Design elegantní karoserie Accentu na mně zapůsobil dominujícími přímými liniemi harmonicky doplněnými oblými tvary jako vůz spíše konzervativního vzhledu avšak s výraznými moderními prvky. Zejména mně zaujal předek vozu, který zdůrazňuje dynamiku vozu. Na rovnou horní linii mřížky chladiče s výrazným logem H uprostřed navazují rozměrné světlomety s čirou optikou. Pevnost a spolehlivost vozu pak potvrzuje široký přední a zadní nárazník.
Po usednutí za volant jsem ocenil dostatek prostoru, dobře tvarovaná pohodlná sedadla a především pak ergonomické umístění všech sdělovačů a ovládačů tak, aby jejich sledování a využívání neodvádělo nadměrně pozornost řidiče od sledování provozní situace. I když šířka prostoru pro cestující na zadních sedadlech je dostatečná, při posunutí sedadla zcela dozadu v případě vyššího řidiče anebo jeho spolujezdce, se místo pro nohy zadních cestujících úměrně zmenší – ovšem vzhledem k tomu, že se jedná o vůz nižší střední třídy, je to přirozené. Zavazadlový prostor má objem 390 litrů. Délka Accentu je 428 cm, šířka 170 cm a výška 147 cm. Rozvor 250 cm.
Při testovacích jízdách jsem kladně ohodnotil přesné řízení s účinným posilovačem a účinné kotoučové brzdy se systémem ABS+EBD a celkovou konstrukci podvozku, která mě umožňovala s vozem rychlé a bezpečné projíždění zatáček a pohodlnou jízdu i na silnicích horších kvalit. Za zmínku stojí i vhodné odstupňování jednotlivých stupňů pětirychlostní mechanické převodovky.
Naftový motor 1,5 CRDi se 16 ventily má maximální výkon 81 kW (110 k) při 4 000 ot/min a nejvyšší točivý moment 235 Nm dosahuje již při 1 900 ot/min a tuto příznivou hodnotu si drží až do 2 750 ot/min. Tato skutečnost mě umožňovala snížit počet řazení a velmi dobrou úroveň zrychlení v celém rozsahu uvedených otáček. Motor i podvozek je dobře odhlučněn a přestože se jedná o naftový motor, je v interiéru nízká hladina hluku. Výrobce udává maximální rychlost 176 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,5 sekund.
Během testu jsem vykázal kombinovanou spotřebu 4,8 l/100 km, tedy o 0,2 litru vyšší než udává výrobce. Jezdil jsem však svižně, zkoušel akceleraci i brzdy a dosahoval jsem vyšších rychlostních průměrů.
Základní cena Hyundai Accent s motorem 1,5CRDi je 334 900 Kč, testovaný model měl doplňkovou výbavu za celkem 21 990 Kč (metalický lak za 9 000 Kč, rádio Sony 4 990 Kč a kola z lehkých slitin za 8 000 Kč). Záruka je tříletá bez omezení kilometrů.
Uvedená základní cena obsahuje bohatou výbavu: mimo jiné antiblokovací systém ABS+EBD, airbagy řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, i výškově nastavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač, manuální klimatizaci, přední mlhovky, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, alarm, imobilizér, dálkově ovládané centrální zamykaní atd.
Hyundai Accent je dodávám též s benzinovými motory 1,4i o výkonu 71,3 kW (97 k) a 1,6i o výkonu 82,4 kW za ceny již od 264 900 Kč. S motorem 1,4i je možné volit i čtyřstupňovou automatickou převodovku. (Všechny výše uvedené ceny jsou uváděny včetně DPH.)
Že je nový Hyundai Accent u zákazníků oblíben, potvrzuje skutečnost, že od ledna tohoto roku si jej denně v průměru odváží 5 nových majitelů. Vedle modelu Getz je nový Accent nejvíce prodávaným modelem Hyundai v ČR.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.