Toyota na Grand Prix Maďarska

Stáj Panasonic Toyota Racing si z Budapešti odváží tři body, které v dramatické GP Maďarska vybojoval Ralf Schumacher.

Po úvodních dnech, které byly velmi chladné, si maďarské počasí nachystalo pro piloty pro závod ještě nejedno překvapení – kvůli silným dešťovým přeháňkám se totiž většina závodu jela na mokré trati. Piloti stáje Toyota Ralf Schumacher a Jarno Trulli startovali ze šestého, respektive osmého místa a s těžkým autem vyrazili se strategií na dvě zastávky v boxech.

Toyota na Grand Prix Maďarska
Toyota na Grand Prix Maďarska

Oba jezdci se při startu potýkali s nedostatkem přilnavosti a shodně během prvního kola ztratili šest pozic. Od té chvíle to bylo dlouhé a těžké odpoledne. Navíc jim uškodilo, že na trať hned po jejich zastávkách v boxech v pětadvacátém kole vyjel zpomalovací vůz. Piloti Toyoty vůbec jako první obuli pneumatiky na suchou trať a Ralf dovezl svůj monopost na šestém místě. Jarno měl méně štěstí a pět kol před cílem mu selhal motor.

Vzhledem k tomu, že se během srpna nemůže testovat, čeká všechny týmy před dalším závodem v tureckém Istanbulu, který se jede za tři týdny, menší dovolená.

Ralf Schumacher (Číslo 7, Šasi TF106/10B)

  • Pozice v závodě: šestý
  • Ztráta: +1 kolo (za vítězem závodu)
  • Pozice v kvalifikaci: sedmý
  • Čas: 1:20,759 (+1,160 v Q3)
  • Pozice na startovním roštu: šestý

„Byl to závod plný zvratů a po tom všem, co se v závodě stalo, jsme za tři body velmi rádi. Ne všechno bylo tak, jak bychom si přáli, a déšť na začátku závodu situaci ještě zkomplikoval. Trať byla opravdu velmi mokrá a vůbec nešlo zahřát pneumatiky na provozní teplotu. Bylo to jako jízda na ledě a protože jsme byli neskutečně pomalí, neměli jsme to zrovna snadné. Jak trať usychala, tempo se lepšilo a standardní gumy Bridgestone začaly postupně fungovat. Když jsme se rozhodli pro suché pneumatiky, bylo to velmi riskantní. Naštěstí se nám to vyplatilo. Na suchých pneumatikách jsme byli velmi rychlí, mohl jsem přidat a vybojovat šesté místo.“

Jarno Trulli (Číslo 8, Šasi TF106/08B)

  • Pozice v závodě: nedokončil
  • Pozice v kvalifikaci: devátý
  • Čas: 1:21,123 (+1,533 v Q3)
  • Pozice na startovním roštu: osmý

Jednoduše to byl chaotický víkend od začátku až do samého konce. Během prvního kola mě trefil jeden ze soupeřů a ztratil jsem několik míst. V průběhu první části závodu jsem neměl vůbec žádnou přilnavost a když se rozpršelo víc, ještě se to zhoršilo. Když jsem pak mohl ve svůj prospěch využít nasazení zpomalovacího vozu, zvládl jsem zastávku o jeden okruh dřív a zůstal jsem o kolo zpět. Konečně jsem začal zrychlovat, ale hodně mě brzdili soupeři, kteří byli pomalejší než já. To mě stálo několik sekund na kolo a společně se strategií mi to absolutně zničilo závod. Jak trať osychala a zvedala se teplota, bylo auto rychlejší a během poslední části závodu na suchu už bylo velmi dobré. Bohužel mě zastavila závada motoru. Určitě jsme měli skončit na bodech, avšak se pokazili všechno, co jenom mohlo. Doufáme, že v Turecku bude alespoň o něco jednoduší předpovídat, jaké bude počasí, a dosáhneme lepšího výsledku.“

Tsutomu Tomita – šéf týmu

„V první řadě bych chtěl Hondě pogratulovat k prvnímu vítězství ve formuli 1 od jejich návratu. U nás v Toyotě nezačal víkend také špatně a předpokládali jsme, že předvedeme kvalitní výkony, takže jsem teď s výsledkem velmi nespokojený. Závod byl plný akce a nehod a nám chybělo štěstí. Už v sobotu jsme počítali s deštěm, takže jsme jeho hrozbu zakalkulovali do strategie a nijak jsme se ho nebáli. Bohužel jsme měli špatný start a ze začátku na mokré dráze i nízkou přilnavost, takže jsme jezdili pomalejší časy než naši soupeři na konkurenčních pneumatikách. Zpomalovací vůz se objevil pro nás v nejhorší možné chvíli – ztratili jsme celé kolo na jezdce, které jsme pak v závodě zase předjeli zpátky. Právě to nás připravilo o více bodů. Když trať oschla, byli jsme rychlí. Ralf si vyjel dobré šestí místo, Jarno tolik štěstí neměl a těsně před koncem mu službu vypověděl motor. Jsme si jistí, že zlepšíme a budeme bojovat až do úplného konce sezony.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...