Věrnost tradicím
Honda Civic vždy nabízela pokročilá řešení s cílem poskytnout zákazníkům výkon a radost z jízdy, úsporný a ekologický provoz a vysokou úroveň bezpečnosti. Průkopnická osmá generace tohoto vozu jde ovšem dále než kterýkoliv jeho předchůdce. Prvním viditelným rozdílem jsou odlišné rozměry modelu Civic sedan – vůz je širší, delší a nižší, což mu dodává dynamický a futuristický vzhled. Nové proporce také přispívají k efektivnějšímu využití prostoru, dobré ovladatelnosti a vynikajícím jízdním vlastnostem.
Výrazná karosérie navazuje na sportovní kořeny značky Honda, charakterizuje ji dynamický profil s výrazně skloněným čelním sklem, což vozidlu umožňuje dosáhnout špičkové aerodynamiky.
V moderním, sportovně laděném interiéru dostala přednost originalita a stylovost. Přesto však díky vysoké úrovni ergonomie nabízí interiér Hondy Civic sedan funkčnost a pohodlí. Vzhled a funkčnost interiéru byly navíc vylepšeny použitím dvouzónového přístrojového panelu, lepších sedadel a multifunkční středové konzoly.
Základní parametry
- 1,8-litrový čtyřválec i-VTEC s pokročilou technologií řízení ventilů
- Výkon 103 kW (140 k) při 6300 ot./min. a točivý moment 174 Nm při 4300 ot./min.
- Spotřeba 8,7 / 5,5 / 6,6 l/100 km (město / mimo město / kombinovaná) dle 1999/100/EC (pro vozy s manuální převodovkou)
- K dispozici pětistupňová automatická převodovka (standardně montována šestistupňová manuální převodovka)
1,8-litrový motor i-VTEC přichází s novou generací technologie i-VTEC, která využívá proměnného časování ventilů ke snížení tlakových ztrát ve prospěch úspory paliva, nižších emisí a vyššího výkonu. Tento motor je významným milníkem v technologii hnacích jednotek a pomáhá 1,8-litrové Hondě Civic dosahovat již při nižších otáčkách výkonů srovnatelných s dvoulitrovým motorem, zatímco spotřebou a emisemi při běžné jízdě se tento agregát vyrovná 1,6-litrovému motoru.
Civic sedan je nabízen s šestistupňovou manuální převodovkou (standardní výbava) nebo s elektronicky řízenou pětistupňovou automatickou převodovkou (volitelná výbava).
Civic sedan je dále vybaven brzdovým asistentem, novým čtyřkanálovým protiblokovacím brzdovým systémem (ABS) s elektronickým rozdělováním brzdné síly (EBD) nezávislým pro každé zadní kolo.
Systém řízení má strmý převod, který umožňuje rychlé a sportovní ovládání vozu. Civic sedan také používá elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem a je vybaven výškově a podélně stavitelným sloupkem řízení.
Zcela nové kompaktní lichoběžníkové zavěšení zadních kol má konstrukci využívající většího zdvihu tlumičů a jejich lepší pozice. Jejich větší zdvih umožňuje vozidlu pohlcovat snadno a bezhlučně nerovnosti na vozovce.
Bezpečnost pro každého
Pokročilé bezpečnostní systémy zahrnují exkluzivní technologii konstrukce karosérie Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) kterou vyvinula Honda s cílem zajistit nárazovou kompatibilitu mezi různými vozidly v případě vzájemné kolize a řízené pohlcování nárazové energie, a dlouhou řadu standardních bezpečnostních prvků včetně bočních hlavových airbagů, bočních airbagů pro řidiče a spolujezdce nebo systému ABS a brzdového asistenta. Aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech mají za úkol minimalizovat možnost poranění krku v případě nárazu zezadu.
Aby bylo možné snížit riziko poranění chodce v případě nehody, jsou kapota a blatníky nového modelu Civic zkonstruovány tak, aby se při kontaktu s hlavou dospělého nebo dítěte deformovaly. Energii pohlcující zasouvací závěsy kapoty, ramena stěračů a úchyty blatníků umožňují v případě srážky výraznou deformaci.
Montáž Civiku sedan z komponentů dodaných z Japonska probíhá v moderním závodě Honda Turkiye v Anadolu nedaleko Istanbulu.
Doposud se na celém světě prodalo téměř 17 milionů vozů Civic, z toho 7 milionů ve Spojených státech, kde se tento model posledních devět let drží na pozici nejlépe prodávaného kompaktního automobilu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”