Horácká rallye začíná dnes – v pátek 20.7. v 16:15 hod na Karlovo náměstí v Třebíči. Posádky čeká celkem 15 rychlostních zkoušek. Rallye končí opět v Třebíči, vítězná posádka je očekávána na cílové rampě na Karlovo náměstí v sobotu 21.7. v 18:05 hod. V pohotovosti jsou i reportéři všech našich televizních stanic.
„Na vítězství v téhle soutěži může myslet hodně posádek. My pojedeme tak, abychom získali dostatek bodů, znamenajících udržení naší vedoucí pozice v českém šampionátu,“ odkrývá své plány Václav Pech jun.
Na patnácti měřených úsecích soutěže dlouhé celkem 589,35 kilometrů v okolí Třebíče bude obhajovat loňské vítězství. Pech navíc přijede k osmnáctému ročníku soutěže ještě rozjetý po předešlé Bohemia Rally, kde předvedl strhující bitvu s Romanem Krestou – bývalým jezdcem Mistrovství světa.
Jeho Mitsubishi Lancer EVO IX doznalo jisté výrazné změny. „Poprvé pojedeme se silnějšími stabilizátory. Horácká rallye je jednou z těch rychlejších v kalendáři domácího mistrovství a právě tady může být auto tvrdší na podvozku,“ vysvětluje změnu úspěšný jezdec. „A pochopitelně naše auto prošlo po Bohemia rallye repasí všech komponentů a důkladnou kontrolou motoru. Vůz budeme ještě detailně dolaďovat v pátek odpoledne po absolvování seznamovacích jízd a technických přejímek,“ vypraví Václav Pech jun.
Jako tradičně pilot EuroOil týmu využije pneumatiky Matador, jejichž vlastnosti si nemůže vynachválit a rád by „dokráčel“ za dalším mistrovským titulem. „Matadorky jsou vážně lepší závod od závodu. Vývojově se posouvají stále dopředu a fungují vždy o chloupek lépe než ty předešlé,“ líčí Václav Pech jun.
Vyrovnat se bude muset nejen s velkou konkurenci, ale i s nepříjemným vedrem, které momentálně v Česku panuje. „To je samozřejmě velký problém. Všechny posádky musí mít předepsané nehořlavé oblečení. Kombinéza je třívrstvá a v takovýchto podmínkách působí jako silný vaťák. Proto je absolutně nezbytné velmi svědomitě dodržovat pitný režim,“ vykládá Pech. Během jedné etapy vypije šest litrů nápojů. A velmi dbá na dodržování jídelníčku. „Během dne já ani Petr téměř nejíme. Vystačíme si s pořádným doplňováním tekutin .Večer si pak dáme těstoviny nebo zeleninový salát. Nic těžkého, protože druhý den se brzy ráno opět startuje,“ vysvětluje jezdec EuroOil týmu.
Přitom více než jindy se právě při Horácké rallye musí jezdci koncentrovat. „Rychlostní zkoušky zde jsou méně technické, ale zase podstatně rychlejší. Je tu méně zatáček, rychlostní průměry jsou vysoké. Nejsem odpůrce takové trati. Vždyť jsem odkojený rallysprintem v Blovicích, kde byly nejrychlejší zkoušky českého šampionátu. Ale právě díky rychlosti je potrestaná každá minimální chybička dvojnásobně. Zatímco jinde skončíte v hodinách, tady většinou vyletí chybující jezdec mimo trať a dost často poškodí vůz,“ uvědomuje si rizika Václav Pech jun.
Víkendový program Václava Pecha jun. nekončí, čeká jej totiž ještě 1 závod, kdy dostal nabídku zúčastnit se Mezinárodního mistrovství v rallyecrossu na závodišti v Sosnové, kde před 11 lety jel svůj vůbec první automobilový závod. Jedná se o start s velice silnou čtyřkolkou Škoda Fabia, kterých je postaveno 7 identických kusů a závodí proti sobě pod hlavičkou Mediasportu. Největším favoritem v tomto závodě bude jistě Fin Jani Passonen, kterého bude chtít Václav Pech jun. v boji o vítězství potrápit. „Na tento start se velice těším, ale bude pro mě dosti obtížné se v sobotu v noci narychlo přesunout z Třebíče do Sosnové. Doufám, že se do rallyecrossového stylu jízdy opět znovu dostanu a nebudu na závodišti dělat ostudu“ dodává Václav Pech jun.
Jaroslav Štauber, tuto tiskovou informaci připravuje redakce RallyeJournal.cz.
Mail: rallyejournal@prometheus.cz, web: www.RallyeJournal.cz
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií