na veřejných komunikacích od japonského Ministerstva zemědělství, infrastruktury a dopravy – používá (podobně jako dříve vyvinuté hybridní vozy Toyota) benzínový spalovací motor v kombinaci s elektromotorem. Díky vyšší kapacitě akumulátorů má však tento vůz delší jízdní dosah při jízdě pouze s elektromotorem a dobíjení akumulátorů bylo navíc upraveno tak, aby uživatel mohl vůz dobíjet přímo z elektrického zdroje v domácnosti. Takto vylepšený vůz může efektivněji fungovat v čistě elektrickém režimu bez použití spalovacího motoru, například při krátkých jízdách po městě. Výsledné zlepšení účinnosti znamená méně emisí CO2 a nižší spotřebu fosilních paliv, a tak i nižší míru znečištění ovzduší. Dobíjení akumulátorů na noční el. proud také znamená nižší provozní náklady, což pro uživatele znamená další finanční výhodu.
Některé otázky v oblasti vývoje vozů s čistě elektrickým pohonem zůstávají nedořešeny, např. omezený jízdní dosah a vysoké náklady. TMC nicméně vnímá hybridní vozy s možností dobíjení přímo z el.sítě jako slibnou technologii, kdy elektřina může automobilům sloužit jako životaschopný zdroj energie, a bude se zasazovat o další vývoj těchto vozů představujících klíčovou technologii v oblasti ochrany životního prostředí.
TMC se chystá zahájit testy osmi vozů TOYOTA Plug-in HV na veřejných komunikacích v Japonsku, kde ověří jejich akční rádius s čistě elektrickým pohonem a optimální kapacitu akumulátorů pro tyto vozy. Mezitím poskytne vládním organizacím údaje pro nadefinování metodologie testování emisí a spotřeby paliva, se zvážením opatření TMC na podporu hybridních vozů dobíjených z el. sítě a využití elektřiny k jejich pohonu. Společnost rovněž plánuje provést testy vozů TOYOTA Plug-in HV na veřejných komunikacích ve Spojených státech a Evropě.
Hlavní technické parametry: Toyota Plug-in HV
Délka/šířka/výška | 4 445 / 1 725 / 1 490 mm |
Hmotnost | 1 360 kg |
Počet míst | 5 osob |
Režim | elektrického pohonu |
Dojezdová vzdálenost | 13 km v japonském testovacím cyklu 10-15 |
Nejvyšší rychlost vozidla | 100 km/h |
Motor | benzinový |
Zdvihový objem | 1 496 ccm |
Nejvyšší výkon | 56 kW (76 k) / 5 000 ot./min. |
Nejvyšší točivý moment | 110 N.m / 4 000 ot./min. |
Typ elektromotoru | Synchronní motor AC |
Nejvyšší výkon | 50 kW (68 k) / 1 200 až 1 540 ot./min. |
Nejvyšší točivý moment | 400 N.m / 0 až 1 200 ot./min. |
Typ akumulátoru | Nikl-metal-hydrid |
Kapacita | 13 Ah (6,5 Ah x 2) |
Jmenovité napětí | 202 V |
Nejvyšší výkon celkem* | 100 kW (136 k) |
Napětí | 202 až 500 V |
Dobíjení akumulátorů | Elektrická síť v domácnosti |
Nabíjecí doba | 1 až 1,5 h (200 V), 3 až 4 h (100 V) |
*Na základě výpočtů TMC; výkon dosažitelný systémem pohonu s využitím spalovacího motoru i elektromotoru (výkon elektromotoru závisí na stavu nabití akumulátorů)
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.