Úspěch vozu Supra navazuje na loňskou účast, kdy Toyota jako první automobilka na světě nasadila vůz s hybridním pohonem (Lexus GS450h) v závodu na 24 hodin Tokashi, kde skončila na celkovém 17. místě.


Od nasazení hybridních systémů v automobilových soutěžích si technici firmy Toyota slibují, že odhalí nové způsoby jak zefektivnit a odlehčit hybridní pohon, například i ten, který je použit v sériově vyráběném modelu Toyota Prius. Přestože se Toyota účastnila soutěže teprve podruhé, dokázala využít údaje nashromážděné v minulém ročníku a vyvinula novou speciální jednotku určenou pro závodní účely. Díky ní otestovala možné meze výkonu hybridního pohonu v závodních podmínkách.
Nový závodní vůz vychází z respektovaného modelu Supra GT jenž byl nasazen v závodech Super GT v Japonsku. Stávající model byl upraven a vybaven speciálním systémem hybridního pohonu. Z důvodu lepší rekuperace energie a zvýšení provozní účinnosti během závodu byly ve voze použity dvě speciální technologie:
Toyota upravila systém rekuperace energie v kombinaci s pohonem všech čtyř kol, kde se nyní používají motory zabudované přímo v kolech přední nápravy, zatímco zadní kola jsou poháněna elektromotorem o výkonu 150 kW zabudovaným na zadní nápravě. Díky systému rekuperace energie se třemi motory/generátory může vůz efektivněji znovu získat velkou část energie ztracené při prudkém zpomalování a brždění z vysokých rychlostí.
Specifikace vozu Toyota Supra HV-R
| Název vozu | Denso Toyota Supra HV-R | 
| Kategorie | GT/TP1 | 
| Motor | Upravený motor 3UZ-FE (verze Super GT) | 
| Zdvihový objem | 4 480 ccm | 
| Škrticí vzduchový ventil | 29,6 mm x 2 | 
| Nejvyšší výkon | 480 k při 6 800 ot/min | 
| Nejvyšší točivý moment | 510 N.m při 5 600 ot/min | 
| Elektromotor | Motory vpředu: 10 kW x 2 (motor v kolech)Motor vzadu: 150 kW | 
| Hmotnost vozidla | 1 080 kg | 
| Název týmu | TOYOTA TEAM SARD | 
| Řidiči | Katsuyuki Hiranaka (Japonsko)Andre Couto (Portugalsko)Akira Lida (Japonsko)Tatsuya Kataoka (Japonsko) | 
S ohledem na to, že závody znamenají opakovaná prudká zrychlení a zpomalení za vysokého zatížení, byl namísto tradičního akumulátoru nasazen kondenzátor s rychlým nabíjením.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií


 
                                         
                                         
						
 
								 
								 
								
 
				 
						
					 
						
					 
						
					 
						
					 
						
					



