Společnost ŠKODA AUTO v rámci programu „FastCo“ podporuje digitální a flexibilní modely práce

  • Po zaměstnancích v administrativních pozicích mají nyní možnost mobilní práce i zaměstnanci ve výrobě
  • Virtuální schůzky se během pandemie covid-19 osvědčily jako efektivní nástroj pro rychlou výměnu informací a blízkou spolupráci

Flexibilní modely mobilní práce, virtuální porady, digitální
školení a řada dalších iniciativ zefektivňují spolupráci na
mnoha úrovních a snižují uhlíkovou stopu české
automobilky.

ŠKODA AUTO důsledně pokračuje v digitalizaci pracovního prostředí v celém podniku. Flexibilní modely mobilní práce, virtuální porady a digitální školeni spolu s dalšími iniciativami přispívají k efektivní spolupráci a kromě toho snižují i uhlíkovou stopu podniku.

Miroslav Kroupa, Vedoucí řízení značky ŠKODA AUTO, zdůrazňuje: „Od března 2020 a v průběhu pandemie covid-19 jsme získali bohaté zkušenosti v oblasti digitální práce. Tyto poznatky využijeme k tomu, abychom iniciativy plánované pro tuto oblast, realizovali přesvědčivěji a rychleji. Cílem je vytvořit ještě digitálnější a tedy i flexibilnější a efektivnější pracovní prostředí.“

Ode dne, kdy česká automobilka po 39 denní odstávce českých výrobních závodů koncem dubna 2020 obnovila výrobu, zvýšila ŠKODA AUTO například počet VPN připojení (VPN: Virtual Private Network) z 1200 na zhruba 8000 a realizovala přitom množství online setkání a video-porad..

S projektem #STRONGERTOGETHER automobilka podporuje své zaměstnance i vedoucí pracovníky při přechodu na takzvanou “vzdálenou práci“: automobilka poskytuje vedle technického vybavení také odpovídající materiály, například návody a školení. Manažeři se rovněž učí novým technikám, aby byli schopni své týmy optimálně řídit a efektivně je vést i za těchto změněných podmínek. Navíc je prostřednictvím návodů a online kurzů podporuje také ŠKODA Academy.

Iniciativa FastCo sází na efektivní digitální řešení

Od května 2020 pracuje na realizaci rozličných projektů v rámci nově založené iniciativy FastCo („Fast Forward after COVID“) zhruba 30 specialistů z různých oblastí podniku. Cílem je pokračovat v digitální transformaci společnosti ŠKODA AUTO a urychlit ji. Skupina vypracovává digitální náměty a koncepty pro pracovní prostředí, které se s ohledem na pandemii koronaviru dají rychle aplikovat. Tým FastCo tak během krátké doby realizoval 25 projektů z oblastí organizace práce a struktury, metod práce a struktury podniku, interních procesů a obchodních modelů, produktů a služeb.

Ke konkrétním výsledkům patří mimo jiné i podpora pracovních procesů v rámci automatizace za podpory robotů. V oblasti financí ušetří digitální technologie deset pracovních hodin týdně při kontrole výplaty mezd. Cílenou automatizací v oblasti controllingu a logistiky lze efektivně a rychle vytvářet měsíční zprávy, jejichž vypracování dosud pokaždé zabralo několik dní. Aktuálně společnost ŠKODA AUTO v letošním roce pracuje na dvanácti dalších projektech tohoto druhu, přičemž dalších dvanáct projektů má být realizováno v roce 2022.

V rámci „SMART Applications“ mají zaměstnanci automobilky možnost hlásit pomocí intranetu případy nákazy koronavirem covid-19 mezi zaměstnanci a lze tak zpětně vysledovat jejich kontakty. Zmíněnou mobilní aplikaci vyvinula automobilka pro všechny zaměstnance společnosti za pouhé dva měsíce.

Z programu FastCo vychází také iniciativa „Mobile Work 2.0“. Ta se zaměřuje na používání hardwaru a softwaru, na ochranu zdraví zaměstnanců a nové možnosti školení. Společnost ŠKODA AUTO na těchto tématech úzce spolupracuje se svým sociálním partnerem Odbory KOVO.

Stále více se také digitalizuje mezinárodní prodejní síť společnosti ŠKODA AUTO: 220 prodejců značky ŠKODA ve 22 zemích se podílí na pilotním projektu „Digitální showroom“. Prodejní prostory jsou vybaveny inovativním digitálním zařízením, které podporuje prodejní proces a reaguje na chování zákazníka. Návštěvníci těchto autorizovaných prodejců tak mohou na velkých obrazovkách s vysokým rozlišením získat detailní informace o požadovaném modelu a svůj nový vůz si také nakonfigurovat. Společnost ŠKODA AUTO plánuje realizaci tohoto konceptu ve stovkách showroomů. V tomto rámci bude možné digitální formou pořádat i jednání či prezentace jednotlivých modelů.

Odpadající služební lety zlepšují podnikovou bilanci emisí CO2

Díky využití digitálních kanálů pro interní spolupráci výrazně klesl ve srovnání s rokem 2019 počet kilometrů služebních letů. To odpovídá zlepšení klimatické bilance o přibližně 80 % oxidu uhličitého na pravidelných linkách. Společnost ŠKODA AUTO proto bude na virtuální setkání v co nejvyšší míře sázet i v budoucnu.

Virtuální vzdělávání pro pracovníky ekonomické oblasti a obchodu v době karantény

Od 18. ledna 2021 nabízí společnost ŠKODA AUTO po dohodě s Odbory KOVO možnost mobilní práce i pracovníkům z výroby, pokud se na ně vztahuje povinnost domácí karantény: mohou se totiž vzdělávat v rámci speciálních online kurzů. Podobná úprava platí od 25. ledna 2021 i pro kancelářský personál: pokud v době domácí karantény nemohou vykonávat svou běžnou práci, účastní se virtuálního školení. Celodenní školení probíhá v českém jazyce a studijní pokrok se ověřuje prostřednictvím testů prováděných v e-learningovém systému eDoceo.

 

 

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Enyaq překonal hranici 200 000 vyrobených kusů

Enyaq překonal hranici 200 000...

Škoda Auto dosáhla významného milníku v rozvoji své strategie e-mobility: celkem vyrobila již 200 000 vozů Enyaq a Enyaq Coupé. Jubilejním vozem se stal bílý Enyaq Coupé Sportline, který sjel z...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vloni v Česku přibylo 6640 nových osobních bateriových elektromobilů

Vloni v Česku přibylo 6640 nových...

V České republice byl v roce 2023 zaregistrován historicky nejvyšší počet nových bateriových elektrických vozidel. Podle kategorií se jednalo o 6640 osobních vozidel, 353 lehkých užitkových...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Modernizované modely Scala a Kamiq přicházejí na český trh ve verzi First Edition

Modernizované modely Scala a Kamiq...

Dvojice kompaktních modelů značky Škoda přichází v inovované podobě. České zastoupení automobilky pro tuto příležitost připravilo speciální nabídku vozů Scala First Edition a Kamiq First...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plzeňským zlatem do vedení poháru 2+

Plzeňským zlatem do vedení poháru 2+

XVII. ročník Lak Racing Rallye Plzeň přinesl dramatický a divácky zajímavý souboj o celkové vítězství od první až do poslední rychlostní zkoušky. Jedním z jeho protagonistů byla posádka...