Toyota na Grand Prix Itálie

Jízda na hranici možností, kterou v Monze předvedl Jarno Trulli, vynesla stáji Panasonic Toyota Racing v GP Itálie dva body.

Toyota na Grand Prix Itálie
Toyota na Grand Prix Itálie

Na legendárním okruhu, který leží nedaleko Milána, panovalo slunečné počasí a teplota vzduchu se pohybovala okolo 30 °C. Jarna a jeho týmového kolegu Ralfa Schumachera čekal náročný závod, jelikož si v kvalifikaci zajistili jedenáctou a třináctou startovní pozici. Toyota pro oba jezdce zvolila strategii s jednou zastávkou v boxech tak, aby se postupně mohli propracovat dopředu. Jarno uspěl – nasadil rychlé tempo, v průběhu závodu jej stupňoval a vybojoval sedmé místo. Ralf už tolik štěstí neměl, většinu závodu jej brzdili pomalejší jezdci a musel se spokojit až s patnáctým místem.

Toyota se teď vydává na okruh do britského Silverstone, kde se bude v týdnu připravovat na závěrečnou trojici závodů v Číně, Japonsku a Brazílii.

Jarno Trulli (Číslo 8, Šasi TF106/08B)

  • Pozice v závodě: sedmý
  • Ztráta: +44,662 (za vítězem závodu)
  • Pozice v kvalifikaci: jedenáctý
  • Čas: 1:21,924 (+0,699 v Q2)
  • Pozice na startovním roštu: jedenáctý

„Sedmé místo bylo maximem, kterého jsem mohl dosáhnout, takže jsem naprosto spokojený. Povedl se mi start a v první zatáčce jsem si dal pozor, abych se vyhnul kolizi. Od té doby už to bylo úplně bez problémů. Všechno šlo hladce, i když jsem měl v první fázi před sebou Barrichella, který mě brzdil. Kdyby to tak nebylo, mohl být výsledek ještě lepší. Po celý závod bylo vyvážení monopostu v pořádku. Chtěl bych poděkovat celému týmu za dobrou práci při závodním víkendu i testu minulý týden, protože jsem mohl jet bez sebemenšího problému.Těším se na zbývající tři závody, jelikož věřím, že budou našemu autu víc sedět.“

Ralf Schumacher (Číslo 7, Šasi TF106/10B)

  • Pozice v závodě: patnáctý
  • Ztráta: +1 kolo (za vítězem závodu)
  • Pozice v kvalifikaci: třináctý
  • Čas: 1:22,280 (+1,055s v Q2)
  • Pozice na startovním roštu: třináctý

„Už dopředu bylo jasné, že mě čeká těžké odpoledne, protože jsem musel startovat ze zadních pozic. Bohužel se to i potvrdilo. Celý víkend jsem měl problém s vyvážením monopostu a v závodě se stejný problém opakoval. Uvíznul jsem v provozu na trati, ale na rovinkách jsem neměl dostatečnou rychlost, abych kohokoliv předjel. Od začátku do konce to pro mě byl těžký závod. Alespoň že nějaké body vybojoval Jarno. V posledních několika závodech jsme měli rychlé auto a předpokládáme, že v dalších závodech ještě na rychlosti přidáme. Také bych se chtěl vyjádřit k Michaelu rozhodnutí skončit. Jsem si jistý, že nad tím hodně dlouho přemýšlel a jeho verdikt respektuji. Vždycky mě bavilo s ním závodit a přeji mu hodně štěstí v budoucnosti i v šampionátu.“

Tsutomu Tomita – šéf týmu

„Když jsme se připravovali na víkend, čekali jsme, že se bude počasí měnit. Místo toho bylo po všechny tři dny krásně. Také jsme od víkendu očekávali více, ale v pátek ani v sobotu jsme se nemohli dostat do tempa. Je velká škoda, že se nám nepodařilo dostat do závěrečné části kvalifikace, protože jsme kvůli tomu museli startovat z horších pozic a pro závod to nevěstilo nic dobrého. Ve srovnání s celým víkendem byla neděle nejlepší, protože jsme se alespoň přiblížili tomu, co jsme od auta čekali. Vzhledem k dosaženým pozicím na roštu jsme se u obou jezdců rozhodli pro jednu zastávku v boxech a vyplatilo se. Jarno byl první dva dny spokojený s vyvážením, ale nezdála se mu maximální rychlost. V závodě, ale předvedl velký kus práce a propracoval se z jedenáctého místa až na sedmé. Neudělal sebemenší chybu a dostal se až k bodům. Ralf strávil většinu závodu v hustém provozu, takže je těžké odhadnout, na jaký výsledek by reálně měl. Přinejmenším, ale dovezl monopost do cíle. Pneumatiky byly konzistentní a rychlé. Myslím, že jsme dosáhli toho, co bylo možné. Konfigurace monopostu, kterou použijeme v závěrečných třech závodech, bude odlišná a věříme, že se posuneme dopředu. Do Šanghaje pojedeme s jasným cílem: být blízko předním týmům.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...