Pětidveřová Honda Civic v testu redakce hodnocena na výbornou

Testovaný Civic měl naftový motor 2,2 l, šestistupňovou převodovku a výbavu Executive.

Nemohu jinak než začít test o mimořádně zdařilém pracovišti řidiče, které mezi současnými vozy na našem trhu rozhodně vyniká nejen svou elegancí a originalitou, ale především maximální ergonomickou propracovaností.

Pětidveřová Honda Civic v testu redakce hodnocena na výbornou
Pětidveřová Honda Civic v testu redakce hodnocena na výbornou
Pětidveřová Honda Civic v testu redakce hodnocena na výbornou

Umístění všech sdělovačů i ovládačů je dokonalé a tak se řidič může plně věnovat řízení. (Cítil jsem se jako pilot v letadle!) Během testu jsem si to uvědomoval stále znovu a znovu. Nad otáčkoměrem, který je umístěn nad středem volantu, je umístěn přímo nad ním nad volantem ukazatel rychlosti s velkými číslicemi, které jsou výborně čitelné jak ve dne, tak v noci. Při sledování ukazatele rychlosti neměníte směr pohledu – stále máte před sebou dopravní situaci a v zorném poli i rychlost jakou jedete. Vpravo a vlevo od ukazatele rychlosti je podle počtu svíticích teček (od 0 do 4) patrno jak hospodárně nebo nehospodárně právě jedete! Nejvhodnější pozici pro vedení vozu mně umožňovalo zaujmout všestranně seřiditelné anatomické sedadlo s výborným bočním vedením a výškově nastavitelný volant. V prostorném, ale útulném interiéru vozu jsem se cítil nejen bezpečně, ale i v naprosté pohodě.

Pětidveřová Honda Civic v testu redakce hodnocena na výbornou
Pětidveřová Honda Civic v testu redakce hodnocena na výbornou
Pětidveřová Honda Civic v testu redakce hodnocena na výbornou

Tak jako interiér i design vozu je povedený: sportovní charakter vozu zdůrazňuje jeho dynamický profil s výrazně sníženou kapotou a skloněným čelním sklem. Špičková aerodynamika Civicu kladně ovlivnila jeho jízdní vlastnosti i sníženou spotřebu.

Pětidveřová Honda Civic v testu redakce hodnocena na výbornou

Čtyřválcový 16ti ventilový naftový motor 2,2 i-CTDi s palivovým systémem Common Rail II generace má maximální výkon 103 kW (140 k) při 4 000 ot/min a nejvyšší hodnotu točivého momentu 340 Nm dosahuje při 2 000 ot/min. Tento motor, který již od 1 700 ot/min ochotně akceleruje, mně umožnil spolu s vhodně odstupňovanou šestirychlostní manuální převodovkou plně hodnotnou sportovní jízdu, k čemuž nemalou měrou přispěla konstrukce podvozku, účinný brzdový systém s ABS + EBD, stabilizační systém VSA a elektrický posilovač řízení – hospodárný s naprogramovanou přizpůsobivostí. S Hondou Civic jsem projížděl i ostré zatáčky vyšší rychlostí s pocitem jistoty a bezpečí.

Výrobce udává maximální rychlost 205 km/h a zrychlení z 0 do 100 km/h za 8,6 sekund. Během testu jsem dosáhl kombinované spotřeby 5,1 l/100 km, což je o 0,2 l méně něž udává výrobce. Jezdil jsem převážně sám a bez zavazadel, avšak sportovním způsobem jízdy. Musím zdůraznit dobré odhlučnění motoru i podvozku, což je pro cestující jistě příjemnou skutečností.

Cena pětidveřové Hondy Civic s naftovým motorem 2,2 i-CTDi se šestistupňovou manuální převodovkou v nejvyšší výbavě Executive je 649 000 Kč.

Bohatá výbava obsahuje mimo již výše uvedené přední airbagy, boční a okenní airbagy, vyhřívaná sedadla, třetí brzdové světlo, přední mlhová světla, HID xenonové světlomety s ostřikovači, palubní počítač, dálkové centrální zamykání, ECU imobilizér, elektricky ovládaná přední a zadní okna i vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládané střešní okno, uchycení dětské sedačky ISO FIX, tempomat, duální klimatizaci, dešťový senzor, 17ti palcové disky kol z lehkých slitin, autorádio s přehrávačem CD (MP 3) se šesti reproduktory s ovládáním na volantu, integrovanou anténa v zadním okně a další položky výbavy u vozů této vysoké úrovně běžné.

Honda Civic je dlouhá 425 cm, široká 177 cm a vysoká 146 cm. Rozvor náprav 262 cm. Objem zavazadlového prostoru je 450 litrů, se sklopenými zadními sedadly 1326 l.

Pětidveřová Honda Civic v testu redakce hodnocena na výbornou
Pětidveřová Honda Civic v testu redakce hodnocena na výbornou
Pětidveřová Honda Civic v testu redakce hodnocena na výbornou

Pro informaci uvádím, že je možné volit osazení Civicu i benzinovým motorem 1,4 l (61 kW) pouze ve stupni výbavy Comfort a 1,8 l (103 kW) ve stupni výbavy Comfort, Sport a Executive. Stejné stupně výbav lze volit i v osazení naftovým motorem 2,2 l. Převodovky jsou šestistupňové manuální, s motorem 1,8 l je možné zvolit i šestistupňovou automatickou. Ceny jsou od 479 000 do 649 000 Kč.

Všechny uvedené ceny jsou včetně DPH.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...