V závodech F1, kterých se Toyota účastní již šestou sezónu po sobě, bude nasazen nový závodní monopost TF107, který byl přepracován kvůli lepší aerodynamice a rozložení hmotnosti. V oblasti technologického rozvoje byla posílena řídicí struktura týmu a za volant opět usednou Ralf Schumacher a Jarno Trulli. Toyota je připravena utkat se s těmi nejlepšími týmy a vybojovat své první vítězství:
V sérii NASCAR bude Toyota s modelem Camry letos poprvé soutěžit v hlavní části, poháru série Nextel Cup a dále v neméně populární sérii Busch:
Toyota se opět zúčastní závodů pickupů v rámci série Craftsman Truck se svým modelem Tundra a pokusí se navázat na své loňské úspěchy, kdy získala mistrovský titul v jednotlivcích i ve značkách:
Doma v Japonsku si Toyota naplánovala získat druhý titul v pořadí v závodech Super GT, kde nasadí vůz Lexus SC430s na všech pozicích v kategorii GT500. Toyota bude také i nadále dodávat motory pro závody Formula Nippon, což je prestižní série závodů pořádaná v Japonsku:
Kromě toho je Toyota odhodlána nadále podporovat celou řadu sportovních událostí i závodních kategorií, od vrcholných akcí až po méně významné regionální soutěže, aby tím podpořila motoristický sport jako takový.
Toyota bude i letos sponzorovat svůj program pro mladé řidiče Toyota Young Drivers Program (TDP), kde provádí výcvik mladých závodníků pro světové soutěže a umožňuje jim zdokonalovat řidičské dovednosti účastí na mnoha akcích jako je např. série GP2, evropská série F3 nebo testování F1. Letos bylo pro tento program vybráno celkem 11 jezdců z celého světa.
Po úspěšném dokončení závodu v loňském roce, kdy Toyota nasadila vůz s hybridním pohonem, bude i letos podporovat své aktivity v oblasti motorsportu hybridních vozů. Tyto aktivity jsou částečně zaměřeny na propagaci technologie s cílem zlepšovat výkon hybridních systémů v běžných vozech:.
Za aktivity firmy Toyota v oblasti motoristického sportu odpovídá divize Motor Sports pod technickým střediskem Higashi Fuji. Lokálními středisky pro regionální akce jsou Toyota Technocraft Co., Ltd. (TRD) v Japonsku, Toyota Motorsport GmbH (TMG) v Evropě a TRD, U.S.A. Inc. (TRD-USA) ve Spojených státech.
Plánované aktivity firmy Toyota v motoristickém sportu pro rok 2007
1. Mistrovství světa FIA ve Formuli 1 (F1)
- Tadashi Yamashina, viceprezident TMG a ředitel TMC se ujal vedení technologického vývoje pro závodní tým Panasonic Toyota Racing, který bude v roce 2007 soutěžit již šestým rokem v řadě a má v plánu získat své první vítězství.
- Tým bude soutěžit s novým závodním vozem TF107, který pohání nově vyvinutý vidlicový osmiválec RVX-07. Byl přepracován i podvozek z důvodu příznivějšího aerodynamického odporu a lepšího rozložení hmotnosti, kterého bylo dosaženo jiným umístěním motoru. Nově byla upravena i převodovka.
- Jezdci zůstanou stejní jako v loňském roce, tedy Ralf Schumacher (Německo, vůz č. 11) a Jarno Trulli (Itálie, vůz č. 12). Novým přírůstkem je Frank Montagny z Francie jako třetí jezdec a zkušební jezdci a Kohei Hirate (Japonsko) a Kamui Kobayashi (Japonsko), kteří absolvovali program pro mladé řidiče Toyota Young Drivers Program a zúčastní se jako záložní zkušební jezdci.
- Toyota bude rovněž dodávat nový motor RVX-07 týmu Williams F1.
2. NASCAR
Toyota již od roku 2004 prostřednictvím Toyota Motor Sales, U.S.A., Inc. (TMS) a TRD-USA podporuje týmy soutěžící v sérii pickupů NASCAR Craftsman Truck. Letos bude Toyota podporovat týmy účastnící se nesmírně populární série závodů Nextel Cup a neméně oblíbené série Busch, a tak završí národní soutěžní série NASCAR. (Je to poprvé, kdy se japonský výrobce zúčastní série závodů Nextel Cup a Busch.)
Série Nextel Cup
Série automobilových závodů Nextel Cup je vyvrcholením soutěží NASCAR. Firmu Toyota bude reprezentovat závodní model Camry osazený speciálním motorem 5,8 l V8 o výkonu 800 k. Toyota bude podporovat celkem 7 závodníků.
Série Busch
Série závodů Busch je hned druhá nejpopulárnější po sérii Nextel Cup. Firmu Toyota bude reprezentovat závodní model Camry osazený speciálním motorem 5,8 l V8 o výkonu 700 k. Toyota bude podporovat celkem 4 závodníky.
Série Craftsman Truck
Toyota se účastní soutěží pickupů v sérii Craftsman Truck již od roku 2004. V loňském roce získala titul pro výrobce i pro jezdce (za volantem byl Todd Bodine). Letos se opět zúčastní a nasadí pickup Tundra určený pro americký trh, v soutěžním provedení s motorem 5,8 l V8 o výkonu 675 k a pohonem zadních kol.
3. Super GT
V prestižní sérii závodů bude Toyota i nadále podporovat různé týmy prostřednictvím Toyota Technocraft Co., Ltd. (TRD). Závodů se zúčastní v kategorii GT500 vozy Lexus SC430 s motorem 4,5 l V8 (3UZ-FE), v kategorii GT-300 vozy Toyota MR-S s motorem 3,5 l V6 (2GR) a Toyota Celica osazená řadovým čtyřválcem 2 l turbo (3S-GT).
4. Mistrovství Japonska Formula Nippon
Jedná se o vrcholnou kategorii závodů formule v Japonsku. Toyota bude letos dodávat motory 3 l V8 (Toyota RV8-J) sedmi závodním týmům pro 14 soutěžních vozů.
5. Ostatní podpůrné aktivity
Celojaponská série závodů v rámci mistrovství F3
Formule 3 je prvním krokem k závodům F1. Toyota dodá týmům motory 3S-GE o obsahu 2 l a dále nově vyvinuté agregáty 1AZ-FE. Toyoty bude dodávat motory 8 sportovním týmům pro 7 vozů.
Série závodů ESSO Formula Toyota
Tyto závody vozů formule základní úrovně si získaly pověst kategorie pro výchovu mladých řidičů. Závodů se účastní pouze vozy FT30 jediné značky vyvinuté v rámci TRD a osazené motory 1,6 l (4A-GE).
Závody Formula Challenge Japan (FCJ)
Tato kategorie základní úrovně již běží druhým rokem. Účastní se výhradně speciální nezávisle vyvinuté vozy FCJ (FC106).
Série závodů Netz Cup Vitz Street-legal
Této série se účastní závodní vozy kategorie street-legal. Používaným vozem je speciálně navržená Toyota Vitz RS TRD Racing vycházející z modelu 1,5 l Vitz RS.
Série zahrnuje celkem 22 závodů pořádaných v pěti regionech v Japonsku (Hokkaido, Tohoku, Kanto, Kansai a Západní Japonsko). Letos se bude jedna taková soutěž konat na závodním okruhu Fuji jako speciální podpůrný závod pro Velkou cenu Japonska formule 1. Další závod je plánován jako součást Festivalu motorsportu pořádaného společností Toyota.
Další podpůrné aktivity
Japonsko
Podpora pro klub motorsportu TMSC (Toyota Motor Sports Club).
Spojené státy
- Toyota bude dodávat motory 5,0 l V8 (přepracovaný agregát 3UZ) v rámci série Grand Am (Grand American Road Racing); v lednu 2007 tento motor zvítězil již druhý rok za sebou v úvodním závodu 24 hodin v Daytoně.
- Podpora pro vozy Camry účastnící se série závodů ARCA (American Race Car Association).
- Toyota bude dodávat motory pro sérii závodů Midget pořádaných klubem USAC (United States Auto Club).
Ostatní
- Podpora pro vozy Toyota účastnící se mistrovství terénních vozidel CORR (Championship Off Road Racing) a akceleračních závodů NHRA (National Hot Rod Association).
- Toyota bude sponzorovat Velkou cenu USA v Long Beach, první závod mezinárodního mistrovství Champ Car (dříve CART); od roku 1975 to bude již 33. ročník sponzorovaný firmou Toyota.
- Toyota bude sponzorovat závod č. 11 (v Milwaukee) a č. 15 (v Nashvillu) soutěže pickupů v rámci série NASCAR Craftsman Truck, a dále závod č. 16 (Infineon Raceway) série Nextel Cup.
Evropa atd.
Firma podpoří projekt TOYOTA AUTO BODY při účasti na rallyové soutěži v Dakaru s vozy Toyota Land Cruiser. (TOYOTA AUTO BODY zaznamenal na Dakaru 2007 v lednu tohoto roku vítězství v kategorii „neupravený sériový vůz“, za vítězství v závodu třikrát v řadě.)
6. Program pro mladé řidiče TDP (Toyota Young Drivers Program)
Základní koncepce
Tento program se zaměřuje na výcvik řidičů s potenciálem účastnit se vrcholných automobilových soutěží, ať již v Japonsku nebo kdekoli ve světě. V rámci programu se hledají noví talentovaní řidiči a každý z účastníků má příležitost ke zlepšení podle svých schopností. Program se nabízí v Evropě a Japonsku.
Škola pro závodníky FTRS (Formula Toyota Racing School)
Program FTRS se pořádá přímo na závodním okruhu Fuji za použití vozů „Formula Toyota“. (Termíny pro rok 2007 budou oznámeny.)
Výuka trvá tři dny (dvě noci) a pokrývá vše od základů až po účast na neoficiálních závodech. Zvláště vynikající účastníci s perspektivou se zúčastní konkurzu a nakonec budou vybráni řidiči, kterým bude uděleno stipendium na následující rok.
7. Vozy s hybridním pohonem v motorsportu
V roce 2006 Toyota nasadila hybridní sedan Lexus GS450h v závodu 24 hodin v Tokachi s cílem získat nové technické informace o chování sériového hybridního pohonu, aby bylo možné provést jeho další zmenšení, snížit hmotnost a vylepšit účinnost tohoto systému. Vůz Lexus GS450h nakonec skončil na 17. místě z 33 účastníků. (Toyota během závodu dosáhla přibližně 5 % zlepšení spotřeby paliva, a to i přes opakované využívání plného zatížení motoru a jízdu stylem brzda-plyn.)
Toyota zvažuje i letošní účast v tomto závodu s cílem dosáhnout dalších technických inovací hybridního pohonu a zhodnotit možnosti tohoto pohonu v oblasti motoristického sportu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií