Zcela nová Corolla je navržena tak, aby se zalíbila vkusu evropských zákazníků požadujících tradiční sedan špičkové kvality s výrazným a dynamickým designem.
Nová Toyota Corolla půjde ve šlépějích pozoruhodné rodiny předchozích velmi úspěšných modelů. Corolla se vyrábí celkem v 16 zemích na pěti různých kontinentech a najdeme ji na trhu více než 140 zemí světa.
Od doby prvního uvedení na trh v roce 1966 se celosvětově prodalo téměř 32 milion kusů tohoto vozu – jedná se tedy o nejlépe prodávaný vůz na světě. Současná generace Corolly v provedení sedan přispívá k tomuto rekordnímu číslu díky 850 tisícům vozů prodaných celosvětově v roce 2005.
Desátá generace modelu Corolla pro Evropu se bude vyrábět v Japonsku v závodě Takaoka a vůz se dostane na evropské trhy v únoru 2007.
Zcela nová Corolla je výrazná a odlišná; na silnici se snadno rozpozná, dokonce i při pohledu z dálky. Její přikrčený a široký postoj vyvolává dojem sportovního dynamického charakteru, který je ještě zdůrazněn čistými křivkami a komplexním členěním povrchů.
Při pohledu na profil vozu je zřetelně vidět, že se nejedná o hatchback s dodatečně přidaným kufrem – uhlazený a dynamický vzhled je dále posílen větší celkovou délkou, nízkým profilem střechy a štíhlými sloupky.
V porovnání se současným modelem zůstává celková výška nové Corolly (147 cm) beze změny, nicméně díky důvtipnému uspořádání došlo ke zvětšení vnitřního prostoru i místa nad hlavou. Nový model je s délkou 454 cm o 13 cm delší než současný, přičemž rozvor zůstává na 260 cm.
Sportovnější efekt, který lze připisovat širšímu a přikrčenému postoji, je dobře patrný z širšího rozchodu kol vpředu i vzadu, díky kterému narostla šířka vozu na 176 cm (u předchozí generace činila 171 cm).
Patrně nejnápadnějšími prvky nové Corolly jsou silné charakteristické křivky, které obtékají boční linii vozu od předního nárazníku přes dveře až po zadní část vozu. Napomáhají vytvořit komplexní dvojitě konkávní povrch na blatnících vozu vpředu i vzadu. Vůz má proto v modelové řadě sedanů Toyota výrazný vzhled, je moderní, ale zároveň tradičně jednoduchý.
Čerstvý a dynamický vzhled nové Corolly je doplněn výběrem z osmi speciálně vybraných barev karoserie, z nichž čtyři jsou v této modelové řadě zcela nové.
Novou Corollu charakterizuje maximální vnitřní prostornost a špičková kvalita interiéru. Corolla tak dostojí slibům plynoucím ze sloganu „o třídu výše“.
Hlavní inženýr Toshi Ezaki vysvětluje: „Dali jsme si za cíl vyvinout takový interiér, který by charakterizoval pocit prostornosti i nad rámec skutečného prostoru ve voze – a to již v okamžiku, kdy otevřete dveře a vstoupíte do vozu. Věnovali jsme pozornost každému detailu, od zvětšení plochy látky na vnitřním obložení dveří, dobrý pocit při ovládání až po určení ideálního objemu nově vyvinutých sedadel. Usilovali jsme o vytvoření takového prostoru, který by ztělesňoval luxus a autentičnost.“
Nová Corolla nabízí řidiči i pasažérům přirozené a pohodlné prostředí. Větší prostornosti bylo dosaženo snížením horního povrchu přístrojové desky. Dveřní výplně jsou plně integrovány s uvolněnými křivkami vysoce kvalitního obložení dveří, hladce na sebe navazují a obklopují cestující.
Dynamické křivky vnějších částí karoserie se přenáší do charakteristických křivek po stranách až po horní část sedadel, přičemž luxusního nádechu je dosaženo použitím hliníkového obložení středové konzoly, která v celkovém designu vytváří silný vertikální prvek. Ve středové konzole je plně integrováno ovládání ventilace a klimatizace, audiosystému a případně i navigace.
Sportovní duch vyjadřuje hlavní přístrojový panel i pozice řidiče. Zvlněné obložení kapličky přístrojového štítu obtéká křivky rychloměru a otáčkoměru, kde je použito optitronové osvětlení s prostorovým efektem. Zákazníci mají na výběr ze dvou různých barevných provedení interiéru: tradiční tmavě šedé a více uvolněné šedé barvy v luxusním teplém tónu.
Došlo ke zvětšení prostoru kolem řidiče i pasažérů, kteří mají k dispozici více místa v oblasti hlavy i nohou. Vzdálenost mezi zadním opěradlem vpředu a vzadu nyní činí 90 cm. Pasažéři vzadu mají větší pohodlí díky zcela ploché podlaze bez středového tunelu. Dále byl zvětšen prostor mezi sedadlem řidiče a spolujezdce pro dosažení přirozenější polohy sedadel a lepší viditelnosti.
Návrháři a technici se zaměřili i na zavazadlový prostor a nezůstalo pouze u studie – byla provedena praktická opatření, díky kterým se zavazadla do Corolly snadno nakládají a vůz se příjemně používá i na dlouhých cestách.
Došlo ke zvětšení šířky i hloubky zavazadlového prostoru a celková kapacita je optimalizována odstraněním nevyužitých mezer mezi čalouněním a vlastní karoserií. Přihrádka v přístrojové desce před spolujezdcem byla pečlivě umístěna a vytvarována tak, aby nabídla co největší kapacitu a nezasahovala přitom do prostoru pro posádku. Ve voze je celkem 15 různých schránek o celkové kapacitě 18,9 l.
Nová Toyota Corolla chce dostát slibu vyšší atraktivity pro řidiče. Nabízí proto výběr z technicky vytříbených motorů a hnacích ústrojí, které bezpochyby splní potřeby a očekávání zákazníků. Na výběr je ze dvou benzínových a dvou naftových motorů se třemi různými systémy řazení.
Všechny pohonné jednotky splňují emisní normy Euro IV. Vysoce aerodynamický design Corolly se podílí na nízké spotřebě paliva a nižším objemu emisí a zároveň přispívá k pozoruhodně nízké úrovni hluku.
Nová modelová řada Toyoty Corolla bude obohacena o dva nové motory, jeden zážehový a jeden vznětový.
Zcela nový benzínový motor o zdvihovém objemu 1,6 litru používá technologii dual VVT-i zajišťující vynikající výkon a nízkou spotřebu paliva. Nová technologie dual VVT-i přizpůsobuje časování sacího i výfukového ventilu pro dosažení co nejvyšší účinnosti spalování za všech provozních podmínek. Výsledkem je výrazný nárůst krouticího momentu v nízkých a středních otáčkách a výkonu ve vyšších otáčkách. Použitá technologie zároveň zlepšuje spotřebu paliva a snižuje objem emisí. Nejvyšší výkon činí 91 kW (124 k DIN) při 6000 ot./min., přičemž technologie dual VVT-i zajišťuje na benzinový motor pozoruhodně plochou křivku krouticího momentu s vrcholem 157 N.m při 5200 ot./min.
Pohonnou jednotku 1,6 l doplňuje 1,4litrový zážehový motor VVT-i z předchozí generace Corolly o výkonu 71 kW (97 k DIN) a krouticím momentu 130 N.m při 4400 ot./min.
Nový vznětový motor pro vozy Corolla je 2,0 D-4D 125 poslední generace, který je klíčovou pohonnou jednotkou pro růstovou strategii dieselových motorů v Evropě. Tato pozoruhodná pohonná jednotka je odvozena z velmi úspěšného motoru 2,2 l D-4D a nabízí větší požitek z jízdy díky vyššímu výkonu a vynikající spotřebě paliva.
