FCX Concept je vybaven nově vyvinutým kompaktním a současně vysoce účinným systémem Honda FC Stack, nízkou karosérií a krátkou přídí. Toto konstrukční řešení umožnilo vytvoření komfortní prostorné kabiny s futuristickým designem a současně se podařilo výrazně zvýšit výkon a šetrnost vozu vůči životnímu prostředí.
Omezený prodej nového automobilu poháněného palivovými články, který bude vycházet z tohoto konceptu, by měl být v Japonsku a v USA zahájen v roce 2008.
Aby bylo možné splnit cíl společnosti Honda pokud jde o výrazné zlepšení ekologické šetrnosti i jízdních výkonů, je FCX Concept vybaven platformou palivových článků V Flow1 tvořenou kompaktní, avšak mimořádně účinnou jednotku palivových článků umístěnou v inovovaném středovém tunelu. Díky tomu se designérům podařilo vytvořit elegantní sedan s nízko položeným těžištěm, což by bylo u konvenčního vozu s palivovými články obtížné. Nová jednotka palivových článků je o 20 % menší a o 30 % lehčí než u stávající verze vozu FCX, zatímco její výkon je o 14 kW vyšší. Hnací motor byl umístěn souose s převodovkou což umožnilo zmenšení rozměrů celého ústrojí. Výkon motoru je o 15 kW vyšší. Celkově je hnací jednotka přibližně o 180 kg lehčí než u stávající verze FCX a má o 40 % menší objem. Výsledkem je zlepšená energetická účinnost a výkon, ale v neposlední řadě také prostornější interiér.
Zatímco u předchozích jednotek palivových článků vodík a voda vytvořená při výrobě elektřiny proudily horizontálně, u nového FCX Concept je směr toku vertikální. Díky této změně lze pro lepší odvod vzniklé vody využít gravitace, což umožnilo významné zlepšení odtoku vody, který je klíčový pro dosažení vysokého výkonu palivových článků. Výsledkem je stabilní výkon v širokém rozmezí podmínek a vyšší výkon při menších rozměrech celého zařízení. Výrazně se zlepšilo také startování při nízkých teplotách, které umožňuje starty při teplotách o 10°C nižších než u stávajícího FCX, tedy až při minus 30°C.
1 V Flow označuje tři vlastnosti jednotky palivových článků: vertikální proudění plynu (proudění vodíku shora dolů), páteřní uspořádání (umístění ve středovém tunelu) a objemovou efektivitu (vysokou účinnost)
Jako pomocný zdroj energie je u prototypu FCX Concept použita kompaktní, vysoce účinná lithium-iontová baterie, která přispívá k vysokému výkonu a ke zmenšení rozměrů celého hnacího ústrojí. Zlepšení účinnosti hlavních součástí hnacího ústrojí umožnilo zvýšení dojezdové vzdálenosti vozidla přibližně o 30% v porovnání se stávajícím FCX. Energetická účinnost vozu je mimořádně vysoká a dosahuje hodnoty přibližně 60% tedy trojnásobku v porovnání s vozidly vybavenými benzínovým motorem, dvojnásobku v porovnání s hybridními vozy, a je také o 10% vyšší než u stávajícího prototypu FCX.
Mezi další zvláštnosti patří čalounění sedadel a obložení dveří vyrobené z tkanin vyvinutých společností Honda (Honda Bio Fabric), což jsou rostlinné materiály s vynikající odolností vůči stárnutí způsobenému slunečním zářením. Mezi další vylepšení usnadňující používání vozidla patří elektronické řazení (Shift-by-Wire) a nově zkonstruovaná přístrojová deska se snadno čitelným údajem o spotřebě vodíku.
Nový automobil poháněný palivovými články, který by měl být na trh uveden v roce 2008, bude vybaven technologiemi vycházejícími z prototypu FCX Concept. Tento nový model přinese novou dimenzi potěšení z jízdy s vědomím šetrnosti k životnímu prostředí, které u vozů s benzínovými motory není možné dosáhnout.
Maximální výkon 95 kW (129 k), nejvyšší točivý moment 256 Nm, dojezd 570 km, maximální rychlost 160 km/h. Délka vozu 4760 mm, šířka 1865 mm a výška 1445 mm.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.