Mercedes-Benz důsledně rozšiřuje svoji nabídku pohonu všech kol a dává zvláštní důraz na tento silně se rozvíjející tržní segment. Stuttgartská značka má ve svém programu celkem sedm automobilových tříd se 48 modely, které využívají stálý pohon všech kol a plní tak přání automobilistů vyžadující bezproblémovou jízdu za všech povětrnostních podmínek.
Novou vlajkovou lodí v této kategorii je Třída S 4MATIC. Tento nový a pro luxusní limuzínu samostatně vyvinutý systém pohonu spojuje perfektní záběr, prvotřídní jízdní komfort a výraznou dynamiku jízdy s vysokou hospodárností. Zároveň vybavuje vzpomínku na takzvaný „Dernburg-Wagen“ z roku 1907, jeden z prvních automobilů s pohonem všech kol od Mercedesu. Tento právě před 100 lety konstruovaný vůz byl předchůdcem všech automobilů s trojcípou hvězdou používající pohon kol obou náprav: Unimog, Třída G, první Třída E se systémem 4MATIC až po současný modelový program, v jehož čele stojí Třída S 4MATIC.
Modely nové Třídy S 4MATIC mají nově vyvinutý systém pohonu, který využívá centrální diferenciál v planetovém provedení. Permanentní, pevně definované rozdělení hnací síly motoru v poměru 45:55 procent mezi přední a zadní nápravu zaručuje jisté a zcela jednoznačné chování vozu na všech površích vozovky. Integrovaná lamelová spojka pak zajišťuje dodatečný nárůst záběru pro optimální stabilitu jízdy v případě začínajícího prokluzu kol. Ve spolupráci s elektronicky řízenými systémy stabilizace směru jízdy ESP®, ASR a 4ETS dovoluje Třída S 4MATIC i při zhoršeném stavu vozovky nadále dynamickou, komfortní a bezpečnou jízdu.
Kompaktní, lehká a z hlediska třecích ztrát optimalizovaná konstrukce nového systému vyvinutého specialisty z Mercedesu má oproti ostatním systémům řadu předností týkajících se hmotnosti, spotřeby paliva, komfortu a pasivní bezpečnosti. Použitá technika pohonu všech kol přináší podle zvolené motorizace nečekaně nízký nárůst hmotnosti – pouhých 66 resp.70 kilogramů. Mercedes-Benz hodlá tuto technologii pohonu všech kol v budoucnu uplatnit i v dalších osobních automobilech.
Dva výkonné osmiválcové motory pro modely se systémem 4MATIC
Značnou míru suverenity vykazují oba modely S 500 4MATIC a S 450 4MATIC poháněné osmiválcovými motory. Moderní agregát V8 s 5,5 l a čtyřventilovou technikou, který se dosahuje 285 kW/388 k a nejvyšší točivý moment 530 Nm, dává novému modelu S 500 4MATIC prvotřídní jízdní výkony: zrychlení z nuly na 100 km/h absolvuje za 5,4 sekundy a je tedy stejně rychlý jako jeho varianta s pohonem zadních kol. Díky nízké hmotnosti a optimalizovaným třecím poměrům pohonu všech kol došlo jenom k nepatrnému navýšení spotřeby: 12,1 až 12,3 litru na 100 kilometrů (kombinovaná spotřeba podle normy) oproti 11,7 až 11,9 l/100 km modelu S 500 bez pohonu všech kol. Porovnání názorně ukazuje jak významný potenciál v úspoře paliva tento systém vykazuje.
Model S 450 4MATIC pohání čtyřventilový osmiválec do V 4,6l, který dává výkon 250 kW/340 k a točivý moment 460 Nm. Také tento model s pohonem všech kol zrychluje stejně razantně jako jeho protějšek využívající k pohonu pouze zadní kola: rychlost 100 km/h dosáhne z klidu během 5,9 sekund. Se spotřebou od 11,6 až 11,8 litrů na 100 kilometrů je její nárůst – obdobně jako u modelu S 500 4MATIC – pouhé 0,4 litru.
Třída S poprvé v kombinaci s pohonem všech kol a naftového motoru
Ještě hospodárněji se prezentuje nový model S 320 CDI 4MATIC, se kterým slaví pohon všech kol v kombinaci s naftovým motorem u Třídy S premiéru. Jeho moderní, turbodmychadlem přeplňovaný motor s vysokotlakovým vstřikem Common-Rail, který má výkon 173 kW/235 k a točivý moment 540 Nm , dokáže tuto limuzínu zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy. Se spotřebou od 8,7 až 8,9 litru nafty na 100 kilometrů lze dojet až do vzdálenosti přesahující 1000 kilometrů. Také S 320 CDI 4MATIC konzumuje o pouhých 0,4 litru nafty víc než varianta využívající standardní pohon.
U všech modelů 4MATIC Třídy S zprostředkovává přenos výkonu motoru sedmistupňová samočinná převodovka 7G-TRONIC s DIRECT SELECT ovládáním pod volantem buďto pákou volby řadícího režimu nebo tlačítky pro postupné řazení. Modely poháněné benzínovými motory V6 a V8 disponují již v sériové výbavě převodovkou 7G-TRONIC Sport, která má v režimu sportovnější odladění „M“.
Modelová nabídka: tři benzínové motory a jeden motor naftový
Modely S 500 4MATIC, S 450 4MATIC a S 320 CDI 4MATIC, jejichž prodej v ČR již začal, jsou nabízeny s krátkým a dlouhým rozvorem náprav. V polovině roku 2007 bude k dispozici model S 350 4MATIC vybavený benzínovým motorem V6 o výkonu 200 kW/272 k.
Základní data modelů 4 MATIC s převodovkou 7G-TRONIC:
Vál. | cm3 | kW/kpři 1/min | Nm od1/min | 0-100 (s) | Max. km/h | Spotřeba l/100 km | |
S 320 CDI | V6 | 2987 | 173/2353600 | 540/1600 | 7,8 | 245 | 8,7-8,9 |
S 450 | V8 | 4663 | 250/3406000 | 460/2700 | 5,9 | 250 | 11,6-11,8 |
S 500 | V8 | 5461 | 285/3886000 | 530/2800 | 5,4 | 250 | 12,1-12,3 |
Na výběr je 48 modelů Mercedes-Benz s pohonem všech kol
Pohon všech kol vozů značky Mercedes-Benz, který po jeho rozšíření nyní zahrnuje sedm modelových řad, imponuje svojí rozmanitostí. Tato varianta pohonu je k dodání u limuzíny i kombi Třídy C a E, dále pak u obou karosářských variant nové Třídy S a velkého SUV Třídy R. 4MATIC se samozřejmě uplatňuje také u vozů typu offroad – Třídy GL a Třídy M. Nabídku doplňuje klasika v této kategorii, kterou představuje Třída G. Ta figuruje v programu Mercedesu již od roku 1979!
Touto ofenzivou klade Mercedes-Benz důraz na požadavky trhu, kde pohon všech kol osobních vozů a offroadů hraje stále větší roli. To je patrné i při pohledu na segment Třídy S: zatímco v roce 2002 tvořil podíl na německém trhu prodaných vozů s pohonem všech kol šest procent, v roce 2005 se už zvýšil na 9 %. Stejný trend v tomto segmentu zaznamenal i evropský trh. U předchozího modelu Třídy S 4MATIC uvedeného v roce 2002 se jich během necelých tří dalších let ve světě prodalo téměř 29 000. V roce 2005 byl podíl vozů s pohonem všech kol v celkovém objemu Třídy S kolem 18 %. Od roku 1979 prodal Mercedes-Benz více než 1,3 miliónu osobních a terénních vozů se stálým pohonem všech kol.
