V průběhu testu se mé očekávání plně splnilo.
K mému mimořádnému řidičskému zážitku především přispěl turbodmychadlem přeplňovaný benzinový motor 2.0 Turbo o výkonu 177 kW/240 k, který dosahuje nejvyšší točivý moment 320 Nm, má mohutný zátah již od 1800 ot/min a který ochotně a bez prodlevy reaguje na přidání plynu. Motor spolu s vhodně odstupňovanou šestistupňovou převodovkou a interaktivním podvozkem IDSPlus se systémem elektronické regulace tlumičů pérování, mně umožňoval mimořádné zrychlení, projíždění i ostrých zatáček vyššími rychlostmi a dosahování vysokých rychlostních průměrů i ve členitém terénu. A právě přitom jsem ocenil sportovní sedadlo Recaro, které mě jakoby svíralo a pevně drželo a poskytovalo mi maximální boční oporu těla v těch nejostřejších zatáčkách a dodávalo mně pocit úplného bezpečí.
K vedení vozu samozřejmě významně přispívá vybavení vozu protiblokovacím systémem ABS, elektronickým stabilizačním systémem ESP, účinným sportovním posilovačem řízení, možnosti přepnout na sportovní režim a zejména pak podvozek IDSPlus. který elektronicky propojuje všechny stěžejní komponenty a prvky, které jsou důležité pro dosažení špičkových jízdních vlastností modelů řady OPC. Ke sportovním vozu patří sportovní tvrdší pérování – to platí i pro Astru OPC – ale za požitek z jízdy to rozhodně stojí.
>
Astra OPC vyjíždí standardně na speciálních osmnáctipalcových litých kolech s pneumatikami 225/45 R18, na přání mohou zájemci získat i devatenáctipalcová litá kola unikátního designu. Dynamický image modelu Astra OPC zvýrazňují i dobře viditelné třmeny kotoučových brzd. Astra OPC má vpředu ventilované disky o průměru 321 mm, vzadu pak kotouče o průměru 278 mm. Dovolte mi praktickou poznámku k osmnáctipalcovým nízkoprofilovým pneumatikám na litých kolech: na našich silnicích je třeba vzhledem k jejich špatnému stavu dávat maximální pozor na díry a výmoly – včas zpomalit a pokus možno se jim vyhnout – vyvarujete se tak poškození disku a zbytečně ušlé pneumatiky.
Výrobce udává zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,4 sekund a maximální rychlost 244 km/h. Kombinovanou spotřebu jsem během testu dosáhl 8,6 l/100 km, tj. o 0,6 l nižší než uvádí výrobce. Jezdil jsem však většinu testu sám a bez zavazadel. Doporučuje se jezdit na benzin Natural plus.
Na svoje vysoké výkony upozorňuje Astra OPC na první pohled celou řadou originálních designerských detailů: přední partie jsou ještě „svalnatější“ než u Astry GTC, mohutné otvory pro přívod vzduchu k motoru jsou ještě širší a protažené více dolů, maska chladiče má charakteristickou strukturu včelí plástve, do masivních nárazníků se spojlerem jsou začleněná světla do mlhy. Otvory u krajů spojleru, kterými proudí chladný vzduch ke kotoučovým brzdám, tvoří harmonický přechod do dveřních prahů, které jsou směrem dozadu výrazně tvarované. Zadní partie Astry OPC zdůrazňuje sportovní charakter vozu, což je zásluha především střešního spojleru, který zvyšuje přítlak k vozovce ve velmi vysokých rychlostech, dvou postranních výřezů s mřížovitou strukturou a centrálně umístěné lichoběžníkové koncovky výfuku.
S dynamickým charakterem exteriér vozu koresponduje i interiér Astry OPC: přední již zmiňovaná sportovní sedadla Recaro, litinové sportovní pedály, palubní deska se sdělovači dobře čitelnými ve dne i v noci je poměrně jednoduchá, ale plně podle všech ergonomických zásad tak jako rozmístění všech ovládačů dobře přístupným řidiči. K dalším originálním detailům interiéru Astry OPC patří nová kůží obšitá hlavice řadicí páky, chromové rámečky palubních přístrojů a elegantní kryty dveřních prahů z leštěného nerezového plechu s gravírovaným logem „OPC“.
Cena Astry OPC s motorem o výkonu 177 kW, šestistupňovou manuální převodovkou a s bohatou výbavou je 849 900 Kč včetně DPH.
Základní výbava v ceně obsažená obsahuje mimo jiné a mimo již výše uvedené čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, nastavitelnou bederní opěrku na sedadle řidiče, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních dveří, manuální klimatizaci s velmi dobrou účinností v současném horkém počasí, přední mlhová halogenová světla, vnější zpětná zrcátka elektricky ovládaná a vyhřívaná, vyhřívaní předních sedadel, rádio s CD přehrávačem se šesti reproduktory, palubní info displej atd.
Majitel tohoto atraktivního sportovního vozu si jej může doplnit podle svých představ o řadu položek doplňkové výbavy za příplatek.
Objem zavazadlového prostoru: Od zadního sedadla ke krytu zavazadlového prostoru 700 l, od zadního sedadla ke střeše 1070 l.
Rozměry: Délka Astry OPC je 429 cm, šířka i se zpětnými vnějšími zrcátky 204 cm a výška 142 cm. Rozvor 261 cm. Hmotnost s řidičem cca 1400 kg.