Na legendárním okruhu, který leží nedaleko Milána, panovalo slunečné počasí a teplota vzduchu se pohybovala okolo 30 °C. Jarna a jeho týmového kolegu Ralfa Schumachera čekal náročný závod, jelikož si v kvalifikaci zajistili jedenáctou a třináctou startovní pozici. Toyota pro oba jezdce zvolila strategii s jednou zastávkou v boxech tak, aby se postupně mohli propracovat dopředu. Jarno uspěl – nasadil rychlé tempo, v průběhu závodu jej stupňoval a vybojoval sedmé místo. Ralf už tolik štěstí neměl, většinu závodu jej brzdili pomalejší jezdci a musel se spokojit až s patnáctým místem.
Toyota se teď vydává na okruh do britského Silverstone, kde se bude v týdnu připravovat na závěrečnou trojici závodů v Číně, Japonsku a Brazílii.
Jarno Trulli (Číslo 8, Šasi TF106/08B)
- Pozice v závodě: sedmý
- Ztráta: +44,662 (za vítězem závodu)
- Pozice v kvalifikaci: jedenáctý
- Čas: 1:21,924 (+0,699 v Q2)
- Pozice na startovním roštu: jedenáctý
„Sedmé místo bylo maximem, kterého jsem mohl dosáhnout, takže jsem naprosto spokojený. Povedl se mi start a v první zatáčce jsem si dal pozor, abych se vyhnul kolizi. Od té doby už to bylo úplně bez problémů. Všechno šlo hladce, i když jsem měl v první fázi před sebou Barrichella, který mě brzdil. Kdyby to tak nebylo, mohl být výsledek ještě lepší. Po celý závod bylo vyvážení monopostu v pořádku. Chtěl bych poděkovat celému týmu za dobrou práci při závodním víkendu i testu minulý týden, protože jsem mohl jet bez sebemenšího problému.Těším se na zbývající tři závody, jelikož věřím, že budou našemu autu víc sedět.“
Ralf Schumacher (Číslo 7, Šasi TF106/10B)
- Pozice v závodě: patnáctý
- Ztráta: +1 kolo (za vítězem závodu)
- Pozice v kvalifikaci: třináctý
- Čas: 1:22,280 (+1,055s v Q2)
- Pozice na startovním roštu: třináctý
„Už dopředu bylo jasné, že mě čeká těžké odpoledne, protože jsem musel startovat ze zadních pozic. Bohužel se to i potvrdilo. Celý víkend jsem měl problém s vyvážením monopostu a v závodě se stejný problém opakoval. Uvíznul jsem v provozu na trati, ale na rovinkách jsem neměl dostatečnou rychlost, abych kohokoliv předjel. Od začátku do konce to pro mě byl těžký závod. Alespoň že nějaké body vybojoval Jarno. V posledních několika závodech jsme měli rychlé auto a předpokládáme, že v dalších závodech ještě na rychlosti přidáme. Také bych se chtěl vyjádřit k Michaelu rozhodnutí skončit. Jsem si jistý, že nad tím hodně dlouho přemýšlel a jeho verdikt respektuji. Vždycky mě bavilo s ním závodit a přeji mu hodně štěstí v budoucnosti i v šampionátu.“
Tsutomu Tomita – šéf týmu
„Když jsme se připravovali na víkend, čekali jsme, že se bude počasí měnit. Místo toho bylo po všechny tři dny krásně. Také jsme od víkendu očekávali více, ale v pátek ani v sobotu jsme se nemohli dostat do tempa. Je velká škoda, že se nám nepodařilo dostat do závěrečné části kvalifikace, protože jsme kvůli tomu museli startovat z horších pozic a pro závod to nevěstilo nic dobrého. Ve srovnání s celým víkendem byla neděle nejlepší, protože jsme se alespoň přiblížili tomu, co jsme od auta čekali. Vzhledem k dosaženým pozicím na roštu jsme se u obou jezdců rozhodli pro jednu zastávku v boxech a vyplatilo se. Jarno byl první dva dny spokojený s vyvážením, ale nezdála se mu maximální rychlost. V závodě, ale předvedl velký kus práce a propracoval se z jedenáctého místa až na sedmé. Neudělal sebemenší chybu a dostal se až k bodům. Ralf strávil většinu závodu v hustém provozu, takže je těžké odhadnout, na jaký výsledek by reálně měl. Přinejmenším, ale dovezl monopost do cíle. Pneumatiky byly konzistentní a rychlé. Myslím, že jsme dosáhli toho, co bylo možné. Konfigurace monopostu, kterou použijeme v závěrečných třech závodech, bude odlišná a věříme, že se posuneme dopředu. Do Šanghaje pojedeme s jasným cílem: být blízko předním týmům.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií