Nejrychlejší časy:
1. etapa – RZ 1: Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 2: Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 3: Henning Solberg (Ford Focus) – RZ 4 : Marcus Grönholm (Ford Focus) – RZ 5 a 6: S. Loeb.
2. etapa – RZ 7, 8 a 9: S. Loeb – RZ 10: M. Grönholm – RZ 11: S. Loeb – RZ 12: M. Grönholm.
3. etapa – RZ 13: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 14: H. Solberg – RZ 15: M. Hirvonen – RZ 16: Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 17: H. Solberg – RZ 18: M. Hirvonen.
Nejlepší časy celkem:
- S. Loeb 7 – M. Grönholm, H. Solberg a M. Hirvonen 3 – D. Sordo a J-M. Latvala 1.
Vedení v soutěži:
- RZ 1 až RZ 3: J-M. Latvala – RZ 4 až RZ 5: M. Grönholm – RZ 6 až RZ 12: S. Loeb –
- RZ 13 až RZ 18: M. Grönholm.
Konečné pořadí:
- 1. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) 3:48:42 hod.
- 2. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 29,2 s
- 3. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 1:21,8 min.
- 4. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 1:36,6
- 5. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 2:34,2
- 6. T. Gardemeister/J. Honkanen (Mitsubishi Lancer) + 5:02,1
- 7. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara) + 5:28,6
- 8. J. Hanninen/M. Markkula (Mitsubishi Lancer) + 9:31,7
- 9. J-M Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 11:27,7
- 10. C. Atkinson/S. Prévôt (Subaru Impreza) + 16:19,4
Mistrovství světa FIA v rallye –Pohár konstruktérů (7/16):
- 1. Ford, 99 – 2. Citroën, 78 – 3. Stobart, 37 – 4. Subaru, 34 – 5. OMV Kronos Citroën, 25.
Mistrovství světa FIA v rallye – pořadí jezdců:
1. M. Grönholm, 55 – 2. S. Loeb, 48 – 3. M. Hirvonen, 44 – 4. D. Sordo, 28 – 5. P. Solberg, 20 – 6. H. Solberg, 20 – 7. C. Atkinson, 12 – 8. JM. Latvala, 12 – 9. D. Carlsson, 9 – 10. M. Stohl, 8 – 11. T. Gardemeister, 8 – 12. G. Galli, 5 – 13. J. Kopecký, 2 – 14. M. Wilson, 1 – 15. J. Hanninen, 1.
Rallye Itálie – Sardinie 2007 skončila velký úspěchem posádky Citroën Sport Dani Sordo – Marc Marti, kteří na voze Citroën C4 WRC dojeli třetí. Dlouho vedoucí Sébastien Loeb a Daniel Elena museli odstoupit hned v úvodním nedělním testu pro poruchu. Úzké tratě posledního dne s všudypřítomnými mračny prachu a kamení vytvořily typickou scenérii podniku. Jednou z obětí záludné tratě se stal obhájce titulu i italského prvenství Loeb, který „chytil“ kámen na rychlostní zkoušce číslo 13.
Loeb: Stále mám šanci v MS
„Těžko jsem hledal ideální stopu už od začátku. Cítil jsem, že nejedu dobře. Pak se moje pocity zlepšily a uprostřed rychlé části jsem byl dost optimistický. Jenže jsem tam vjel příliš rychle, dostal jsem se kolem mimo. Zkoušel jsem auto vrátit zpět na trať, ale pak jsem chytil ten velký kámen na předek a poškodil levé přední kolo. Zkoušel jsem pokračovat, ale kolo bylo natolik zdemolované, že to dál nešlo. Museli jsme zastavit. Od začátku to tady bylo těžké najít ideální stopu. Moje chyba přišla v nejméně vhodnou dobu, protože jsem měl dobrý náskok a soustředil jsem se na jeho udržení a kontrolu vedení. Potvrdilo se, že vítězit není vůbec snadné a že se dá vedení ztratit i těsně před vrcholem. Stále však máme šanci v mistrovství světa uspět, i když to teď bude obtížnější. Po Akropolis rallye za dva týdny bude sezona v poločase a bude na nás, abychom trend obrátili,“ uvedl Sébastien Loeb.
Fréquelin: Stát se může cokoli…
Guy Fréquelin, stájový šéf Citroën Sport, už od pátečního startu zdůrazňoval, jak obtížná a náročná soutěž to bude. V sobotu večer tuhle větu zopakoval. Zopakoval ji dvojici Loeb – Elena, která v tu chvíli měla komfortní náskok 36,5 sekund na Grönholma.
Jeho slova se nesla s příchutí senzace v neděli ráno po nehodě Loeba. „Je to velký nezdar, ale taková už rallye je. Stát se může cokoli a kdykoli. I těm nejlepším. Bodový rozdíl není nepřekonatelný, ale bude to pro nás mnohem těžší. Nesmíme už dělat chyby. Daniho výkon nám udělal velikou radost. Zasloužil si skončit mezi třemi nejlepšími.“
Sordo: Konečně úspěch na šotlině
Dani Sordo se nechal v cíli slyšet: „Bylo to hodně intenzivní. Museli jsme se srovnat s prachem a kameny. Bylo to hodně odlišné od toho, co už jsme zažili. Řídilo se mi dobře, nicméně jsem se nevyhnul drobnější chybě, která nás připravila o ještě lepší čas. Jsem velice šťastný z tohoto víkendu. Našel jsem správné tempo. Díky všem za práci, kterou odvedli na C4 WRC. Vyplatila se a já mohl dovézt dobrý výsledek pro Citroën na šotolině, tedy na povrchu, který mám slabší.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií