O plnění i vyprazdňování každého z šesti válců motoru, které svírají úhel 90 stupňů, se stará čtveřice ventilů, které zaručují dokonalé prohoření směsi a tím i vysokou účinnost a nízké množství škodlivin ve výfukových plynech. Vyvažovací hřídel, uložený u klikového hřídele, snižuje vibrace i hluk motoru. Vysoký vstřikovací tlak (až 1500 barů) se vytváří v radiálním pístovém vstřikovacím čerpadle VP44 značky Bosch. Díky sofistikovanému řídicímu systému motoru a recirkulaci výfukových plynů plní šestiválcový agregát s rezervou emisní limity normy EG2.
Svého nejvyššího výkonu 110 kW/150 k dosahuje TDI V6 motor ve 4000 min-1. Velmi příznivý je přitom průběh točivého momentu, jehož maximální hodnota 310 Nm je dosažitelná v širokém rozmezí otáček 1500 až 3200 min-1. Za vynikající výkonové parametry vděčí motor nejen čtyřventilové technice rozvodu, ale především mezichladiči nasávaného vzduchu a turbodmychadlu VTG s měnitelnou geometrií lopatek.
Vysoký točivý moment ve spojení s manuální nebo samočinnou pětistupňovou převodovkou Tiptronic (s inteligentním systémem respektující okamžitý styl jízdy konkrétního řidiče) dokáže uspokojit i vyznavače sportovní jízdy.
Po přesunutí páky voliče převodovky Tiptronic do souběžné kulisy může řidič sám selektivně volit okamžik zařazení jednotlivých rychlostních stupňů jako ve voze s běžnou manuální převodovkou. Zanedlouho se nabídka prodejců rozšíří i o verze s pohonem všech čtyř kol.
Jízdní výkony Passatu 2.5 TDI V6 se samočinnou převodovkou jsou srovnatelné s sportovními vozy střední třídy: Čtyřdveřový sedan zrychluje z 0 na 100 km/h za 10,5 sekundy, kombi Variant k tomu potřebuje jenom o 0,3 sekundy více. Nejvyšší rychlost sedanu činí 214 km/h, kombi jede až 208 km/h.
Jestliže svými výkony připomíná Passat TDI V6 sportovní vozy střední třídy, svojí spotřebou zahanbuje většinu automobilů nižší střední třídy: Průměrná spotřeba sedanu se samočinnou převodovkou Tiptronic činí jenom 7,8 l nafty na 100 km jízdy, kombi Variant si řekne o 8,1/100 km.
Passat TDI V6 je vybavený také protiprokluzovým systémem TCS a elektronickou závěrou diferenciálu EDL. TCS snižuje prostřednictvím elektronické řídící jednotky výkon motoru, pokud prokluzují obě poháněná kola. Systém EDL, který funguje až do rychlosti jízdy 40 km/h, v případě potřeby přibrzďuje jedno prokluzující kolo (např. při akceleraci nebo předjíždění na kluzkém povrchu), což přispívá k vyšší stabilitě jízdy. V blízké budoucnosti se na trhu objeví i vozy vybavené stabilizačním systémem ESP, který řízeným přibrzďováním jednotlivých kol pomáhá udržet vůz pod kontrolou v extrémních situacích.
Passat TDI V6 v obou karosářských verzích – jako sedan i kombi – se bude dodávat ve třech stupních výbavy: „Comfortline“, „Trendline“ a „Highline“.Již základní výbava těchto jednotlivých verzí bude opravdu bohatá.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií