S v názvu Type S zdůrazňuje charakter modelu Sport, R v názvu Type R jako Racing – určený i pro závody.
Sebejistý výkon a tvrdé nastavení odpružení
Verze Type S je vybavena buď 1,8-litrovým benzínovým nebo 2,2-litrovým dieselovým motorem. Oba motory disponují výkonem 103 kW (140 k). Odpružení je tužší než u pětidveřové verze.
Zdrojem síly u nové verze Type R je nejnovější vývojový stupeň motoru 2.0 L DOHC i-VTEC. Výrazně vylepšený motor s výkonem 148 kW (201 k) je stejně výkonný jako u předchozího modelu, avšak vyznačuje se ještě větší pružností. Výrazně tužší karosérie a nastavení zavěšení kol s důrazem na sportovní jízdní vlastnosti jsou zárukou toho, že nejžhavější Civic všech dob se vyznačuje skutečně mimořádnými jízdními vlastnostmi. Tento špičkový sportovní model se v autosalonech objeví již v březnu 2007.
Výrazný styl kupé
Silueta nového modelu připomíná současný pětidveřový Civic. Individuálních vlastností nebylo dosaženo radikální změnou linie, ale spíše sérií unikátních detailů. Ostřeji zkosená zadní boční okna zvýrazňují záď ve stylu kupé. Zkosený tvar zadních bočních oken také přispívá k dynamičtějšímu vzhledu. Dynamický vzhled obou sportovních vozů posilují výrazné boky, znatelně širší rozchod kol a rozměrné pneumatiky – 17-palcové u Type S a 18-palcové u Type R. Upraven byl také tvar dveří, zadních bočních panelů a předního i zadního nárazníku.
Zvláštní charakter modelu Civic Type R je zdůrazněn bočními ochrannými lištami lakovanými v barvě vozu, zadním spoilerem a mřížkou chladiče se zvětšeným vstupním otvorem. Celkový sportovní charakter potvrzují loga Type R na předních brzdových třmenech.
Prostorný interiér
Uspořádání interiéru u Type R a Type S vychází ze stejného principu jako u pětidveřového modelu Civic. U všech modelů Civic osmé generace je kromě individuálního designu kladen důraz také na zajištění velkorysého prostoru pro cestující. Unikátní koncept s palivovou nádrží umístěnou uprostřed pod předními sedadly umožnil dosažení nízko umístěné ploché podlahy v zadní části vozu. Pokud jsou zadní sedadla sklopena, nabízí zavazadlový prostor tolik místa, že je možné do něj uložit tři horská kola (s vyjmutými předními koly). Objem zavazadlového prostoru za předními sedadly dosahuje 1 352 litrů.
Zadní sedadla jsou vybavena zvláštním mechanismem umožňujícím snadné a velmi rychlé sklopení opěradel. Pokud je pojistka opěradla uvolněna a opěradlo je posunuto vpřed, je možné jeho sklopením vytvořit velký zavazadlový prostor se zcela rovnou podlahou. Díky efektivnímu mechanismu s lehce fungujícími klouby je vrácení sedadla do původní polohy velmi snadné. Pod rovnou podlahou zavazadlového prostoru se nachází sekundární odkládací prostor s objemem 70 litrů, který je ideální pro malé předměty, jež by měly být stále ve vozidle, ale které se používají pouze zřídka.
Přístrojová deska modelů Type S a Type R je stejně moderní a funkční jako u pětidveřové verze. Nejdůležitější informace jsou umístěny na samém vrcholu displeje relativně daleko od řidiče, díky čemuž není jeho pozornost tak výrazně odváděna od dění na vozovce a jeho zrak se nemusí tolik přizpůsobovat. Sekundární informace jsou uspořádány kolem tohoto centrálního údaje. Také tyto přístroje se nacházejí v zorném poli řidiče, přitom však nepůsobí nadměrně rušivě.
V porovnání s předchozí generací modelu Civic je volant umístěn svisleji, pod ergonomicky výhodným úhlem. Obě přední sedadla nabízejí dostatek místa nejen v oblasti nohou, ale jsou v porovnání s předchozími modely celkově prostornější. Volant je nastavitelný podélně i výškově.
Kabina modelu Type R je zaměřena na řidiče
Interiér modelu Civic Type R v sobě spojuje prvky z motoristického sportu a z vysoce kvalitních sportovních automobilů, čímž je zajištěna přiměřená úroveň komfortu. Výrazné opěry poskytují řidiči i spolujezdci dobré boční vedení i ergonomicky dokonalou pozici k sezení. Čalounění sedáků, opěradel a zadních sedadel červenou tkaninou vytváří zajímavý vizuální kontrast. Přístroje v palubní desce jsou červeně podsvětlené a doplněné panely vyrobenými z leštěného hliníku. Volant je potažen perforovanou kůží s červenými švy. Hlavice řadicí páky vyrobená z hliníku představuje výraznou dominantu černé kožené manžety, která je rovněž sešívána červenými švy. K ještě vyšší exkluzivitě přispívá destička s vyraženým unikátním sériovým číslem vozu Civic Type R.
Praktické odkládací plochy
Bezpočet odkládacích ploch a přihrádek umožňuje bezpečně uložit předměty různých velikostí. Přihrádka před spolujezdcem má objem 14 litrů a na vnitřní straně víka obsahuje samostatnou kapsu pro uložení map. Na přání může být do této schránky přiveden studený vzduch z klimatizace, který pomůže udržet nápoje a svačinu po celou cestu v chladu. Do kapes předních dveří je možné umístit 500 ml láhve a mapy.
Type S: Špičkový výkon 103 kW (140 k) – výběr mezi benzínovým a dieselovým motorem
Zákazník kupující nový Civic Type S si může vybrat ze dvou motorů o výkonu 103 kW (140 k): benzínového 1,8 SOHC i-VTEC a dieselového 2,2 i-CTDi. Oba motory jsou spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, jejíž citlivé odstupňování umožňuje plné využití potenciálu motoru. Jako volitelná výbava je u verze Type S s benzínovým motorem k dispozici šestistupňová automatizovaná manuální převodovka Honda i-SHIFT, která nabízí možnost automatizovaného řazení nebo manuálního řazení také pomocí tlačítek pod volantem.
Mezi nejvýznamnější technická řešení použitá u 1,8-litrového motoru patří výrazné snížení tření a vylepšené časování sacích ventilů. Při stálé jízdě a při nízkém zatížení je uzavření sacích ventilů opožděno a současně je otevřena škrticí klapka, což přispívá k minimalizaci tlakových ztrát. Tím se zmenšují ztráty škrticí klapkou, která se používá k regulaci výkonu motoru. Vzhledem k tomu, že otevření škrticí klapky by za běžných okolností vyvolalo prudkou akceleraci, používá se zde důmyslný technický trik. V důsledku zpožděného uzavření sacího ventilu dojde ke krátkému vytlačení části směsi vzduchu a paliva zpět do sacího potrubí, což brání zvyšování výkonu. V porovnání s běžnými motory vede využití této technologie k významné úspoře paliva.
Ve všech ostatních ohledech systém i-VTEC pracuje stejně jako v minulosti a zajišťuje změnu časování ventilů v průběhu akcelerace tak, aby bylo dosaženo vysokého výkonu a točivého momentu. Systém elektronického plynového pedálu zajišťuje přesné řízení škrticí klapky v době přepnutí časování ventilů, díky čemuž je tato změna pro řidiče nepostřehnutelná.
Tato technická zlepšení společně umožňují dosažení špičkového výkonu srovnatelného s dvoulitrovým motorem: zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy (i-SHIFT 10,9 sekundy) a s kombinovanou spotřebou paliva 6,6 l/100 km (i-SHIFT 6,8).
Díky pokročilému technickému řešení a konstrukci disponuje tento dieselový motor maximem točivého momentu 340 Nm při pouhých 2 000 ot./min. Tento napříč uložený čtyřválcový agregát je vybaven čtyřmi ventily na válec, vyvažovacím hřídelem, systémem vstřikování common rail druhé generace a turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek a s mezichladičem stlačeného vzduchu. Kombinovaná spotřeba tohoto motoru činí pouhých 5,2 litru/100 km, přičemž tento motor s automatickým zapalováním umožňuje akceleraci z 0 na 100 km/h za 8,6 sekundy.
Type R: vysokootáčkový dvoulitrový motor
Atmosférický dvoulitrový motor DOHC i-VTEC u modelu Type R byl podroben rozsáhlým změnám. Nyní je pružnější a díky nové elektronické škrticí klapce a novému vyvažovacímu hřídeli se vyznačuje hladším chodem. Sprint na 100 km/h trvá 6,6 sekundy a maximální rychlost je 235 km/h.
Zavěšení kol u Type S a Type R
Jisté jízdní vlastnosti pětidveřové verze vybavené podvozkem se vzpěrami McPherson a se zkrutnou tyčí tvoří ideální základ pro sportovnější nároky nejnovějších verzí modelu Civic.
Verze Type S s upraveným nastavením odpružení a tlumičů, které zlepšuje dynamiku podvozku, zatímco 17-palcová kola z lehkých slitin obutá do pneumatik o rozměru 225/45 YR17 se starají o co nejlepší přilnavost k vozovce.
Důkazem sportovního charakteru verze Type R je originální nastavením pružin, tlumičů a samotného uložení zavěšení, ale také světlá výška zmenšená o 15 mm. U této verze je navíc již tak mimořádně pevná konstrukce karosérie modelu Civic vyztužena dodatečnými výztuhami v podlaze, kolem vrchních úchytů zavěšení kol a v přední části motorového prostoru – výsledkem je skálopevná konstrukce umožňující ještě citlivější ovládání vozu. K naprosto přesné reakci na pokyny řidiče přispívají také 18-palcová kola z lehkých slitin a pneumatiky o rozměru 225/40 YR18 a posilovač řízení s unikátním nastavením.
Rozsáhlá bezpečnostní výbava
Civic Type S i Type R jsou vybaveny protiblokovacím systémem ABS, elektronickým rozdělovačem brzdné síly (EBD) a stabilizačním systémem VSA. Verze Type R je vybavena velkými opěrkami hlavy, které tvoří nedílnou součást skořepinových sedadel.
Odlehčená verze Type R
V budoucnu bude k dispozici odlehčená verze Type R určená především pro použití v motoristickém sportu.
Závodní verze Civic Type R
Civic Type R se od svého představení v roce 2002 stal na evropských závodních okruzích velmi populárním. S nejnovějším Type R chce značka Honda dosáhnout ještě většího úspěchu a proto italská firma JAS Motorsport, která je již od roku 1998 oficiálním partnerem Hondy zajišťujícím podporu pro zákazníky z oblasti motoristického sportu, od června 2006 úzce spolupracuje s oddělením výzkumu a vývoje společnosti Honda na vývoji automobilu pro homologaci ve skupinách N, A a nově i ve skupině R.
V rámci tohoto programu vznikla široká řada dílů pro použití v motoristických soutěžích včetně včasné dostupnosti komponent pro skupinu R s novým souborem pravidel, která FIA plánuje zavést v roce 2008, a která poprvé stanovují cenová omezení na jednotlivé komponenty. Tyto komponenty budou souběžně homologovány také ve skupině A, díky čemuž budou jezdci moci v průběhu roku 2007 soutěžit a sbírat zkušenosti nejprve ve skupině A a poté 1. ledna 2008 přejít bez jakýchkoliv dodatečných nákladů do skupiny R.
Podle současných výrobních plánů bude moci být Civic Type R homologován FIA pro skupiny A a N 1. dubna 2007. Objednávky na soutěžní sady a díly je možné zasílat společnosti JAS Motorsport (www.jasmotorsport.com) a první dodávky jsou očekávány v tomto měsíci.
Kromě této technické spolupráce společnost JAS Motorsport i nadále zákazníkům firmy Honda z řad závodních týmů poskytuje širokou řadu služeb včetně bezplatného telefonického poradenství a plné podpory na soutěžních tratích a při závodech rallye.
Mezi hlavní komponenty patří díly zavěšení kol, pěti- a šestirychlostní sekvenční převodovky; vyztužené hnací hřídele; diferenciál s nastavitelným omezeným prokluzem; ochranná klec z chrom-molybdenové oceli; lehké součásti interiéru z uhlíkových vláken (panely dveří, obložení palubní desky a podlahové panely); a celá řada dílů motoru, jako jsou například vačkové hřídele s upraveným profilem či programovatelné řídicí jednotky motoru vybavené také zařízením pro záznam dat v průběhu soutěže.
Pasivní bezpečnost
Prvky pasivní bezpečnosti u v interiéru nové Hondy Civic zahrnují mimo jiné zasouvací pedály, dvojité předpínače bezpečnostních pásů na předních sedadlech (jsou součástí standardní výbavy většiny modelů) a okenní airbagy.
Odpovědnost za ostatní účastníky silničního provozu
Společnost Honda věnuje při vývoji karosérií nových vozidel velkou pozornost ochraně ostatních účastníků silničního provozu a chodců. U třídveřové verze modelu Civic byly použity deformovatelné čepy stěračů pohlcující energii a závěsy kapoty, které se v případě nárazu stlačí. Přední nárazník se zaobleným tvarem, světlomety i logo „H“ jsou zkonstruovány tak, aby se i při lehkém nárazu posunuly o 2 centimetry vzad. Tím dojde k pohlcení energie, která by při srážce jinak mohla ublížit zranitelnějšímu účastníkovi. Děti jsou velmi dobře chráněni i ve sportovních verzích Type S a Type R – zadní sedadla jsou přirozeně vybavena kotvami systému ISOFIX a oky pro upevnění popruhů umožňujících bezpečnou instalaci dětských sedaček.
Láska k detailu
Multifunkční volant se třemi kovovými paprsky je potažen černou kůží se stříbrnými švy (verze Type S) a s červenými švy (Type R). Podobně je u verze Type S logo Honda na středu volantu chromované, zatímco u verze Type R je exkluzivně použit tradiční červený emblém „H“. Tlačítka umožňující dálkové ovládání audiosystému se nacházejí na levém paprsku volantu a pokud je vůz vybaven tempomatem, tlačítka pro jeho ovládání jsou umístěna vpravo. Na třetím, spodním paprsku mohou být umístěny ovládací prvky navigačního systému a tlačítka pro přepínání údajů na multifunkčním displeji. Všechna tlačítka jsou za tmy podsvícena.
Vysoké úrovně výbavy
Sportovní třídveřové modely mohou být objednány s DVD navigačním systémem vybaveným 7-palcovým displejem, rozpoznáváním hlasu a sadou hands-free s technologií Bluetooth. U nejvyšší úrovně výbavy jsou k dispozici xenonové světlomety. Světelný senzor zabudovaný do čelního skla rozpozná přicházející soumrak nebo nedostatek světla a díky tomu dojde při vjezdu do tunelu nebo do garáže k automatickému rozsvícení světlometů. Podobně je vůz vybaven dešťovým senzorem a dvouzónovou klimatizací.
Panoramatická skleněná střecha
Panoramatická posuvná střecha, která byla poprvé představena u pětidveřové verze modelu Civic, je k dispozici také u vybraných modelů Type S. Laminovaný a tónovaný skleněný střešní panel sahá od horní hrany čelního skla až za zadní sedadla a vytváří tak v kabině pocit mimořádné světlosti a vzdušnosti. Posuvnou střechu je v případě potřeby možné zastínit za pomoci dvou elektricky ovládaných panelů. Materiál na povrchu panelů je stejný jako na pevné části střechy. Tím je vytvořen harmonický a dokonale sladěný celek.
Pojištění, záruka a údržba
Při konstrukci konstrukce přídě a zádi těchto sportovních verzí modelu Civic byla věnována velká pozornost tomu, aby opravy v případě nárazů v malé rychlosti nebyly zbytečně nákladné. Díky tomu je hodnocení Kasko relativně pozitivní, což se odráží ve výhodnějších pojišťovacích sazbách.
Záruka na prorezivění karosérie byla prodloužena ze 6 na 12 let.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií