Design již páté generace Sonaty je nadčasový s důstojnou elegancí zdůrazňující dynamiku tohoto pohodlného a komfortního vozu s bohatou výbavou obsaženou v základní ceně.
Interiér Sonaty je prostorný pro všech pět cestujících. Po usednutí za volant jsem ocenil elektricky seřiditelné sedadlo s velmi dobrým bočním vedením a volant seřiditelný jak horizontálně tak vertikálně. Sdělovače dobře čitelné ve dne i v noci jsou rozmístěny podle všech ergonomických zásad tak jako ovládače, které jsou v pohodlném dosahu řidiče.
Vybavení vozu progresivním posilovačem řízení, antiblokovacím brzdovým systémem ABS, elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBD, elektronickým stabilizačním systémem ESP a brzdovým asistentem BA mně umožňovalo spolu s dobře konstrukčně řešenému podvozku pohodlné a bezpečné vedení vozu na silnicích s ostrými zatáčkami a značným klesáním a stoupáním, na kterých jsem dosahoval vyšších cestovních průměrů.
K pohodlnému řízení přispívá bohaté vybavení již v základní ceně vozu: mimo jiné tempomatem, palubním počítačem, předními mlhovými světly, samostmívacím vnitřním zrcátkem, elektricky ovládanými vyhřívanými zpětnými vnějšími zrcátky, elektricky ovládanými předními i zadními okny, automatickou klimatizací s kontrolou kvality ovzduší, vyhřívaným předním sklem a rádiem Kenwood s dotykovým displejem s přehrávačem DVD,CD a MP3.
Pocit bezpečí při jízdě mně dodávalo celkové vybavení vozu a i přední airbagy, boční airbagy vpředu a okenní airbagy vpředu i vzadu.
Základní výbava vozu obsahuje mimo jiné i disky kol z lehkých slitin. Metalický lak je za příplatek 13 500 Kč, elektricky ovládané posuvné a výklopné střešní okno za 20 000 Kč.
Sonata byla vybavena výkonným, ale přesto úsporným dieselovým motorem 2,0 CRDi VGT. Při testování jsem si vychutnával jeho extrémně tichý chod – odhlučnění motoru i podvozku je mimořádně zdařilé. Motor s rozvodem SOHC dosahuje maximální výkon 103 kW (140 k) při 4000 ot/min a maximální točivý moment 305 Nm od 1800 až do 2500 ot/min. Maximální rychlost vozu je 203 km/h a zrychlení z 0 na 100 km dosáhne uvedený motor s šestistupňovou manuální převodovkou za 10,2 sekund. Při testování jsem nepřekročil výrobcem udávanou kombinovanou spotřebu 6,1 l na 100 km. A přitom jsem jezdil svižně a dosahoval jsem vyšších cestovních průměrů.
Šestistupňová manuální převodovka s vhodně odstupňovanými rychlostními stupni se pohodlně řadí a kladně ovlivňuje nízkou spotřebu nafty. Motor na dálnici při rychlosti 130 km/h měl pouze 2200 ot/min a doslova nehlučně po ní splýval.
Cena Hyundai Sonaty s dieselovým motorem 2,0 CRDi VGT, s šestistupňovou manuální převodovkou ve výbavě Elegance je včetně DPH (po současně poskytované slevě 20 000 Kč) 639 900 Kč. Záruka je tři roky bez omezení kilometrů a nyní ještě zdarma disky kol z lehkých slitin a zimní pneumatiky v hodnotě 30 000 Kč.
Pro vaši informaci uvádím, že Sonatu lze zakoupit též s benzinovým motorem 2,0i o výkonu 106 kW, 2,4i s výkonem 119 kW anebo s šestiválcovým motorem 3,3i o výkonu 173 kW. Podle typu motoru v kombinaci s různými druhy převodovek včetně automatické s možností sekvenční volby. Ceny jsou včetně DPH od 519 900 do 739 900 Kč.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.