Nemohu jinak než začít test o mimořádně zdařilém pracovišti řidiče, které mezi současnými vozy na našem trhu rozhodně vyniká nejen svou elegancí a originalitou, ale především maximální ergonomickou propracovaností.
Umístění všech sdělovačů i ovládačů je dokonalé a tak se řidič může plně věnovat řízení. (Cítil jsem se jako pilot v letadle!) Během testu jsem si to uvědomoval stále znovu a znovu. Nad otáčkoměrem, který je umístěn nad středem volantu, je umístěn přímo nad ním nad volantem ukazatel rychlosti s velkými číslicemi, které jsou výborně čitelné jak ve dne, tak v noci. Při sledování ukazatele rychlosti neměníte směr pohledu – stále máte před sebou dopravní situaci a v zorném poli i rychlost jakou jedete. Vpravo a vlevo od ukazatele rychlosti je podle počtu svíticích teček (od 0 do 4) patrno jak hospodárně nebo nehospodárně právě jedete! Nejvhodnější pozici pro vedení vozu mně umožňovalo zaujmout všestranně seřiditelné anatomické sedadlo s výborným bočním vedením a výškově nastavitelný volant. V prostorném, ale útulném interiéru vozu jsem se cítil nejen bezpečně, ale i v naprosté pohodě.
Tak jako interiér i design vozu je povedený: sportovní charakter vozu zdůrazňuje jeho dynamický profil s výrazně sníženou kapotou a skloněným čelním sklem. Špičková aerodynamika Civicu kladně ovlivnila jeho jízdní vlastnosti i sníženou spotřebu.
Čtyřválcový 16ti ventilový naftový motor 2,2 i-CTDi s palivovým systémem Common Rail II generace má maximální výkon 103 kW (140 k) při 4 000 ot/min a nejvyšší hodnotu točivého momentu 340 Nm dosahuje při 2 000 ot/min. Tento motor, který již od 1 700 ot/min ochotně akceleruje, mně umožnil spolu s vhodně odstupňovanou šestirychlostní manuální převodovkou plně hodnotnou sportovní jízdu, k čemuž nemalou měrou přispěla konstrukce podvozku, účinný brzdový systém s ABS + EBD, stabilizační systém VSA a elektrický posilovač řízení – hospodárný s naprogramovanou přizpůsobivostí. S Hondou Civic jsem projížděl i ostré zatáčky vyšší rychlostí s pocitem jistoty a bezpečí.
Výrobce udává maximální rychlost 205 km/h a zrychlení z 0 do 100 km/h za 8,6 sekund. Během testu jsem dosáhl kombinované spotřeby 5,1 l/100 km, což je o 0,2 l méně něž udává výrobce. Jezdil jsem převážně sám a bez zavazadel, avšak sportovním způsobem jízdy. Musím zdůraznit dobré odhlučnění motoru i podvozku, což je pro cestující jistě příjemnou skutečností.
Cena pětidveřové Hondy Civic s naftovým motorem 2,2 i-CTDi se šestistupňovou manuální převodovkou v nejvyšší výbavě Executive je 649 000 Kč.
Bohatá výbava obsahuje mimo již výše uvedené přední airbagy, boční a okenní airbagy, vyhřívaná sedadla, třetí brzdové světlo, přední mlhová světla, HID xenonové světlomety s ostřikovači, palubní počítač, dálkové centrální zamykání, ECU imobilizér, elektricky ovládaná přední a zadní okna i vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládané střešní okno, uchycení dětské sedačky ISO FIX, tempomat, duální klimatizaci, dešťový senzor, 17ti palcové disky kol z lehkých slitin, autorádio s přehrávačem CD (MP 3) se šesti reproduktory s ovládáním na volantu, integrovanou anténa v zadním okně a další položky výbavy u vozů této vysoké úrovně běžné.
Honda Civic je dlouhá 425 cm, široká 177 cm a vysoká 146 cm. Rozvor náprav 262 cm. Objem zavazadlového prostoru je 450 litrů, se sklopenými zadními sedadly 1326 l.
Pro informaci uvádím, že je možné volit osazení Civicu i benzinovým motorem 1,4 l (61 kW) pouze ve stupni výbavy Comfort a 1,8 l (103 kW) ve stupni výbavy Comfort, Sport a Executive. Stejné stupně výbav lze volit i v osazení naftovým motorem 2,2 l. Převodovky jsou šestistupňové manuální, s motorem 1,8 l je možné zvolit i šestistupňovou automatickou. Ceny jsou od 479 000 do 649 000 Kč.
Všechny uvedené ceny jsou včetně DPH.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”