Toyota Yaris s úsporným naftovým motorem 1,4 l v redakčním testu

Malý, ale uvnitř mimořádně prostorný vůz s pětistupňovou manuální převodovkou a bohatou výbavou v základní ceně.

Toyota Yaris s úsporným naftovým motorem 1,4 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným naftovým motorem 1,4 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným naftovým motorem 1,4 l v redakčním testu

Design Yarise je osobitý a elegantní. Při pohledu na Yarise mě napadlo jeho přirovnání ke štěněti – a štěně je milé, přítulné a malé. A tady už to přirovnání tak úplně nesedí: uvnitř vozu to není malé, ale velice prostorné – už to není malý vůz.: pro řidiče a spolujezdce je tam opravdu dostatek místa, stejně tak i pro tři cestující na zadních sedadlech. Za zmínku stojí možnost posunu zadních sedadel a úpravy sklonu opěradel zadních sedadel pro zaujetí pohodlnější polohy cestujících. V interiéru vozu je praktických 18 úložných schránek a další odkládací prostory.

Toyota Yaris s úsporným naftovým motorem 1,4 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným naftovým motorem 1,4 l v redakčním testu
Toyota Yaris s úsporným naftovým motorem 1,4 l v redakčním testu

Zavazadlový prostor je menší, bez zvětšení karoserie by ani větší být nemohl. Má objem 272 litrů, po posunutí zadních sedadel vpřed se však zvětší na 363 l a sklopením sedadel dokonce na 737 l.

Při pohledu na Yarise mně ihned napadla myšlenka, jak lehce se mi bude s tímto vozem parkovat a pohybovat se ve městě.. Vždyť Yaris je dlouhý jen 378 cm, široký 170 cm a vysoký 153 cm.

Toyota Yaris s úsporným naftovým motorem 1,4 l v redakčním testu

Útulný interiér Yarise nelze jinak než pochválit: esteticky řešený a barevně líbivý. Pohodlná přední sedadla s dobrým bočním vedením všestranně seřiditelná, řidičovo sedadlo i s výškovým nastavením. To spolu s nastavitelnou polohou volantu v obou rovinách mně umožnilo zaujmout optimální pozici pro pohodlné a bezpečné vedení vozu. K tomu přispělo i ergonomické rozmístění sdělovačů a ovládačů. Centrální digitální displej umístěný uprostřed před předním oknem na palubní desce je dobře sledovatelný. Pouze ve dne při slunečním počasí a zapnutých světlech je čitelnost sdělovačů mírně snížená.

Toyota Yaris s úsporným naftovým motorem 1,4 l v redakčním testu

Naftový čtyřválcový motor 1,4 l G-4D 90 má výkon 66 kW při 6000 ot/min a nejvyšší hodnoty točivého momentu 190 Nm dosahuje již při 1800 ot/min. Podle údajů výrobce dosahuje Yaris s tímto motorem nejvyšší rychlost 175 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,8 sekundy a má kombinovanou spotřebu 4,5 l na 100 km. Během testu jsem tuto spotřebu nepřekročil a to jsem jezdil s cílem dosáhnout vyšších průměrných rychlosti a obsazen čtyřmi osobami. Při jízdě nízkou hladinu hluku v interiéru významně ovlivňuje velmi dobré odhlučnění nejen motoru, ale i podvozku. K malé spotřebě nesporně přispěla i vhodně odstupňovaná manuálně řazená pětistupňová převodovka.

Konstrukčně velmi dobře propracovaný podvozek Yarise mně umožňoval spolu s živým motorem, s dobrou akcelerací i v nižších otáčkách, dosahovat vyšších průměrných rychlostí a projíždět i ostřejší zatáčky rychle a bezpečně. Yaris vykazuje dobrou stabilitu a velmi dobře drží stopu.

Cena Toyoty Yaris ve stupni výbavy Sol v pětidveřovém provedení s naftovým motorem 1,4 l s  pětirychlostní manuální převodovkou je 424 900 Kč. Tato základní cena obsahuje bohaté vybavení: elektrický posilovač řízení, nastavitelné sedadlo řidiče i výškově, systémy ABS+EBD+BA, palubní počítač, třetí brzdové světlo s LED diodami, airbagy řidiče i spolujezdce, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání dveří s dálkovým ovládáním, imobilizér, rádio s RDS s přehrávačem CD s 6 reproduktory. Na Yaris je poskytována tříletá záruka a na prorezavění 12 let.

Toyota Yaris je dodáván s třídveřovou nebo  pětidvéřovou karoserií s benzinovými šestnáctiventilovými motory 1,0 l (48 kW) a 1,3 l (64 kW) a naftovým motorem 1,4 l D-4D (66 kW). Je možné volit s ohledem na zvolený motor ze šesti stupňů výbavy: Base, Base Cool, Terra, Terra Cool, Sol a Lux. Převodovky jsou manuální pětistupňové, s motorem 1,3 a 1,4 D-4D je možná i převodovka Multi Mode (cena vyšší o 20 000 Kč), kde řazení probíhá bez spojkového pedálu buď plně automaticky anebo, pokud chceme, můžeme volbu rychlosti provádět manuálně.

Ceny Toyoty Yaris jsou podle zvolené verze karoserie, motoru, převodovky a stupně výbavy od 279 900 do 444 900 Kč.

V automobilce ve Vallenciennes, kde se modely Yaris vyrábějí od ledna 2001, sjela 3. ledna 2003 z výrobního pásu 200 000. Toyota Yaris. Na základě zvýšeného zájmu o tento malý vůz s velkým vnitřním prostorem byla výroba postupně zvyšována a v současné době každou minutu sjíždí z výrobní linky jeden Yaris.

I na našem trhu se Yaris těší značné oblibě, v roce 2006 jej zakoupilo 2322 zákazníků a v lednu a únoru letošního roku již 286.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...