Nová řada výkonných vznětových motorů a vylepšení stylingu bezpochyby přispějí ke zvýšení popularity vozu Toyota Hilux poslední generace. Tyto změny pomohou modelu Hilux stát se jedním z nejprodávanějších pickupů v celé Evropě a oslovit zákazníky v segmentu užitkových automobilů a vozů pro volný čas.
Zcela nový vznětový motor 3,0 l D-4D se může pochlubit nejen vysokým výkonem, ale i vysokým točivým momentem, který pomůže modelu Hilux udržet si konkurenceschopnost v rostoucím segmentu vozů pro volný čas. Tato pohonná jednotka o výkonu 171 k, konstrukčně odvozená z modelu Toyota Land Cruiser, zajistí Hiluxu vedoucí pozici na trhu z pohledu měrného výkonu a vynikajících jízdních vlastností.
Stávající vznětový motor 2,5 l D-4D byl současně vylepšen tak, aby dokázal vyvinout výkon 120 k (to představuje 17% nárůst výkonu) a pozoruhodný točivý moment 325 N.m. Nový motor 2,5 l D-4D zákazníkům nabídne jedinečné výkonnostní parametry vhodné pro užitkové vozy a osobní automobily pro volný čas.
Přitažlivost modelu Toyota Hilux dále zvyšují stylistické změny karoserie, které dodávají vozu osobitější výraz. Třílitrový model D-4D je vybaven optitronovými přístroji a multiinformačním displejem.
Současný model Toyota Hilux, jenž se na evropském trhu objevil na sklonku roku 2005, je již šestou generací druhého nejlépe prodávaného modelu vozu Toyota na světě. Od roku 1967, kdy byl Hilux poprvé představen v Japonsku, bylo vyrobeno více než 12 milionů těchto automobilů. Úhrnná výroba nového modelu Hilux dosáhla na konci května 2006 počtu 558 223 vozů.
Modely Hilux doplňují řadu SUV/off-road značky Toyota a zároveň svými různými verzemi karoserie představují robustnější alternativu k celosvětově proslulým modelům Land Cruiser a RAV4. Poptávka v celosvětovém měřítku převyšuje nabídku, a proto Toyota omezí v letošním roce prodej modelů Hilux v Evropě na 23 000 vozů.
Nová Toyota Hilux je v současné době nejprodávanějším modelem typu pick-up ve třech evropských zemích (Dánsko, Finsko a Norsko) a vzhledem ke zvýšené výrobní kapacitě v továrně společnosti Toyota v Jižní Africe vzrostou v roce 2007 prodejní cíle pro Evropu na 34 000 automobilů.
Volba nového vysokovýkonného vznětového motoru 3,0 l D-4D zajistí modelu Toyota Hilux výsadní pozici v segmentu pick-up určených pro volný čas – s nejlepším měrným výkonem motoru ve své kategorii a s vynikající dynamickou výkonností.
Třílitrový motor D-4D disponuje výkonem 171k a točivým momentem 343N.m v rozmezí 1 400 až 3 400 1/min.– což činí tuto pohonnou jednotku přímo ideálním řešením pro zákazníky, kteří vyhledávají optimální spojení výkonnosti a výjimečného potěšení z dokonalých jízdních vlastností, a to jak na silnici, tak mimo ni.
Toyota Hilux je nabízena buď s pětistupňovou manuální převodovkou, nebo se čtyřstupňovým automatickou. Třílitrový motor D-4D je k dispozici výhradně pro model Double Cab 4×4 ve verzi SR a výše. Nový třílitr v kombinaci s manuální převodovkou zajišťuje vozu největší rychlost 170 km/h a zároveň nabízí i vynikající spotřebu paliva v kombinovaném cyklu 8,3 l/100 km. Hilux vybavený čtyřstupňovou samočinnou automatickou dosahuje největší rychlost 175 km/h.
Třílitrový motor D-4D je nejnovějším konstrukčním derivátem vznětové pohonné jednotky montované do vlajkové lodi modelové řady Land Cruiser. Motor je vybaven druhou generací vysokotlakého vstřikování common-rail a k jeho vynikajícím technickým prvkům patří snadné ovládání variabilních lopatek turbodmychadla a systém ovládání víření směsi vzduchu a výfukových plynů pro dosažení maximální účinnosti spalování.
Klíčem k dosažení úctyhodného výkonu a točivého momentu vždy bylo u motoru 3,0 l D-4D technicky vyspělé turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek. Toyota používá stejnosměrný elektromotor pro aktivaci mechanismu variabilních lopatek, místo konvenčního krokového elektromotoru. Výsledkem je živější reakce turbodmychadla, zejména v nižších otáčkách.
Motor také těží ze systému Swirl Control System. Do každého válce vchází směs vzduchu a výfukových plynů dvěma odlišnými kanály. Škrtící klapky ovládané systémem Swirl Control Systém mohou uzavírat jeden z těchto kanálů podle rychlosti a zatížení motoru a zvyšují tím vířivost směsi. Při nízkých otáčkách motoru toto zařízení zlepšuje kvalitu směsi vzduchu a paliva a zvyšuje tak točivý moment při nízkých otáčkách a zároveň snižuje emise.
Motor 2,5 l D-4D je i nadále základem modelové řady Toyota Hilux a dle požadavků jednotlivých trhů bude montován do všech verzí Single Cab, Extra Cab a Double Cab s pohonem 4×2 či 4×4. Pro tento motor je k dispozici výhradně pětistupňová manuální převodovka.
Použitím mezichladiče plnícího vzduchu a dalšími úpravami byl zvýšen výkon motoru 2,5 l D-4D o sedmnáct procent na 120 koní. Největší rychlost vozu je nyní 165 km/h (pohon 4×2) a pro verzi s pohonem 4×4 udává výrobce hodnotu 155 km/h.
Točivý moment dosahuje maximální hodnoty 325 N.m, což poskytuje modelu Hilux 2,5 l D-4D velmi vyváženou kombinaci vynikajících jízdních vlastností a nízké spotřeby paliva. V kombinovaném cyklu se spotřeba paliva pohybuje dle konkrétního provedení vozu v rozmezí 7,4 až 8,3 l/100km.
Díky mezichladiči plnícího vzduchu a optimalizaci oxidačního katalyzátoru splňuje motor 2,5 l D-4D současné emisními standardy Euro IV.
Klíčovými prvky, které zvyšují prodejnost nového vozu Toyota Hilux, jsou moderní špičkový design a výrazná vylepšení interiéru včetně jeho modularity. Styling přední části vozu působí sebevědomě a agresivně, hluboký přední nárazník a masivní kapota přitom umocňují autoritu automobilu. Přitažlivost modelu Hilux je dále posílena změnami stylingu, které vozu dodávají robustnější vzhled. Patří k nim přívod vzduchu k mezichladiči umístěný na kapotě a přední mlhová světla u verzí SR a vyšších.
Nejnovější model Hilux bude zároveň k dispozici v několika dalších doplňkových barevných odstínech laku, včetně černé v odstínu noční oblohy Night Sky Black, hvězdné modři Stellar Blue a kamenné šedi Stone Grey.
Technicky vyspělejší, špičkovou kvalitu modelu s třílitrovým motorem navozují nové optitronové přístroje, multiinformační displej a ukazatel zařazeného rychlostního stupně (pouze u samočinné převodovky). Potěšení z jízdy u třílitrové verze D-4D se samočinnou převodovkou dále umocňuje standardně dodávaný tempomat.
V seznamu výbavy na přání nalezneme navigační systém DVD s dotykovou obrazovkou a dynamickým vyhledáváním trasy. Tento přehledný a snadno ovladatelný systém zajišťuje přesnou navigaci na území evropských států a nabízí alternativní trasy, pokud se vytvoří dopravní zácpa na původně zvolené trase (podle konkrétních podmínek národních licencí). Do navigace DVD je integrovaný také audiosystém s rádiem, CD a MP3 přehrávačem.
Výjimečné postavení modelu Toyota Hilux, jako dokonalého vozidla pro volný čas i pro cesty za dobrodružstvím, dále podtrhuje verze SR-X, která je vlajkovou lodí modelu Hilux určenou pro vybrané trhy. Model Hilux SR-X existující pouze v třílitrové verzi by měl oslovit především ty zákazníky, kteří chtějí maximálně umocnit status tohoto výjimečného vozu pro volný čas takovými prvky, jako jsou například kožené čalounění interiéru, navigace DVD, unikátní kola z lehké slitiny či chromované boční prahy.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií