Václav Pech vyhrál Rallye Šumava

Skvělou formu potvrdil tento víkend plzeňský jezdec Václav Pech jun., který se spolujezdcem Petrem Uhlem vyhrál 42. ročník Rallye Šumava.

Po vítězství na první rallye sezony v rakouském Freistadtu vede Václav Pech jun. tabulku domácího šampionátu s maximálním počtem bodů. Tato dvě vítězství Václava Pecha jun. současně znamenají absolutní vítězství v zimním poháru –„Winter cupu“, který tvořili jednotlivé etapy výše zmíněných soutěží.

Václav Pech vyhrál Rallye Šumava
Václav Pech vyhrál Rallye Šumava

„Je to pro nás všechny v teamu pěkný začátek letošní sezóny. Jsem spokojený s naším novým mitsubishi, které během Rallye Šumava díky spolehlivě pracujícím mechanikům z Charouz Racing Systému fungovalo naprosto bezchybně. Od pátečního večera jsme byli ve vedení v soutěži až do cíle, ale dosáhnout tohoto prvenství nebylo vůbec jednoduché,“ říká Václav Pech jun.

Letošní extrémně teplá zima připravila opravdu složité podmínky, které musely jednotlivé teamy během soutěže řešit. Místo na očekávané sněhem pokryté trati, jak tomu bylo v předchozích ročnících, se závodilo na asfaltových silnicích, na kterých se ovšem střídal jeden druh povrchu za druhým. Některé pasáže jezdci jeli na suchém, jiné na mokrém asfaltu, v některých místech bylo tolik bláta, že trať připomínala svými vlastnostmi spíše šotolinu a v několika lesních úsecích v okolí Vimperka na jezdce čekal sníh a led. „Předpokládali jsme, že podmínky na trati budou složité. Můj otec v pozici ledového špióna nám hlásil aktuální stav rychlostní zkoušky, ale protože tito špióni mohou projet rychlostní zkouškou nejpozději hodinu před jejím startem, dojde často ke změně i poté. My jsme pro první sekci nezvolili nejlepší pneumatiky a navíc jsem se dopustil dvou jezdeckých chyb. Hned na první rychlostce nastala kuriózní situace, když na nás pořadatel v červené vestě mával již z dálky rukama. Myslel jsem, že za domem je cesta zatarasená nějakým havarovaným automobilem, jak jsme to právě na tomhle místě zažili před rokem, proto jsem při brždění raději projel páskami ohraničujícími trať. Musel jsem tedy kousek vycouvat a až potom zjistil, že pořadatel nám pouze fandil a ukazoval, že jsme jedničky. Naštěstí z toho byla jen časová ztráta a autu se nic nestalo. Na třetí rychlostce se mi pro změnu podařilo udělat hodiny ve vracečce, zhasl mi motor a chvíli trvalo než jsem znovu nastartoval. Po těchto chybách jsme byli až na šestém místě a museli jsme začít ztrátu rychle stahovat. Opakovaný průjezd těžkou rychlostkou „Koráb“ to vyřešil víceméně za nás, většina soupeřů zde chybovala a my jsme se tak dostali na první místo s náskokem 21 sekund před Krestu. Druhá etapa tak slibovala napínavý souboj. Do sobotní etapy jsme nastupovali s velkým odhodláním tento odstup udržet. Věděli jsme však, že nás čeká dvanáct nesmírně obtížných zkoušek a že soutěž je ještě hodně dlouhá. Po projetí první sobotní rychlostky jsme se dozvěděli, že Kresta havaroval a ze závodu odstupuje. Od této chvíle jsme se soustředili na udržení zhruba minutového vedení před Němcem Gassnerem. Mohli jsme si dovolit trochu zvolnit naše tempo a jet víc na jistotu. V cíli jsme pak měli velkou radost z dosaženého vítězství. Jsem rád, že se nám konečně na Šumavě podařilo zvítězit,“ komentuje průběh soutěže Vávlav Pech jun.

Václav Pech jun. zvítězil v těžké Rallye Šumava po velmi vyrovnané jízdě a prokázal více citu pro taktiku boje o prvenství, která je v rallye klíčová. O obtížnosti tratě svědčí také velké množství karambolů a havárií, které účastníky soutěže potkalo. Dalším startem teamu bude účast na slovenské soutěži v Púchově, kde bude Václav Pech jun. startovat v rámci reprezentace České republiky na mistrovství střední Evropy.

Konečné výsledky Rallye Šumava 2007:

1. Pech jun.-Uhel Mitsubishi Lancer EVO IX 2h05’52“
2. Gassner-Thannhäuser Mitsubishi Lancer EVO IX +1’12“
3. Trojan-Řihák Mitsubishi Lancer EVO IX +3’12“
4. Triner-Achsová Subaru Impreza STI +4’03“
5. Votava-Synáč Mitsubishi Lancer EVO VIII +5’13“
6. Arazim-Gál Mitsubishi Lancer EVO IX +6’53“
7. Gavlák-Hůlka Mitsubishi Lancer EVO IX +7’39“
8. Tuček-Tesař Mitsubishi Lancer EVO VI +8’46“
9. Peták-Benešová Renault Clio S1600 +9’35“
10. Vacek-Novák Subaru Impreza STI +11’39“

Tuto tiskovou informaci připravuje Jaroslav Štauber, redakce RallyeJournal.cz., taktéž autorem snímků je Jaroslav Štauber, RallyeJournal.cz.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...