Jeho rivaly budou Škoda Octavia, Ford Focus, Citroën C4, Toyota Auris, Peugeot 307 nebo Renault Mégane.
Nová i30 byla především vyvíjena jako typický evropský vůz. Zákazník na „starém kontinentu“ je celkem konzervativní a má vysoké nároky jak na karosářská provedení a vnitřní prostornost, tak na širokou paletu motorů a jízdní vlastnosti. Model i30 by měl podle všeho ve všech kritériích Evropanům vyhovovat. V Evropě byl navržen, bude se tu vyrábět v českých Nošovicích a také pouze na „starém kontinentě“ prodávat. Vedle nejpopulárnější karosářské verze, pětidveřového hatchbacku, během krátké doby nabídne i praktickou variantu kombi.
HYUNDAI Z ČESKA
V autosalónech značky se nový model Hyundai i30 objeví v celé Evropě o letních prázdninách tohoto roku. Brzy po pětidveřovém hatchbacku přijde do prodeje i pětidveřové kombi. Od roku 2009 by se měla tato novinka vyrábět kompletně v prvním evropském závodě značky Hyundai v českých Nošovicích. Do té doby bude vyráběna v Koreji.
AUTOMOBIL S MODERNÍ KONCEPCÍ
Novým modelem i30 chce Hyundai oslovit řidiče a řidičky, jejichž prioritou při výběru vozu není pouze nízká cena. Zaujmout je chce moderní koncepcí vozu, stejně jako dostatečnou paletou pohonných jednotek (benzínových i dieselových), několika stupni rozmanité výbavy, širokou paletou barev karoserie a typy interiéru. Novinka automobilky Hyundai si svou výstavní premiéru odbyla na nedávném autosalónu ve švýcarské Ženevě, ale jak bude vypadat, naznačila už před půlrokem na autosalonu v Paříži. Zde byl představen koncept Arnejs, později se s vozem spojovalo kódové označení FD. V každém případě nový model Hyundai ještě v tomto roce nabídne zcela nový pohled na kategorii nižší střední třídy.
VĚTŠÍ, ŠIRŠÍ, PROSTORNĚJŠÍ
Pětidveřový hatchback se chlubí délkou 4245 mm, celkovou šířkou 1775 mm, výškou 1480 milimetrů a rozvorem náprav 2650 mm. Také Hyundai i30 ve verzi kombi, které se objeví na trhu později, vyhoví i zákazníkům hledajícím především prostorný automobil. Tomu by totiž měl v neposlední řadě odpovídat i objem zavazadelníku, který bude u hatchbacku i kombi možné ještě zvětšit sklopením opěradel zadních sedaček. Celkově působí interiér vyváženě a ergonomicky na úrovni, volant se drží dobře, vhodně po ruce je i řadicí páka. V interiéru jsou použity kvalitní materiály, plasty jsou měkčené, sedačky mají dobré tvarování, jsou i dostatečně komfortní a rozlehlé.
ČTYŘI STUPNĚ VÝBAVY
Konkurovat chce Hyundai i30 rovněž dostatečně širokou výbavou. Bude nabízen celkem ve čtyřech stupních výbavy – Classic, Comfort, Style a Premium, a přestože jejich podoba pro český a slovenský trh ještě není definitivně stanovena, je téměř jisté, že standardem pro vůz bude osm airbagů, antiblokovací systém brzd (ABS), centrální zamykání, palubní počítač, audiosystém s přehrávačem CD a MP3 a patnáctipalcová kola. Za příplatek nebo u vyšších verzí standardně přibudou ještě stabilizační systém (ESP), klimatizace nebo šestnáctipalcová kola. Novinka bude nabízena v deseti možných barevných odstínech, dvou perlových a v šesti metalických. Interiér bude vytvořen ze dvou druhů látek nebo kůže ve dvou odstínech.
ŠIROKÁ PALETA MOTORŮ
Zcela srovnatelný s konkurencí bude Hyundai i30 také motory. Zákazník si bude moci vybrat z pěti agregátů, z toho dvě alternativy nabídnou i dieselové provedení. Nabídka startuje benzínovou čtrnáctistovkou s maximálním výkonem 80 kW při 6200 min-1, šestnáctistovka poskytuje v benzínové variantě maximální výkon 90 kW při 6200 min-1, v dieselové verzi výkon 85 kW při 4000 min-1 a hlavně 235 Nm točivého momentu v rozmezí 1900 až 2500 min-1. Jeho předností bude zcela jistě úspornost, protože kombinovanou spotřebu má na hranici 4,7 l/100 km. Vrcholem obou typů motorizací bude dvoulitr. Zatímco benzínová verze nabídne ze zdvihového objemu 1975 cm3 maximální výkon 105 kW při 6000 min-1, u dieselové to bude z objemu 1991 cm3 maximální výkon 103 kW při 3800 min-1. Největší točivý moment má benzínový dvoulitr na 188 Nm při 4600 min-1, dieselový 304 Nm od 1900 do 2500 otáček. Benzínový dvoulitr spotřebuje na stokilometrové trase 7,1 litru, dvoulitrový diesel pouhých 5,4 litru nafty. Motorizace pro kombi nebyly zatím zveřejněny, ale dá se čekat totožná nabídka.
NOVÉ OZNAČENÍ
Označení i30 „startuje“ u Hyundai novou éru nejen modelovou, ale i v označení. Zatímco v minulosti byly názvy pro vozidla vybírány tak, aby vyjadřovaly vlastnosti neodmyslitelně spjaté s jednotlivými modely, nyní se Hyundai rozhodl pro více „celostní“ přístup. Budoucí názvy vozidel budou orientovány na technologii a budou mít společný základ, snáze pochopitelný pro všechny. Hyundai se rozhodl pro alfa-numerické pojmenování, které vytvoří vazbu mezi technologií a základními hodnotami značky. Písmeno „i“ dokáže nést tři významy: představuje Inspiraci, Inovaci, Inteligenci. Model i30 je prvním vozem Hyundai nesoucím písmeno „i“ ve svém názvu. Číslo 30 je numerickým ekvivalentem přiděleným segmentu vozidla. V tomto případě evropskému segmentu C. U budoucích odvozených modelů nebo modelů spadajících do speciálních segmentů budou k písmenu „i“ připojována další písmena, například CW pro označení Crosswagon (kombi).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.