Při bližším seznámení vás nová Micra určitě nadchne svým nečekaně velkým vnitřním prostorem, pohodlím i dynamikou. Veliký automobil, vestavěný do zdánlivě malé karoserie, si prostě musíte sami vyzkoušet, jinak stěží uvěříte, že se v něm mohou v plném komfortu vydat na cesty i čtyři dospělí lidé se zavazadly. Nebo můžete Micru použít jako malý stěhovák – po sklopení zadních opěradel dovnitř naložíte náklad o objemu až 960 litrů!
K nejtypičtějším uživatelům Micry patří úspěšné ženy, mladé rodiny s dětmi nebo naopak samotné starší páry, které Micra upoutala svou obratností, úsporností, báječnými jízdními vlastnostmi a především kvalitou zpracování detailů a dlouholetou spolehlivostí i v náročném provozu. Už při prvním svezení budete žasnout, jakých siláckých výkonů je roztomilá Micra schopna.
Styl je o osobitosti
Její nově upravená tvář je jen stěží přehlédnutelná. Pozornost upoutává usměvavá přední maska s rozměrnými reflektory ve tvaru „letícího křídla“, ladně tvarovaná kapota, boční lišty ve tvaru protažené slzy, velkoplošná zadní sdružená světla, střešní spoiler verze Si nebo pohledné kryty kol. Zvenku vypadá subtilně, spíše jako hračka, ale zdání opravdu klame.
Tří nebo pětidvéřová kabina nové Micry dýchá pohodou, uvnitř najdete komfort srovnatelný i s vozy vyšších tříd. Kam se podíváte, všude jsou odkládací prostory – ve dveřích, pod sloupkem řízení, i nahoře na přístrojové desce. Před spolujezdcem je pak uzavíratelná schránka a v zavazadlovém prostoru najdete čtyři háčky, které vám pomohou připevnit zavazadla. Na příjemných, mladistvě vzorovaných sedačkách, nezvykle vysoko umístěných, má díky vtipnému řešení kabiny dostatek prostoru i dlouhán korpulentnější postavy – nad hlavou i pro nohy. A pokud se za volantem uvelebí řidička drobnějšího vzrůstu, může si cestující na zadním sedadle klidně i natáhnout nohy.
K plnému komfortu těch nejnáročnějších přispívá možnost vybrat si místo přesné pětistupňové převodovky výjimečnou samočinnou převodovku CVT s plynule proměnlivým převodem. Na trhání a poskakování vozů s konvenčními „automaty“ klidně zapomeňte, hladká plynulá změna převodového poměru CVT, udržující motor v každém okamžiku v optimálním režimu, je to pravé i pro zaryté odpůrce samočinných převodovek.
Jednoduše neodolatelná
Středozemní moře má barvu makrely, tedy proměnlivou. Nikdy nevíte, jestli je zelená nebo fialová, ani nedokážete říct, jestli je modrá, protože v příštím okamžiku nabere proměnlivý odraz nádech barvy růže, tvrdil Vincent Van Gogh. Micra nemá jenom novou tvář, ale i celou paletu barev – na výběr je bílá, černá, jasně červená, stříbrná metalíza, modrá metalíza, tmavě zelená, tmavě červená metalíza, jablkově zelená metalíza, karamelová metalíza a báječná jasně oranžová barva.
Tři úrovně výbavy L, Si a SE, rozlišené i kvalitou vnitřního čalounění, dávají dostatek možností vybrat si přesně tu správnou Micru podle svých potřeb a možností. Už základní model L má standardně montovaný airbag řidiče, centrální zamykání, výškově nastavitelný volant, pylový filtr, elektronický imobilizér, zadní opěradlo sklopné v poměru 60:40, přední i zadní stěrače s cyklovačem, přípravu pro montáž autorádia se střešní anténou a vestavěnými reproduktory a vyhřívání zadního okna.
Stejně jako dříve si můžete pořídit i speciální model Micra 1.0 L CVT, vybavený navíc posilovačem řízení a vynikající samočinnou převodovkou. Kvality tohoto vozu, který je vůbec nejlevnějším automatem na českém trhu, oceníte zejména v hustém městském provozu – v klidu a naprosté pohodě si můžete poslouchat rádio, telefonovat, nebo jen tak relaxovat. V pomalými přískoky se sunoucí koloně vám stačí jen střídavě sešlapovat plyn a brzdu, zatímco ostatním tečou nervy při neustálém zápolení s řadicí pákou. Cože ještě namítáte? Vyšší spotřeba paliva? V průměru jen o jedinou desetinku litru na 100 km a u třináctistovky je průměr se samočinnou převodovkou dokonce o tutéž desetinku nižší, než u vozů s manuálně řazenou převodovkou.
Jemná jako hedvábí.
Převodovku CVT má ve své standardní výbavě i nejluxusnější Micra 1.3 SE. A k tomu lze ještě vyjmenovat vše, co čekáte od přepychového automobilu – klimatizaci, ABS, oba airbagy, elektrické ovládání oken, posilovač řízení, tónovaná skla, otevírání zavazadlového prostoru i palivové nádrže z místa řidiče, nebo šest vestavěných reproduktorů a střešní anténu. Vašemu pohodlí slouží také dálkové ovládání centrálního zamykání s dosahem asi 5 metrů, což je mnohem více, než u většiny systémů. Směrová světla zablikají, aby potvrdila příjem signálu.
K plnému komfortu velké limuzíny Micra SE přidává ještě výjimečnou obratnost a hravou ovladatelnost i v hustém městském provozu, kde mnohdy své okolí až zaskočí dravostí a svěžím temperamentem. Možná to ještě nevíte, ale Micra má jeden z nejmenších poloměrů zatáčení ve své třídě – jen 4,6 metru. Když dojde na parkování, oceníte její kompaktní rozměry při manévrování v těchto obvykle nepříjemně malých prostorách.
Za pozornost bezesporu stojí také sportovně laděný „dráček“ Micra 1.0 Si, určený dynamickým lidem mladým nejen fyzicky, ale hlavně duchem. Verzi Si poznáte na první pohled díky jednotnému nalakování celé karosérie včetně nárazníků, zrcátek, ochranných lišt a rozverného spojleru ukončujícího vzadu střechu vozu.
S větrem o závod
Překvapivou živost zvláště v nižších a středních rychlostech dodává Nissanu Micra technicky vysoce vyspělý hliníkový šestnáctiventilový čtyřválec objemu 1.0 litru s výkonem 55 koní a průměrnou spotřebou pod šest litrů naturalu. Ještě podstatně více síly má vynikající třináctistovka s největším výkonem 75 koní, s níž dosahuje lehoučká Micra maximální rychlosti o 20 km vyšší – až 170 km/h.
Úplnou novinkou pod kapotou modernizované Micry je osvědčený vznětový čtyřválec Peugeot 1,5 l s největším výkonem 58 koní. Automobil s ním dokáže jet největší rychlostí 146 km/h, přitom si v mimoměstském provozu dieselový motor vystačí jen se 4,3 litru nafty na 100 km. Až to svádí sednout si za volant a nechat se Microu jen tak volně unášet, nebo přišlápnout plyn a vychutnat si pocit dokonalé kontroly nad vozidlem ve vysoké rychlosti. To je prostě požitek, jaký vám nabídne jen málokterý vůz této třídy.
Vůz velký svou bezpečností
Kromě motorů má na výtečné jízdní vlastnosti podstatný vliv výborně odladěný podvozek, přinášející pocit jistoty při řízení ve chvílích, když jej potřebujete nejvíce. Můžete rychle, ale zároveň bezpečně přejíždět mezi jízdními pruhy a vyhnout se tak potenciálním problémům, hbitě objíždět nečekané překážky, nebo prudce brzdit a současně zatáčet. I s plným nákladem vyniká Micra velikou stabilitou držení směru jízdy a jen neznatelně se ukloní v ostře říznuté zatáčce.
Velký důraz konstruktéři kladli také na vaši bezpečnost – v případě nehody vytvoří čelní a zadní deformační zóna, zesílená střecha, sloupky, prahy a boční výztuhy dveří neuvěřitelně pevnou klec, dobře chránící cestující. Samozřejmostí je airbag pro řidiče, doplněný v modelech SE airbagem spolujezdce a bezpečnostní pásy s předpínači vpředu a s automatickým uzamykáním dětské sedačky A/ELR vzadu. K vysoké aktivní bezpečnosti přispívá již zmíněný výtečný podvozek, přesné ovládání, výkonné brzdy i dokonalý výhled z bohatě prosklené kabiny a panoramatická zpětná zrcátka.
Tak co novému Nissanu Micra říkáte? Přijďte si vyzkoušet jeho pohodlí a jedinečné jízdní vlastnosti. Uvidíte, že Micra ani při malých vnějších rozměrech není žádným městským vozíčkem, ale že dokáže zvládnout vše, co čekáte od solidního rodinného auta. A s tříletou panevropskou zárukou na celý vůz Micra.
převzato z NISSAN magazínu 2/98
vychází zpravidla čtvrtletně a je zdarma k dispozici u dealerů NISSAN
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.