Motor D-4D 125 montovaný do nové Corolly je osazen oxidačním katalyzátorem (CCo) a nabízí nejvyšší výkon 93 kW (126 k DIN) s plochou křivkou krouticího momentu 300 N.m v rozsahu 2000 až 2800 ot./min. (s filtrem DPF v rozsahu 1800 až 2400 ot./min.). Nová Corolla D-4D 125 tak dosahuje vynikajícího výkonu ve středním rozsahu otáček s maximálním požitkem z jízdy za reálných provozních podmínek.
Nová Corolla D-4D 125 se bude prodávat s filtrem pevných částic (DPF), který nejen výrazně snižuje obsah uhlovodíků (HC) a oxidu uhelnatého (CO) jako konvenční katalyzátory, ale zároveň omezuje emise tuhých částic. Filtr DPF je „samočisticí“ a nevyžaduje žádnou dlouhodobou údržbu.
Kvůli své vysoké hospodárnosti se v nové modelové řadě Corolla opět objevuje velmi oblíbený motor 1,4 l D-4D z předchozí generace tohoto vozu. Motor nabízí výkon 66 kW (90 k DIN) při 3800 ot./min. a krouticí moment 190 N.m v rozsahu 1800 až 3000 ot./min.
Široké spektrum zájemců o novou Corollu si bude moci vybírat i z různých systémů řazení uzpůsobených charakteru pohonných jednotek.
Pro oba zážehové motory a vznětový motor o zdvihovém objemu 1,4 litru se dodává tradiční 5rychlostní manuální převodovka, zatímco pro vysoce výkonný motor D-4D 125 je k dispozici 6 rychlostní. Řidiči toužící po uvolněné jízdě bez nutnosti řadit si mohou objednat systém MultiMode s možností páčkového řazení pod volantem, kde si lze vybrat mezi automatickým a ručním řazením převodů – tento systém se nabízí pro zážehový motor 1,6 l dual VVT-i a vznětovou pohonnou jednotku 1,4 l D-4D.
Vedoucí inženýr nového modelu Corolla Toshi Ezaki usiloval o to, aby si řidiči užili více „vzrušení a potěšení z jízdy“ bez dopadů na pověst snadného používání a špičkové kvality, které se Corolla těší na celém světě. Technici se zaměřili na dynamiku řízení s vyšší stabilitou, ovladatelnost vozu se zpětnou vazbou a přesné řízení. Současně se zvýšilo jízdní pohodlí a snížila úroveň hluku díky prvotřídnímu systému odfiltrování hluku a vibrací.
Nově vyvinuté kompaktní a zároveň velmi robustní zavěšení kol vpředu se vzpěrami MacPherson s rameny L zajišťuje vynikající stabilitu a jízdní pohodlí a současně i pečlivé odfiltrování od hluku a vibrací od vozovky. Zavěšení vzadu s torzní tyčí se spolehlivě vypořádá s hmotností vozu a současně zajistí vynikající ovladatelnost vozu, stabilitu a komfortní jízdu.
Pro dosažení lepších jízdních vlastností se zvětšila kola a pneumatiky na 15 a 16(. Dále je použit nově upravený elektrický posilovač řízení (EPS) zajišťující vysokou přesnost a zpětnou vazbu.
K výraznému snížení hluku a vibrací došlo díky velmi robustní konstrukci karoserie a pečlivému rozmístění materiálu pohlcujícího hluk. Na vynikajících výsledcích nové Corolly v nárazových zkouškách se podílí pevná kostra karoserie rozptylující energii nárazu.
Toyota očekává, že nová Corolla dosáhne špičkového hodnocení ve zkouškách Euro-NCAP. Čelní plocha vozu byla vyvinuta a zkonstruována tak, aby co nejvíce snížila riziko poranění chodců.
V oblasti aktivní bezpečnosti nová Corolla nabízí brzdy vybavené protiblokovacím systémem ABS s posilovačem brzd BA a systémem elektronického rozdělování brzdné síly EBD. V závislosti na trhu se dodává standardně nebo jako volitelná výbava systém řízení stability vozidla VSC.
Vozy nové modelové řady Toyota Corolla budou vybaveny až devíti airbagy (v závislosti na stupni výbavy).
Technické specifikace (předběžné)
Čtyřválcový motor s rozvodem DOHC 16 ventilů, emisní norma EURO IV
Motor | 1.4-litre VVT-i | 1.6-litre VVT-i | D-4D 90 | D-4D 125 |
Typ paliva | Benzín 95 okt. | Benzín 95 okt. | Nafta CČ 48 | Nafta CČ 48 |
Zdvihový objem (cm3) | 1398 | 1598 | 1364 | 1998 |
Vrtání x zdvih (mm) | 79,0 x 71,3 | 80,5 x 78,5 | 73,0 x 81,5 | 86,0 x 86,0 |
Kompresní poměr (:1) | 10,5 | 10,2 | 17,9 | 16,8 |
Max. výkon (k DIN) kW / ot.min.-1 | (97) 71 / 6000 | (124) 91 / 6000 | (90) 66 / 3800 | (126) 93 / 3600 |
Max. krouticí moment (N.m / ot.min.-1) | 130 / 4400 | 157 / 5200 | 190 / 1800-3000 | DPF: 300 / 1800-2400CCo: 300 / 2000-2 800 |
Pozn.:DPF: Filtr pevných částic (Diesel Particle Filter) CCo: Oxidační katalyzátor
Výkonové parametry
1.4-litre | 1.6-litre | 1.6-litre | D-4D 90 | D-4D 90 | D-4D 125 | |
Řazení | 5 mech. | 5 mech. | MMT (mech./aut.) | 5 mech. | MMT (mech./aut.) | 6 mech. |
Max. rychlost (km/h) | 170 | 195 | 195 | 175 | 175 | 200 |
Akcelerace 0-100 km/h | 13,0 | 10,4 | 12,1 | 12,0 | 14,7 | 10,4 |
Spotřeba a emise
1,4 l | 1,6 l | 1,6 l | D-4D 90 | D-4D 90 | D-4D 125 | |
Řazení | 5 mech. | 5 mech | MMT (mech./aut.) | 5 mech | MMT (mech./aut.) | 6 mech. |
Kombinovaná spotřeba (l/100km) | 6,7 | 6,9 | 6,7 | 4,9 | 4,9 | DPF: 5,7CCo: 5,3 |
CO2 emise (g/km) | 158 | 162 | 157 | 128 | 127 | DPF: 148CCo: 141 |
Pozn.:Kapacita palivové nádrže: 55 l
Vnější rozměry
Celková délka (mm) | 4540 |
Celková šířka (mm) | 1760 |
Celková výška (mm) | 1470 |
Rozvor (mm) | 2600 |
Rozchod kol vpředu (mm) | 1535 (1525 s pneu 205/55R16) |
Rozchod kol vzadu (mm) | 1535 (1520 s pneu 205/55R16) |
Převis vpředu (mm) | 935 |
Převis vzadu (mm) | 1005 |
Interiér: Délka vnitřního prostoru (mm) | 1915 |
Šířka vnitřního prostoru (mm) | 1450 |
Výška vnitřního prostoru (mm) | 1195 |
Zavazadlový prostor
Zadní sedadla v normální poloze | 450 litrů |
Délka 1 (mm) | 1,780 |
Max. šířka (mm) | 1,570 |
Výška 2 (mm) | 540 |
1Se složenými zadními sedadly, 2 Po odstranění víka zavazadlového prostoru
Jednotlivé specifikace a vybavení uvedené v této tiskové zprávě závisí na konkrétní lokalitě, a požadavky se proto mohou mezi jednotlivými zeměmi lišit. Společnost Toyota Motor Europe si vyhrazuje právo změnit jakékoli položky vybavení či specifikace bez předchozího upozornění.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií