Toyota Yaris s úsporným naftovým motorem 1,4 l v redakčním testu

Malý, ale uvnitř mimořádně prostorný vůz s pětistupňovou manuální převodovkou a bohatou výbavou v základní ceně.

Toyota Yaris s úsporným naftovým motorem 1,4 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným naftovým motorem 1,4 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným naftovým motorem 1,4 l v redakčním testu

Design Yarise je osobitý a elegantní. Při pohledu na Yarise mě napadlo jeho přirovnání ke štěněti – a štěně je milé, přítulné a malé. A tady už to přirovnání tak úplně nesedí: uvnitř vozu to není malé, ale velice prostorné – už to není malý vůz.: pro řidiče a spolujezdce je tam opravdu dostatek místa, stejně tak i pro tři cestující na zadních sedadlech. Za zmínku stojí možnost posunu zadních sedadel a úpravy sklonu opěradel zadních sedadel pro zaujetí pohodlnější polohy cestujících. V interiéru vozu je praktických 18 úložných schránek a další odkládací prostory.

Toyota Yaris s úsporným naftovým motorem 1,4 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným naftovým motorem 1,4 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným naftovým motorem 1,4 l v redakčním testu

Zavazadlový prostor je menší, bez zvětšení karoserie by ani větší být nemohl. Má objem 272 litrů, po posunutí zadních sedadel vpřed se však zvětší na 363 l a sklopením sedadel dokonce na 737 l.

Při pohledu na Yarise mně ihned napadla myšlenka, jak lehce se mi bude s tímto vozem parkovat a pohybovat se ve městě.. Vždyť Yaris je dlouhý jen 378 cm, široký 170 cm a vysoký 153 cm.

Toyota Yaris s úsporným naftovým motorem 1,4 l v redakčním testu

Útulný interiér Yarise nelze jinak než pochválit: esteticky řešený a barevně líbivý. Pohodlná přední sedadla s dobrým bočním vedením všestranně seřiditelná, řidičovo sedadlo i s výškovým nastavením. To spolu s nastavitelnou polohou volantu v obou rovinách mně umožnilo zaujmout optimální pozici pro pohodlné a bezpečné vedení vozu. K tomu přispělo i ergonomické rozmístění sdělovačů a ovládačů. Centrální digitální displej umístěný uprostřed před předním oknem na palubní desce je dobře sledovatelný. Pouze ve dne při slunečním počasí a zapnutých světlech je čitelnost sdělovačů mírně snížená.

Toyota Yaris s úsporným naftovým motorem 1,4 l v redakčním testu

Naftový čtyřválcový motor 1,4 l G-4D 90 má výkon 66 kW při 6000 ot/min a nejvyšší hodnoty točivého momentu 190 Nm dosahuje již při 1800 ot/min. Podle údajů výrobce dosahuje Yaris s tímto motorem nejvyšší rychlost 175 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,8 sekundy a má kombinovanou spotřebu 4,5 l na 100 km. Během testu jsem tuto spotřebu nepřekročil a to jsem jezdil s cílem dosáhnout vyšších průměrných rychlosti a obsazen čtyřmi osobami. Při jízdě nízkou hladinu hluku v interiéru významně ovlivňuje velmi dobré odhlučnění nejen motoru, ale i podvozku. K malé spotřebě nesporně přispěla i vhodně odstupňovaná manuálně řazená pětistupňová převodovka.

Konstrukčně velmi dobře propracovaný podvozek Yarise mně umožňoval spolu s živým motorem, s dobrou akcelerací i v nižších otáčkách, dosahovat vyšších průměrných rychlostí a projíždět i ostřejší zatáčky rychle a bezpečně. Yaris vykazuje dobrou stabilitu a velmi dobře drží stopu.

Cena Toyoty Yaris ve stupni výbavy Sol v pětidveřovém provedení s naftovým motorem 1,4 l s  pětirychlostní manuální převodovkou je 424 900 Kč. Tato základní cena obsahuje bohaté vybavení: elektrický posilovač řízení, nastavitelné sedadlo řidiče i výškově, systémy ABS+EBD+BA, palubní počítač, třetí brzdové světlo s LED diodami, airbagy řidiče i spolujezdce, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání dveří s dálkovým ovládáním, imobilizér, rádio s RDS s přehrávačem CD s 6 reproduktory. Na Yaris je poskytována tříletá záruka a na prorezavění 12 let.

Toyota Yaris je dodáván s třídveřovou nebo  pětidvéřovou karoserií s benzinovými šestnáctiventilovými motory 1,0 l (48 kW) a 1,3 l (64 kW) a naftovým motorem 1,4 l D-4D (66 kW). Je možné volit s ohledem na zvolený motor ze šesti stupňů výbavy: Base, Base Cool, Terra, Terra Cool, Sol a Lux. Převodovky jsou manuální pětistupňové, s motorem 1,3 a 1,4 D-4D je možná i převodovka Multi Mode (cena vyšší o 20 000 Kč), kde řazení probíhá bez spojkového pedálu buď plně automaticky anebo, pokud chceme, můžeme volbu rychlosti provádět manuálně.

Ceny Toyoty Yaris jsou podle zvolené verze karoserie, motoru, převodovky a stupně výbavy od 279 900 do 444 900 Kč.

V automobilce ve Vallenciennes, kde se modely Yaris vyrábějí od ledna 2001, sjela 3. ledna 2003 z výrobního pásu 200 000. Toyota Yaris. Na základě zvýšeného zájmu o tento malý vůz s velkým vnitřním prostorem byla výroba postupně zvyšována a v současné době každou minutu sjíždí z výrobní linky jeden Yaris.

I na našem trhu se Yaris těší značné oblibě, v roce 2006 jej zakoupilo 2322 zákazníků a v lednu a únoru letošního roku již 286.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...