Automobilce Volvo Cars se v roce 2019 podařilo v globálním měřítku již pošesté v řadě dosáhnout rekordního prodeje. A nejen to – vůbec poprvé za svou 93letou historii prolomila hranici 700 000 prodaných vozů. Počet vozů, kterých se v roce 2019 prodalo 705 452, znamená ve srovnání s rokem 2018 zvýšení prodeje o 9,8 %, přičemž automobilka zaznamenala solidní nárůst napříč všemi svými tržními regiony.
Nový prodejní rekord je podpořen kontinuální silnou poptávkou po cenami ověnčeném portfoliu automobilky Volvo Cars. Švédská automobilka nejvíce těží z úspěchu tří modelů SUV, které jí zajistily značný podíl na evropském, americkém a čínském trhu i přesto, že v daném období automobilový trh spíše stagnoval.
Společnost mimoto zaznamenala vysokou poptávku po svých elektrifikovaných vozidlech. A to jak ve smyslu registrace nově prodaných vozů, tak s ohledem na množství přijatých objednávek. V roce 2019 prodalo Volvo celkem 45 933 plug-in hybridních vozů, což v meziročním srovnání představuje zvýšení o 22,9 % a zároveň se jedná o více než dvojnásobnou hodnotu oproti roku 2017.
„Mám velikou radost, když vidím, že se nám poprvé v historii značky podařilo prodat více než 700 000 vozů a současně získat významný podíl na trzích všech našich hlavních regionů,“ uvedl generální ředitel automobilky Håkan Samuelsson. „Budeme usilovat o to, abychom tento pozitivní trend dále rozvíjeli i v roce 2020, kdy začneme uvádět na trh naši řadu vozů Volvo Recharge s možností nabíjení.“
O síle portfolia automobilky Volvo a jejím prodejním výkonu v roce 2019 svědčí i fakt, že překročila počet prodaných vozů v roce 2018, který se vyšplhal na hodnotu 642 253, téměř celý měsíc před koncem roku. Prosinec se pak stal měsícem, který byl z hlediska prodeje pro společnost Volvo Cars vůbec nejúspěšnější. V tomto období se prodalo celkem 74 239 vozů, což v meziročním srovnání znamená nárůst o 23,4 %.
V Číně prodala automobilka Volvo v roce 2019 celkem 154 961 aut, díky čemuž zde ve srovnání s rokem 2018 došlo ke zvýšení prodeje o 18,7 % a také k pohodlnému ovládnutí trhu. Výsledkem je vůbec největší rekord, kterého společnost Volvo Cars v Číně dosáhla, a také nejvyšší počet vozů prodaných v rámci jednoho jediného trhu.
Ve Spojených státech amerických prolomila automobilka Volvo Cars poprvé od roku 2007 hranici 100 000 prodaných vozů. Ve srovnání s rokem 2018 došlo ke zvýšení prodeje o 10,1 %.
Na území Evropy zaznamenala automobilka silnou poptávku především v Německu, kde se poprvé v historii prodalo přes 50 000 vozů značky. Ve Spojeném království pak Volvo dosáhlo nejlepšího prodejního výsledku od roku 1990.
Vůbec nejlepší prodejní výsledky v historii značky zaznamenaly také další trhy včetně Austrálie, Belgie, Brazílie, Maďarska, Koreje, Polska a Portugalska.
Hodnocení uplynulého roku coby historicky nejúspěšnějšího platí i pro tuzemský trh. Potvrzuje to meziroční zvýšení prodeje o 9,4 %, tedy 2 300 v Česku prodaných automobilů značky Volvo oproti 2 103 vozům v roce 2018.
Nejlépe prodávaným modelem Volvo je z globálního hlediska i nadále SUV XC60, které následují modely XC40 a XC90. V Číně a na území Evropy přispívají ke zvýšení objemu prodeje také sedany a kombi řad 90 a 60.
Trend v oblibě modelů SUV víceméně kopíruje i Česká republika, která v roce 2019 zaznamenala v rámci tohoto segmentu ještě vyšší meziroční růst než u celkového prodeje 13,2 %. Češi měli loni největší zájem o středně velkou XC60 (663 prodaných vozů) a dále XC90 (573) a XC40 (465).
V letošním roce se automobilka Volvo Cars chystá na všech svých trzích po celém světě uvést modelovou řadu Recharge. Označení Recharge bude představovat název zastřešující všechny plně elektrické a plug-in hybridní vozy Volvo s možností dobíjení.
Cílem modelové řady Recharge je dále podpořit prodej elektrifikovaných vozů značky a povzbudit řidiče plug-in hybridních automobilů, aby na základě různých pobídek co nejvíce využívali režim Pure. V roce 2020 bude společnost Volvo Cars usilovat o to, aby 20 % celkového prodeje tvořily plug-in hybridní modely.
Pro každý model Volvo, počínaje malým SUV XC40 přes vozy řady 60 až po vlajkovou loď SUV XC90, bude k dispozici také varianta Recharge. Společnost Volvo Cars je jedinou automobilkou, která nabízí plug-in hybridní verzi pro každý z modelů svého portfolia. Již brzy budou mít zákazníci možnost koupit si první čistě elektrický vůz Volvo, kterým bude model XC40 Recharge P8 AWD.
Podrobné informace o prodeji v jednotlivých regionech najdete níže.
Prosinec | Leden–prosinec | |||||
2018 | 2019 | Změna | 2018 | 2019 | Změna | |
Evropa | 29 469 | 34 224 | 16,1 % | 317 838 | 340 605 | 7,2 % |
Čína | 11 868 | 16 908 | 42,5 % | 130 593 | 154 961 | 18,7 % |
USA | 8 826 | 12 360 | 40 % | 98 263 | 108 234 | 10,1 % |
Další | 9 994 | 10 747 | 7,5 % | 95 559 | 101 652 | 6,4 % |
Součet | 60 157 | 74 239 | 23,4 % | 642 253 | 705 452 | 9,8 % |
V roce 2019 se stal nejlépe prodávaným vozem Volvo model XC60, kterého se prodalo 204 965 vozů (2018: 187 339 vozů), po němž následovalo Volvo XC40 se 139 847 prodanými vozy (2018: 75 828 vozů) a SUV XC90 se 100 729 prodanými jednotkami (2018: 94 182 jednotek).
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.