- Vision T je sedmým koncepčním vozem designérského centra Hyundai, který ztělesňuje aktuální designérský styl společnost Hyundai Motor Company
- Vision T, studie hybridního SUV, je zásadní koncepční vizí inovativního, ekologického, kompaktního SUV s funkčním, dynamickým designem
Hyundai dnes na autosalonu AutoMobility LA 2019 odhalil inovativní studii externě nabíjitelného SUV s označením Vision T. Koncepční vůz Vision T je sedmým koncepčním vozem designérského centra Hyundai v řadě studií, obdařených mimořádným emocionálním nábojem globálního designérského stylu „smyslné sportovnosti“, který Hyundai neustále rozvíjí. „V oblasti designu neustále vyvíjíme inovativní řešení a prostřednictvím designérského stylu smyslné sportovnosti dodáváme našim produktům silný emocionální náboj,“ řekl SangYup Lee, viceprezident a vedoucí globálního designérského centra Hyundai. Studie SUV je poháněna externě nabíjitelným hybridním systémem, který prozrazuje její zaměření na ekologický životní styl a vrozený harmonický vztah s prostředím, v němž jezdí.
Design studie VISION T
Vision T vychází z designérského stylu „smyslné sportovnosti“ značky Hyundai. Stylistické motivy studie vyjadřují dynamiku v takové intenzitě, že koncepční vůz Vision T může aspirovat na titul nejdynamičtějšího designu v kategorii SUV. Jedná se o vizi nového designérského směru, jehož výsledkem je podmanivé SUV pro městská dobrodružství.
Rozměry studie externě nabíjitelného hybridního SUV Vision T
Rozměry | Koncepční vůz VISION T |
Vnější délka | 4610 mm |
Vnější šířka | 2014 mm |
Vnější výška | 1704 mm |
Rozvor náprav | 2804 mm |
Silueta studie Vision T vyvolává představu velké rychlosti a intenzivního pohybu vpřed. Dlouhá kapota a plynulá linie střechy ve spojení s dlouhým rozvorem náprav a krátkými převisy karoserie odráží dynamický charakter automobilu, který je připraven na cokoli. V kontrastu s převažujícími designy kompaktních SUV využívá Vision T ostré geometrické křivky a hrany k vytvoření okouzlujícího kontrastu mezi elegantní siluetou a svalnatými klínovitými liniemi.
Dynamický charakter
„Parametrická iluze“ a „nadpřirozená konektivita“ jsou označení pro dva dílčí motivy stylistického konceptu, jehož základem je dynamika. U těchto dílčích motivů jsou všechny parametrické povrchy karoserie propojeny buď s osvětlením, nebo ozdobnými prvky. Nepřerušované propojení všech prvků zbavuje design zřetelných hranic. Od konkávních a konvexních ploch se odráží dopadající světlo, čímž vzniká extrémní napětí. Charisma dodává vozu evoluce skrytých charakteristických svítilen, odvozených od studie Le Fil Rouge a modernizovaného modelu Grandeur. Originálním prvkem jsou parametrické lamely masky chladiče, které ve vyšších rychlostech aktivně ovlivňují aerodynamiku i vzhled vozu.
Parametrický design aktivní masky chladiče s pohyblivými lamelami
Maska chladiče je u stojícího vozidla uzavřená a neměnná. Jakmile se vůz rozjede, vykonává každá lamela v designu masky chladiče pohyby ve stanoveném sledu. Tím vzniká silný dojem dynamického pohybu vpřed. Dynamický charakter tohoto řešení má i významné funkční přínosy, protože dochází k usměrňování proudícího vzduchu k poháněcímu ústrojí, čímž je optimalizována aerodynamika, a tím i hospodárnost.
Integrované a skryté světlomety s charakteristickým designem
Po spuštění systému pohonu přemění v případě potřeby speciální zrcadlový systém integrovaných skrytých světlometů s charakteristickým designem matný povrch s odstínem tmavého chromu na funkční osvětlení. Designéři pozvedli přitažlivost svíticího parametrického designu charakteristickým stylem skrytých světel pro denní svícení, který reprezentuje novou generaci této designérské inovace značky Hyundai.
Silueta studie Vision T
Design bočních oken je mimořádně čistý a ladný, s futuristickým stylem bez rámečků a saténově chromovanými ozdobnými lištami. Záměrně přehnaně velká kola z lehké slitiny se saténově chromovanou povrchovou úpravou mají pět štíhlých dělených paprsků. Velkými otvory mezi nimi jsou viditelné tmavě oranžové brzdové třmeny. Zkosené hrany paprsků kol mají matně šedý povrch, který k okrajům klesá. Tím jsou zvýrazněny mimořádně atraktivní saténově chromované čelní plochy paprsků. Při pohledu shora zaujme neobvyklá struktura prosklené plochy střechy. Tyto dynamické efekty jsou využity také u loga značky Hyundai. Design písmene H je tmavě chromovaný. V osvětleném stavu vystupuje ještě více do prostoru díky světle zelenému a tmavě červenému odstínu.
Nové uspořádání osvětlení se stanoveným pořadím rozsvěcování a zhasínání nalézá uplatnění také na zádi vozidla. Po vypnutí systému pohonu následuje postupné zhasnutí zadních koncových svítilen a loga Hyundai v pevně definovaném sledu. Jako poslední přitom přestane v rámci charakteristického osvětlení zádě svítit logo Hyundai.
Zásuvka pro nabíjení je umístěna v zadním blatníku na straně spolujezdce a chrání ji posuvný kryt. Při nabíjení studie Vision T svítí nápis „Blue Drive“. Stav nabití akumulátorů je zobrazován na kruhovém světelném ukazateli. Jakmile svítí celý kruh, značí to zcela nabité akumulátory.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.