- Výhledy pro rok 2021 zvýšeny na 10 % běžné provozní marže;
- Čisté[1] příjmy ve výši 75,3 miliardy €, což představuje meziroční nárůst o 46 %;
- Běžný provozní příjem[2] ve výši 8,6 miliardy € s marží 11,4 %;
- Negativní průmyslový cash flow[3] ve výši 1,2 miliardy €, což odráží dopad objednaných a nedodaných polovodičů na provozní kapitál;
VÝSLEDKY Z POKRAČUJÍCÍCH ČINNOSTÍ
(v milionech €)
H1 2021 | H1 2020 | ||||
I F R S |
Čisté příjmy | 72 610 | 19 614 | ||
Čistý zisk/(ztráta) | 5 800 | 797 | |||
Peněžní toky z provozní činnosti | 5 615 | n.a. (není k dispozici) | |||
PRO FORMA |
H1 2021
Pro Forma |
H1 2020
Pro Forma |
H1 2021
Pro Forma vs. H1 2020 Pro Forma |
||
Čisté příjmy | 75 310 | 51 668 | 46 % | ||
Čistý zisk/(ztráta) | 5 936 | (813) | n.m. | ||
N
O N – G A A P |
PRO FORMA |
H1 2021
Pro Forma |
H1 2020
Pro Forma |
H1 2021
Pro Forma vs. H1 2020 Pro Forma |
|
Upravený provozní zisk | 8 622 | 752 | n.m. | ||
Upravená marže provozního zisku | 11,4 % | 1,5 % | 990 | Bps | |
Průmyslové volné peněžní toky | (1 163) | n.a. | n.a. |
Výhled na rok 2021
Upravená marže provozního zisku ve výši cca 10 %, za předpokladu, že nedojde k dalšímu zhoršení dodávek polovodičů a že nedojde k žádnému dalšímu významnému lockdownu v Evropě a USA.
Vyhlídky odvětví pro rok 2021
Všechny regiony by oproti 1. čtvrtletí 2021 měly zůstat beze změny kromě Severní Ameriky (+10 %), nárůst z +8 %. Jižní Amerika +20 %, Evropa +10 %, Střední Východ a Afrika +15 %, Indie a Asie a Tichomoří +10 % a Čína +5 %.
Carlos Tavares, generální ředitel skupiny Stellantis:
„Rád bych ze srdce poděkoval všem zaměstnancům skupiny Stellantis za jejich práci, za mimořádné úsilí o dosažení vysoké provozní výkonnosti a realizaci synergií, díky nimž skupina dosáhla v první polovině roku 2021 velmi dobrých finančních výsledků. Skupina při zajišťování této vynikající provozní výkonnosti také dosáhla významného pokroku v klíčových záležitostech, které se týkají urychlení elektrifikace a softwarových řešení, jež jsou základními pilíři naší strategie.“
Elektrická strategie: došlo k akceleraci zahrnující uvedení jedenácti 100% elektrických vozů a deseti plug-in hybridů v příštích 24 měsících. Do konce roku 2021 bude plně elektrifikována řada lehkých užitkových vozů v Evropě. Budou uvedeny i dodávky na vodíkové palivové články. Byla oznámena třetí „gigafactory“ v Termoli (Itálie), dále dojde k transformaci závodu v Ellesmere Port (Velká Británie) na první továrnu skupiny pro výrobu výhradně elektromobilů (od konce roku 2022).
Oznámení inovativních partnerství: se společností Archer v oblasti R&D a se společností Engie EPS na vývoj sítí rychlého dobíjení.
Prodejní regiony:
Severní Amerika: rekordní ziskovost, rekordní celosvětový a americký maloobchodní prodej značky Ram Trucks v prvním pololetí. Jeep Wrangler 4xe, který byl uveden na trh v březnu 2021, je ve 2. čtvrtletí 2021 nejprodávanějším plug-in hybridem v USA. Jeep rozšiřuje pokrytí trhu uvedením modelu Wagoneer a prémiového modelu Grand Wagoneer.
Evropa: splnění nových emisních norem bez nutnosti nákupu emisních kreditů. Podíl skupiny Stellantis se na evropském trhu[1] v první polovině roku zvýšil na 23,1 %, přičemž na trhu s lehkými užitkovými vozy má skupina vedoucí postavení s 34,4 %. Peugeot zaujímá na trhu 2. místo s tržním podílem 7,1 % v prvním pololetí.
Opel Corsa je lídrem segmentu v Německu a Velké Británii. Fiat dominuje na trhu v Itálii s modelem 500e, který je v deseti zemích jedničkou mezi městskými elektromobily.
Ostatní regiony: Stellantis je nejvýznamnějším výrobcem automobilů na trhu v Jižní Americe s 23,6% podílem. Fiat Strada je nejprodávanějším vozem v Brazílii. Tržní podíl na Středním východě a v Africe se zvýšil na 11,9 %.
Maserati: návrat k ziskovosti s běžným provozním ziskem za první pololetí ve výši 29 milionů € a zvýšení tržního podílu na klíčových trzích.
[1] 30 zemí
[1] Čisté Pro Forma příjmy
[2] Pro Forma běžný provozní příjem
[3] Pro Forma cash flow