Společnost Honda Motor Co., Ltd. pokračuje v dalším vývoji své technologie proměnlivého časování a elektronického řízení zdvihu ventilů VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control System).
Výsledkem jejího úsilí je motor Advanced VTEC, který dosahuje vysokého výkonu při nízké spotřebě paliva a nízké úrovni emisí. Nový motor je vybaven systémem řídícím proměnlivý zdvih a časování ventilů, který spolupracuje s proměnlivým fázovým řízením technologie proměnlivého časování VTC (Variable Timing Control). Honda plánuje zahájení výroby vozidel vybavených tímto novým motorem do tří let.
Nový systém umožňuje optimální řízení zdvihu a fázování sacích ventilů v závislosti na jízdních podmínkách. Díky tomu je dosaženo lepší účinnosti plnění a výrazného nárůstu točivého momentu při všech otáčkách. Při nízkém až středním zatížení jsou ventily nastaveny na nízký zdvih a dochází k jejich dřívějšímu uzavření, čímž se zmenšují kompresní ztráty a snižuje se spotřeba paliva.
Tyto nové technologie řízení v kombinaci s optimalizovaným systémem sání kromě prvotřídní dynamiky a výkonu umožnily snížení spotřeby paliva přibližně o 13 %. Nový motor je navíc mimořádně čistý a jeho emise splňují jak předpisy amerického Federálního úřadu pro ochranu životního prostředí (EPA) LEV2-ULEV tak požadavky japonského ministerstva pro krajinu, infrastrukturu a dopravu na vozidla s nízkými emisemi. Úroveň emisí tohoto motoru je o 75 % nižší než požadavky těchto norem pro rok 2005.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”