V silné konkurenci rychlých speciálů divize 4 skončil ve vytrvalostní tříhodinovce v nejrychlejší desítce, na devátém místě. Nyní se Petr chystá na start v Mostě, ale namísto plánovaného Porsche GT3 spřáteleného týmu Renauer Motosport bude startovat s vlastním BMW M3.
Jak známo, do Brna se sjela až neuvěřitelná konkurence. Do vytrvalostního závodu vyrážely dokonce tři vozy specifikace DTM a do sprintu čtyři. Ve startovním poli se objevily další ferrari, ale také Chevrolet Corvette, Lamborghini Gallardo, Saleen S 7R a další speciály. Takže dostat se do desítky nejrychlejších lze považovat za velký úspěch. Petr Válek startoval premiérově s novým kolegou Alexem Talkanitsou a s osvědčeným vozem – žlutým Porsche GT3 rakouského týmu Renauer Motosport.
„Konkurence byla opravdu silná, ale udělali jsme vše pro to abychom byli vpředu.Z devátého místa jsme měli velkou radost. Já ještě vetší, protože jsem měl na kvalifikaci tři kola, z toho jen dvě ostrá. Zbytek tréninku jel můj kolega, protože jsme potřebovali, aby co nejvíce natrénoval do závodu,“ říká Petr Válek.
Na startovním roštu pak žlutý vůz stál v páté řadě, když Petr zajel výborný devátý čas. Hned v prvním kole ovšem v esíčku na úseku 5 až 6 vyrobil hodiny, ale naštěstí neskončil zadními koly ve štěrku, mohl vycoufat a po chvíli mohl pokračovat. Těsně před ním totiž vylétl i slovenský jezdec Konopka, jedoucí také s Porsche GT3. Nakonec se mu podařilo i stáhnout ztrátu a zůstat v kontaktu se špičkou:
„V každém případě nebudu tvrdit, že to nebyla má chyba. Byla, protože jsem mohl ten smyk dříve kontrovat, ale jsou to závody a bylo to první kolo, to se může stát. Jistě že tomu přispěly hodiny Konopkova porsche, já jsem trochu ubral a více zatočil a už jsem letěl. Největší obavy jsem měl, ať nezapadnu v kačírku. Letěl jsem tam pozadu, snažil jsem se auto řídit a povedlo se mi dostat se na cestu, ale musel jsem couvat a tak´jsem musel vyjíždět na vícekrát, protože bylo nebezpečí, že mě někdo srazí,“ vylíčil Válek úvodní problém v prvním kole závodu.
Petr tak během okamžiku ztratil vybojované pozice a klesl do hloubi pole. „Musel jsem hodně bojovat, abych se dostal dopředu. Po hodině a půl jsem se dostal až na šesté místo a tak jsem i auto předával svému kolegovi,“ dodává. Ten nakonec odvedl slušný výkon a neudělal žádnou vážnější chybu, i když postupně klesl ze šesté na konečnou devátou pozici.Jako nováček ale vůbec nezklamal.
„Alex jede s rozumem a ví, že začíná. Je o něco pomalejší, ale jezdí konstantně a to je někdy lepší, než rychlý jezdec, který po deseti kolech vyletí z dráhy. Tým i já a Alex jsem byli spokojeni,“ chválil kolegu Petr Válek (36), který jezdí již 16 sezón. Dvojice mimochodem za sebou nechala oba vozy Lamborghini Gallardo, několik ferrari i řadu porsche a dalších speciálů z celkem 51 vozů na startu. Tým Válek Autosport navíc do stejného závodu nasazoval i vlastní BMW M3, ale v tomto případě start příliš slavně nedopadl a vůz ujel jen 22 kol, zatímco vítězové 85 kol. Do nedělního závodu již vůz nemohl nastoupit.
„BMW je myslím pro tuto sezonu v dobré kondici. Oproti loňsku jsme zrychlili o dvě sekundy a myslím, že budeme ještě rychlejší. Auto jelo dobře, problém nastal po půlhodině závodu, kdy Skoupil měl problém s brzdama a vylétl do kačírku. Pak se ale stala nemilá věc a povedlo se přetočit motor. Takže spousta práce nás čekala po závodech, abychom vše stihli připravit do Mostu o nadcházejícím víkendu. Zde jsem měl startovat opět s porsche, ale Sepp (Renauer, majitel a šéf týmu) leží v nemocnici, takže auto nenasazujeme. Pojedu s mým BMW společně s Jirkou Skoupilem a Milanem Vaňkátem.“
Doplňme ještě, že Jiří Skoupil je zároveň soutěžním jezdcem a jezdí hlavně rallye. Sobotní vytrvalostní závod divize 4 v Mostě pak startuje v 15 hodin a končí tedy v 18 hodin. Nedělní sprint na 13 kol je na programu od 14,20 hodin. Na sever Čech míří opět výborná konkurence a již se začalo trénovat.
Pavel Jelínek, tisková informace týmu Válek Autosport a Renauer Motorsport 2007_02
Výsledky – Jarní cena Brna 2007
Divize 4 – vytrvalostní závod na 3 hodiny: 1. Charouz, Mücke (D) (Mercedes Benz AMG DTM třídy C) 3:00:10,819 (prům. rychlost 152,932 km/h), 2. Nimč, Lacko (Mercedes Benz AMG DTM CLK) -2:32,895, 3. Maděryč, Kostka, Kopecký (Audi A4 DTM) -1 kolo, 4. Bezák (CH), Studenič (SK), Porsche 911 GT3 Cup) -5 kol, 5. Macháček, Charouz (Ferrari F430) -6 kol, 6. Machánek (SK), Barta, Racz (H), Porsche 911 GT3) -6 kol, 7. Šenkýř, Fried (BMW M3 GTR) -6 kol, 8. Matzke, Skula (Chevrolet Corvette) -7 kol, 9. Válek, Talkanitsa (Porsche 911 GT3) -7 kol, 10. J. Urban, E. Janiš, M. Urban (Lamborghini Gallardo) -7 kol.
Divize 4 – sprint nad 2000 ccm: 1. Charouz 21:01,441 (prům. rychlost 154,196 km/h), 2. Nimč -0,294, 3. Maděryč -3,793, 4. Konopka (SK, Saleen S 7R) -28,933, 5. Liedl (SK, Audi DTM) -38,593, 6. Daniš (SK, Lamborghini Gallardo) -39,460.