Osobní automobily Mercedes-Benz s pohonem všech kol
Třída C sedan | C 280 4MATICC 350 4MATIC | 170 kW/231 k200 kW/272 k | stálý pohon všech kol 4MATIC; 4ETS a ESP® |
kombi | C 280 4MATICC 350 4MATIC | 170 kW/231 k200 kW/272 k | stálý pohon všech kol 4MATIC; 4ETS a ESP® |
Třída Esedan kombi | E 280 CDI 4MATICE 320 CDI 4MATICE 280 4MATICE 350 4MATICE 500 4MATICE 280 CDI 4MATICE 320 CDI 4MATICE 280 4MATICE 350 4MATICE 500 4MATIC | 140 kW/190 k165 kW/224 k170 kW/231 k200 kW/272 k285 kW/388 k140 kW/190 k165 kW/224 k170 kW/231 k200 kW/272 k285 kW/388 k | Stálý pohon všech kol 4MATIC; 4ETS a ESP®; vzduch. odpruž. AIRMATIC DC na přání (série u E 500) |
Třída S standardní a dlouhý rozvor | S 320 CDI 4MATICS 350 4MATIC*S 450 4MATICS 500 4MATIC | 173 kW/235 k200 kW/272 k250 kW/340 k285 kW/388 k | Stálý pohon všech kol 4MATIC nejnovější generace; 4ETS a ESP®; vzduch. odpruž. AIRMATIC |
Třída Rstandardní a dlouhý rozvor | R 280 CDI 4MATIC**R 320 CDI 4MATICR 350 4MATICR 500 4MATICR 63 AMG | 140 kW/190 k165 kW/224 k200 kW/272 k225 kW/306 k 375 kW/510 k | Stálý pohon všech kol 4MATIC; 4ETS a ESP®; vzduch. odpruž. AIRMATIC na přání (série u R 63 AMG) |
Třída M | ML 280 CDI 4MATICML 320 CDI 4MATICML 420 CDI 4MATICML 350 4MATICML 500 4MATICML 63 AMG*** | 140 kW/190 k165 kW/224 k225 kW/306 k200 kW/272 k225 kW/306 k375 kW/510 k | Stálý pohon všech kol 4MATIC; 4ETS a ESP®, Downhill Speed Regulation, asistent pro rozjezd v kopci a Offroad-ABS. Na přání Offroad-Pro Technikpaket, „Low-Range“-redukce převodovky, dvě 100% uzávěrky diferenciálu a vzduch. odpruž. AIRMATIC |
Třída GL | GL 320 CDI 4MATICGL 420 CDI 4MATICGL 450 4MATICGL 500 4MATIC | 165 kW/224 k225 kW/306 k250 kW/340 k285 kW/388 k | Stálý pohon všech kol 4MATIC; 4ETS a ESP®, Downhill Speed Regulation, asistent pro rozjezd v kopci a Offroad-ABS. Sériově Offroad – Pro Technikpaket, „Low-Range“-redukce převodovky, dvě 100%-uzávěrky diferenciálu a vzduch odpruž. AIRMATIC |
Třída GStation-Wagen standardní a dlouhý rozvor | G 320 CDIG 500G 55 AMG KOMPRESSOR**** | 165 kW/224 k218 kW/296 k368 kW/500 k | Stálý pohon všech kol; 4ETS a ESP®, „Low-Range“-redukce převodovkya tři 100% uzávěrky diferenciálu |
kabriolet | G 320 CDIG 500 | 165 kW/224 k218 kW/296 k | Stálý pohon všech kol; 4ETS a ESP®, „Low-Range“-redukce převodovkya tři 100% uzávěrky diferenciálu |
* v nabídce od poloviny 2007; ** jen se standardní délkou; *** Offroad-Pro Technikpaket není v nabídce, AIRMATIC sériově; **** v nabídce jako Station-Wagen s dlouhým rozvorem.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií