22YM HONDA CMX500 REBEL

Rebel, oblíbený kompaktní cruiser značky Honda, určený díky svému řadovému dvouválci o objemu 500 cm3 pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2, získal pro rok 2022 svěží nové barevné provedení. Standardní výbava pomocnou/kluznou spojku, LED světla a ukazatel zařazeného rychlostního stupně. K dispozici je také verze Rebel S vybavená dodatečným příslušenstvím montovaným přímo ve výrobním závodě, které zahrnuje kryt světlometu, černé kryty vidlice a manžety a dále sedlo s prošívaným kosočtvercovým vzorem.

22YM HONDA CMX500 REBEL

Pro mnoho jezdců ve věku kolem 20 let – generaci Z, která vyrostla v digitální éře – motocykly znamenají mnohem více než pouhý dopravní prostředek. Musí ztělesňovat životní styl, přístup a musí svému majiteli umožnit vyjádření vlastní identity. Očekávání těchto jezdců se liší od motocyklového mainstreamu, a to se odráží i ve strojích, které je oslovují. Musí vyhovovat jejich životnímu stylu, ale zároveň musí nabízet potenciál pro další individuální úpravy. Díky spojení tradice a nejmodernějších nových nápadů a pohledů je CMX500 Rebel přesně takovým motocyklem.

Na odiv staví svůj klasický nadčasový vzhled, který se však prolíná s individuálním progresivním a moderním stylem. Díky tomu se CMX500 Rebel již při svém představení v sezóně 2017 stal okamžitým hitem. Jeho popularita od té doby nijak neklesla – a to ani mezi ženami, které představují 33 % majitelů. Díky tomu se tento stroj v roce 2021 stal nejprodávanějším modelem kategorie „Custom“ v Evropě.

Pro rok 2020 Rebel získal více komfortu a praktičnosti, a to zejména díky upravenému sedlu a revidovanému nastavení odpružení. Nový je také ukazatel zařazeného rychlostního stupně. Nový byl také světlomet i zadní světlo a díky novým LED ukazatelům směru je od té doby veškeré osvětlení stroje kompletně složeno z LED diod. Vylepšený výfukový systém včetně nového výfukového čidla umožnily splnění požadavků normy EURO5.

Dostupný, snadno použitelný a snadno ovladatelný Rebel se vydává vlastní cestou, ale zároveň představuje nepopsané plátno připravené pro vše, co představivost jeho majitele přinese. Z technického hlediska zůstal stroj pro rok 2022 nezměněn, z estetického hlediska získal zcela nové – a adekvátně nekonvenční – barevné provedení.

Informace o modelu

Vývoj modelu Rebel začal v Severní Americe, přičemž tamní konstruktéři se snažili nabídnout představivosti mladší generace jezdců něco jiného než tradiční cruisery. S 471 cm³ řadovým dvouválcovým motorem vyznačujícím se silným záběrem v nízkých otáčkách a hladkým lineárním přísunem výkonu je Rebel vhodný pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2. Stroj je štíhlý, s nízko umístěným sedlem, a proto je dobře ovladatelný i při nízkých rychlostech. Pozice jezdce je uvolněná a neutrální, s mírně roztaženýma rukama, což vhodně doplňují uprostřed umístěné stupačky.

Trubkový ocelový rám modelu Rebel dodává obnažené zádi v „bobber“ stylu svěží a moderní linie. Pro stroj je typické maximální využití černé barvy s minimem laku. Pomocí dvou šroubů jej lze navíc přeměnit z jednomístného na dvoumístný.

Model Rebel pro rok 2022 bude dostupný v následujících barevných provedeních:

  • zelená perleťová Pearl Organic Green **NOVINKA**,
  • matná modrá metalíza Matt Jeans Blue Metallic,
  • černá Graphite Black,
  • matná šedá metalíza Mat Axis Grey Metallic.

22YM HONDA CMX500 REBEL

Hlavní vlastnosti

 Vzhled a výbava

  • Štíhlá a nízká silueta ve stylu strojů ‘bobber’
  • Inverzní LCD displej s bílým podsvícením a s ukazatelem zařazeného rychlostního stupně
  • Opěrka spolujezdce a zadní stupačky je možné pro individualizaci snadno odstranit
  • K dispozici je sada příslušenství instalovaného ve výrobě

Po celou dobu vývoje modelu Rebel se konstruktéři soustředili na dvě slova: „JEDNODUCHÝ“ a „SYROVÝ“. Udělat co nejvíce s tak malým základem je již samo o sobě uměním a zkouškou v minimalistickém designu, kde záleží skutečně na každém detailu.

A Rebel ani v tomto ohledu nezklame: díky nízkým pneumatikám a štíhlé „bobber“ siluetě korunované strmě se svažující 11,2litrovou kapkovitou nádrží a silným řídítkům jezdec sedí pevně „ve“ stroji. Při každém pohledu vyzařuje z jeho obnažených linií nekonvenční individualita.

Vše, co může být černé, je černé. Tím jsou zdůrazněny plynulé linie modelu Rebel a je zvýrazněno jeho skromné lakování. Všechna světla jsou tvořena LED diodami a sugestivní kruhový světlomet je vybaven kompaktní čočkou o průměru 175 mm a úchytem z hliníkové slitiny. Nízký profil modelu Rebel dotváří nové ultratenké oválné zadní světlo a osvětlení registrační značky; miniaturní kruhové LED ukazatele směru mají průměr pouze 55 mm, přičemž v předních ukazatelích je navíc integrováno kruhové obrysové světlo.

Výrazný a efektní ukazatel rychlosti je tvořen kompaktním číselníkem o průměru 100 mm s inverzním LCD displejem a bílým podsvícením. Navíc je vybaven ukazatelem zařazeného rychlostního stupně a údajem o spotřebě paliva. Spínací skříňka je umístěna pod levou stranou palivové nádrže.

Opěrku spolujezdce a zadní stupačky je možné snadno demontovat a nabídka příslušenství zahrnuje zadní nosič, opěrku, ochrannou nálepku na nádrž a štítek nad přední světlomet; kromě kožených brašen jsou k dispozici také brašny nylonové.

Edice „S“ – v metalické šedé Mat Axis Grey Metallic – je dostupná s kompletní sadou příslušenství montovaného přímo ve výrobě, která zahrnuje kryt světlometu se zatmavěným štítkem, retro kryty a manžety přední vidlice a speciální sedlo s prošívaným kosočtvercovým vzorem.

Motor

  • Řadový kapalinou chlazený dvouválec o objemu 471 cm3 vhodný pro držitele řidičského oprávnění A2
  • Vysoký točivý moment v nízkých otáčkách
  • K lepší kontrole přispívá pomocná kluzná spojka
  • 120mm výfuk ve stylu „brokovnice“

8ventilový kapalinou chlazený řadový dvouválcový motor Hondy Rebel o objemu 471 cm3 byl převzat ze sportovního modelu CBR500R. S ohledem na způsob použití došlo změnou map v systému vstřikování paliva PGM-FI a úpravou časování ventilů a zapalování k posunu charakteru motoru od výkonu ve vysokých otáčkách typického pro řadu CBR k maximalizaci točivého momentu v nízkých otáčkách, jemuž sekunduje hladký a lineární přísun výkonu v celém rozsahu. Maximum točivého momentu 43,3 Nm při 6 000 ot./min. se snoubí s maximálním výkonem 34 kW při 8 500 ot./min.

Motor se vyznačuje vynikající rovnováhou mezi fyzickými rozměry a flexibilními výkony. Vrtání a zdvih jsou 67 x 66,8 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 10,7:1. Hlava válců používá vahadla, která jsou lehká díky nastavení vůle ventilů pomocí podložek. Proto není u ventilů nutné použít tak silné pružiny, což se odráží v nižším tření.

Tichý rozvodový řetěz (SV Chain) má povrch kolíků potažený vanadem, což snižuje tření a zvyšuje ochranu proti prachu. Průměr sacích ventilů je 26,0 mm, výfukové ventily mají průměr 21,5 mm.

Tření je sníženo přidáním kroužků na spodní části pláště pístu (úprava, která zvyšuje plochu povrchu a vytváří mezery, v nichž může proudit olej pro zajištění lepšího mazání). Solná lázeň AB 1, která se používá po nitridování v solné lázni, vytváří membránu chránící před oxidací.

Zalomení klikového hřídele jsou vzájemně pootočena o 180° a hlavní vyvažovací hřídel je umístěn za válci blízko těžiště motocyklu. Primární převod a převod setrvačníku používají sestavu 2 ozubených kol, která jsou vyztužena proti sobě prostřednictvím síly pružin k vyrovnání vůlí a současně tím slouží i ke snížení mechanického hluku. Protizávaží klikového hřídele je speciálně tvarované a jeho nízká hmotnost umožňuje volné otáčení motoru se sníženou setrvačností.

Kliková skříň je tvořena odstředivě litými tenkostěnnými prvky. Jejich vnitřní konstrukce klade důraz na snížení ztrát čerpáním, které mohou u zapalování s posunem 180° nastat. Hluboká olejová vana pojme 3,2 l. Šestistupňová převodovka s hladkým chodem je navržena tak, aby umožňovala snadné řazení, a to zejména ve městě. Pomocná kluzná spojka usnadňuje a zvyšuje hladkost řazení, při rychlém podřazování navíc pomáhá omezovat „nadskakování“ zadního kola.

Výfuk s uspořádáním 2-1 obsahuje katalyzátor pro čištění výfukových plynů, odkud procházejí přes první komoru dále do rezonátoru. Zvuk, který stroj vydává, se vyznačuje silným pulzujícím efektem, jenž odráží výkon motoru. Nový senzor lineárního proudění vzduchu (LAF) a vylepšení vnitřku 120mm koncovky výfuku ve stylu „brokovnice“ pomohly motoru splnit požadavky emisní normy EURO5.

22YM HONDA CMX500 REBEL

Podvozek

  • Nízký trubkový ocelový rám
  • Čitelné a měkké tlumení vpředu i vzadu; tlumiče jsou plněny dusíkem
  • Pneumatiky 130/90-16 vpředu a 150/80-16 vzadu

K nízkému a uhlazenému vzhledu modelu Rebel přispívá jeho atraktivní trubkový rám, k němuž je na třech místech upevněn motor. Díky použité konstrukci je rám v oblasti kolem stehen jezdce co nejužší. Míra pružení vidlice a množství oleje byly optimalizovány s ohledem na co nejlepší tlumení a na hladkou jízdu. Závlek má hodnotu 110 mm, sklon přední vidlice pak dosahuje 28°; předsazení vidlice o 30° v kombinaci s rozvorem 1490 mm umožnilo snížení sedla na úroveň 690 mm. Uprostřed umístěné stupačky poskytují jezdci přirozenou pozici při jízdě a napomáhají vyváženému a neutrálnímu řízení.

Součástí rámu je inovativní zadní smyčka, která odděluje silnější sedadlo od blatníku z texturovaného kovu. Další prostor pro customizaci nabízí šroubovaný pomocný rám z hliníkové slitiny.

Vzdálenost mezi 41mm trubkami přední vidlice činí 230 mm, což přispívá k lepší ovladatelnosti, komfortu a zdůrazňuje celkový styl stroje. Kyvné rameno z ocelových trubek o průměru 45 mm je spojeno s dvěma dusíkem plněnými tlumiči, které umožňují nastavení předpětí v 5 krocích.

Standardně dodávané pneumatiky Dunlop mají rozměr 130/90-16 vpředu a 150/80-16 vzadu. Stylové 16palcové ráfky z hliníkové slitiny jsou čisté a jednoduché. Přední kotouč o průměru 296 mm slouží jako zrcadlo odrážející drátěný výplet. Dvoupístový přední brzdový třmen spolupracuje se zadním jednopístovým třmenem.

22YM HONDA CMX500 REBEL

Příslušenství

Vzhledem k tomu, že tento motocykl byl zrozen se záměrem doplnění o další příslušenství, je k dispozici široká nabídka originálního příslušenství Honda, jež lze zakoupit jak jednotlivě, tak ve formě paketů „comfort“ a „travel“. Všechny položky jsou připravené k instalaci přímo na CMX500 Rebel. Jejich seznam zahrnuje:

  • kryt světlometu,
  • opěrku spolujezdce,
  • kryt přístrojů,
  • nastavitelnou brzdovou páčku,
  • ochranné nálepky na nádrž,
  • zadní nosič,
  • tašky přes sedlo (kožené nebo lehké nylonové),
  • 12V zásuvku.

22YM HONDA CMX500 REBEL

Technické parametry

MOTOR  
Typ Kapalinou chlazený, SOHC
Zdvihový objem (cm³) 471
Počet ventilů na válec 4
Vrtání ´ zdvih (mm): 67 x 66,8
Kompresní poměr 10,7 : 1
Maximální výkon 34 kW při 8 500 ot./min.
Max. točivý moment 43,3 Nm při 6 000 ot./min.
Olejová náplň 3,2 litru
PALIVOVÝ SYSTÉM  
Karburace PGM-FI
Objem palivové nádrže 11,2 l
Spotřeba paliva 3,7 l / 100 km
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA  
Startování Elektrické
Kapacita baterie 12 V
Výkon alternátoru 0,5 kW
HNACÍ ÚSTROJÍ  
Typ spojky Lamelová, mokrá
Typ převodovky 6stupňová
Stálý převod Řetěz
RÁM  
Typ Ocelový, kosočtvercové profily
PODVOZEK  
Rozměry (DxŠxV), mm 2 205 x 820 x 1 090 mm
Rozvor kol 1490 mm
Záklon rejdového čepu 28°
Závlek 110
Výška sedla 690 mm
Světlá výška 125 mm
Pohotovostní hmotnost 191 kg
Poloměr otáčení 2,8 m
ZAVĚŠENÍ KOL  
Typ vpředu 41mm teleskopická vidlice
Typ vzadu Dva tlumiče Showa
KOLA  
Velikost ráfku přední 16M/C x MT3,00
Velikost ráfku zadní 16M/C x MT3,50
Pneumatika vpředu 130/90-16M/C 67H
Pneumatika vzadu 150/80-16M/C 71H
BRZDY  
Systém ABS, Typ 2kanálový
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA  
Přístrojový panel Digitální
Světlomet LED
Zadní světlo LED

Upozornění: Veškeré parametry jsou předběžné a mohou být bez předchozího upozornění změněny. Uvedené hodnoty spotřeby paliva jsou výsledky naměřené společností Honda při standardních zkušebních podmínkách stanovených WMTC. Zkoušky se provádějí na rovné vozovce se standardní verzí vozidla, s jedním jezdcem a bez dodatečné volitelné výbavy. Skutečná spotřeba paliva se může lišit v závislosti na způsobu jízdy, údržbě vašeho stroje, povětrnostních podmínkách, stavu vozovky, tlaku pneumatik, instalovaném příslušenství, nákladu, hmotnosti jezdce a spolujezdce a dalších faktorech.

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...