Všechny osobní automobily Toyota na japonském trhu bezpečnější

– budou nyní standardně vybaveny bočními a hlavovými airbagy

TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC) oznámila, že všechny nové modely osobních vozů uváděných v blízké budoucnosti na japonský trh budou standardně vybaveny bočními airbagy SRS (Supplemental Restraint System) pro přední sedadla a rovněž hlavovými záclonovými airbagy SRS.

Všechny osobní automobily Toyota na japonském trhu bezpečnější
Všechny osobní automobily Toyota na japonském trhu bezpečnější

V případě kolize ze strany se aktivuje boční airbag SRS zabudovaný do předního sedadla, a sníží tak riziko poranění horní části těla cestujících na předních sedadlech. Kromě toho se hlavové záclonové airbagy SRS umístěné mezi předními sloupky karoserie a střešními nosníky aktivují vedle hlavy všech cestujících, a vytvoří tak bariéru ve tvaru záclony, která sníží riziko střetu s postranními okny, sloupky nebo jinou vnitřní částí vozu, stejně tak jako zásahu zvenčí, např. od pevné překážky.

Toyota dlouhodobě usiluje o snížení rizika zranění v případě kolize, a vybavuje tak novými airbagy stále širší spektrum modelů, přičemž boční airbagy SRS instalovala do svého modelu Celsior již v srpnu 1996 a v květnu 1998 instalovala vůbec první hlavové záclonové airbagy SRS do modelu Progres.

V rámci svého úsilí o dosažení trvale udržitelné mobility se chce Toyota zaměřit na posilování bezpečnosti provozu. S tímto cílem vyvíjí činnost v různých oblastech:

  • 1) vývoj neustále bezpečnějších vozů a technologií,
  • 2) aktivní účast při formování bezpečného prostředí v dopravě
  • 3) činnosti zaměřené na vzdělávání lidí v oblasti bezpečnosti provozu, s cílem přispět k úplnému odstranění nehod se smrtelnými následky, což je samo o sobě nejvyšší metou, kterou si společnost usilující o mobilitu může stanovit.

Tato činnost Toyoty je vysoce záslužná jak ukazují výzkumy z USA a Japonska: Podle studie provedené ve Spojených státech se boční a hlavové záclonové airbagy SRS podílely na snížení míry usmrcení při nárazu z boku o 37 %. V případě Japonska má 73 % vážných bočních srážek za následek zranění hlavy a horní části těla.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má české ceny

Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má...

Toyota zahájila předprodej nové sportovní verze modelu GR Yaris pro rok 2026 pod označením Aero Performance. Cena vozu inspirovaného účastí Toyoty ve světovém šampionátu rallye WRC začíná na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“? Toyota chystá mini elektromobil do 45 km/h

Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“?...

Toyota zkoumá, jak bude vypadat městská doprava zítřka – malá, tichá a elektrická. Konsorcium vedené Toyota Manufacturing UK získalo od britské vlády podporu na studii proveditelnosti lehkého...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota testuje, jestli její auta správně voní/hqdefault.jpg">

Toyota testuje, jestli její auta...

Automobilka Toyota je známa svou precizností a důrazem na kvalitu. Své vozy podrobuje různým testům, které mají ověřit jejich bezpečnost, spolehlivost nebo uživatelský komfort, přesto asi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Proč si pořídit nové auto na operativní leasing

Proč si pořídit nové auto na...

Operativní leasing se v posledních letech stal jednou z nejoblíbenějších cest, jak si pořídit nové auto bez nutnosti investovat vysokou částku na začátku. Nabízí flexibilitu, předvídatelné...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...