- Růst objemů prodeje již 5. rok po sobě, a to i přes nepříznivé ekonomické a geopolitické podmínky;
- Posílení „Princing power“ (strategie tvorby cen);
- Core Model Strategy (skladba modelové řady zaměřená na klíčové modely) nese své ovoce: úspěch nových vozů a vedoucí postavení v Evropě na trhu s lehkými užitkovými vozy.
Ziskový růst, díky kterému skupina PSA dosáhla loni téměř 3 878 000 prodaných vozů, podpořila produktová ofenzíva skupiny PSA. Ta zahrnuje více než 70 regionálních produktových uvedení v rámci dvou let, dále nasazení Core Model Strategy – strategie orientované na zákazníka – a k úspěchu přispěla i maximální angažovanost obchodní sítě.
- Modely skupiny PSA jsou od roku 2014 každoročně finalisty nejprestižnějších motoristických anket a soutěží. V roce 2018 získaly cenu „International Van of the Year 2019“ (Peugeot Partner, Citroën Berlingo Van a Opel/Vauxhall Combo) a „Best Buy Car of Europe 2019“ v anketě Autobest (Citroën Berlingo, Opel/Vauxhall Combo Life a Peugeot Rifter) a navázaly tak na loňský úspěch vozu Citroën C3 Aircross v této anketě.
- Core Technology skupiny PSA přispěla k získání ocenění „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku), a to již 4. rok po sobě pro benzínový tříválcový motor Turbo PureTech s výkonem 110 a 130 k.
- Obzvlášť úspěšné jsou SUV modely skupiny PSA: Peugeot 2008, 3008[1], 5008 (lídr evropského trhu), Citroën C3 Aircross[2], C3-XR, C5, Aircross, DS 7 Crossback a Opel/Vauxhall Crossland X, Mokka X a Grandland X. Tato produktová dynamika bude pokračovat i v roce 2019, kdy všechny značky uvedou na trh nové vozy.
- Skupina oznámila, že všechny značky spustí ofenzívu elektrických a hybridních vozů, přičemž první modely PHEV[3] a EV[4] budou mít zákazníci k dispozici již v roce 2019. Jako první je představí značka DS.
Skupina PSA překonala nový rekord prodejů lehkých užitkových vozů: 564 147 prodaných vozů, což představuje nárůst o 18,3 %.
- Skupina PSA obnovila v roce 2016 modelovou řadu středních užitkových dodávek a v roce 2018 řadu kompaktních dodávek a posílila svou vedoucí pozici v Evropě ve všech dílčích segmentech. Téměř čtvrtina zákazníků evropského trhu LCV nakoupila vůz či vozy patřící do portfolia některé ze značek skupiny PSA.
- Ofenzíva lehkých užitkových vozů položila základy mezinárodního růstu skupiny, a to zejména úspěšným uvedením modelů Peugeot Expert a Citroën Jumpy v Evropě a Asii. Jako velmi slibné se jeví také začátky zavádění širokého sortimentu produktů a služeb v oblasti LCV pro zákazníky v Latinské Americe.
Evropa[5]: 17,1% podíl na trhu mění měřítka
Skupina PSA plně využila své dokonale řízené zavádění nové normy WLTP a v posledních čtyřech měsících roku získala konkurenční výhodu. Na konci roku 2018 dosáhl podíl skupiny na evropském trhu 17,1 %, tj. +3,8 procentního bodu. Zasloužily se o to zejména značky Peugeot a Citroën, které v roce 2018 vykázaly největší růst prodejů v rámci deseti nejlepších značek v Evropě. Obě dosáhly téměř 5% nárůst.
Značka Peugeot potvrdila svou dynamiku: je lídrem na evropském trhu s SUV. Ve Francii a Španělsku je na první pozici na trhu s osobními vozy v rámci B2C a B2B. Citroën dosáhl nejlepších prodejů za posledních 7 let. Společnost DS Automobiles si výrazně polepšila. Díky uvedení vozu DS7 Crossback na trh došlo ke zvýšení prodeje o 6,7 %. Opel/Vauxhall pokračuje ve své produktové ofenzívě s řadou X.
Skupina PSA dosáhla vyššího růstů, než automobilový trh v Evropě a zlepšila své prodejní výsledky ve všech hlavních zemích: ve Francii (+2,6 proc. bodu), Španělsku (+4,2 proc. bodu), Itálii (+3,9 proc. bodu), Velké Británii (+4.8 proc. bodu) a v Německu (+3,7 proc. bodu).
Střední východ – Afrika: skupina zůstává v turbulentním regionálním kontextu ofenzivní
I přes nepříznivé podmínky, zejména kvůli pozastavení činnosti v Íránu[6] a poklesu tureckého trhu, se podíl skupiny PSA na trhu zvýšil v Maroku (+1,7 proc. bodu), Tunisku (+1 proc. bod ) a v Egyptě (+3,1 proc. bodu). Skupina zůstává lídrem na trhu francouzských zámořských departementů.
Rozvíjí se regionální průmyslové aktivity, důležitým krokem je zahájení výroby v Kenitře (Maroko) v roce 2019.
Čína a jihovýchodní Asie: skupina PSA pracuje na řešení situace v Číně a připravuje svou komerční ofenzívu v jihovýchodní Asii
Na čínském trhu osobních automobilů, který oslabil o 2 %, poklesly tržby skupiny o 34,2 %. Skupina PSA pracuje se svými partnery na několika akčních plánech, aby překonala současné obtíže. Se značkou Fukang spouští strategii elektrifikace modelové řady. V roce 2019 se na trhu objeví modely PCD[7] využívající elektrický pohon. V současné době zaváděná strategie „Core Model Strategy“ přinese produktovou nabídku, která bude lépe odpovídat očekáváním čínských zákazníků.
Prodej v jihovýchodní Asii se v porovnání s rokem 2017 zdvojnásobil a dosáhl 10 882 vozů. Joint-venture se společností Naza (Malajsie) dodá první vyrobené vozy v roce 2019, půjde o modely Peugeot 3008 a 5008.
Latinská Amerika: pokles prodejů je způsoben z velké části vážným oslabením argentinského trhu (ve druhém pololetí -32 %) kvůli ekonomické situaci, která má nepříznivý dopad na směnné kurzy, a potížím na brazilském trhu. Prodeje však mají v panamerické oblasti pozitivní trend (54 887 prodaných vozidel, +13,3 %), zejména v Chile, Mexiku, Kolumbii, Peru, Uruguayi a Ekvádoru.
Povzbudivé je zahájení prodeje nového SUV Citroën C4 Cactus, vyráběného v Latinské Americe. Místní výroba řady LCV v této oblasti probíhá a přináší očekáváné výsledky (uvedení vozů Jumpy MiniBus, Berlingo, Boxer a Jumper na trh v Brazílii, vozů Jumpy a Expert Crewcab v Argentině a vozu Partner ve verzi s elektrickým motorem v Chile a v Uruguayi).
Indie–Tichomoří: růst tržeb lze připsat zejména výrazné aktivitě skupiny PSA v Japonsku (+9,6 %). Projekt výroby v Indii připravený ve spolupráci se skupinou CK Birla, pokračuje podle plánu.
Eurasie: prodejní stabilita. Prodej se zvýšil na Ukrajině (+7 %). Povzbudivá je zejména dynamika prodeje vozů Peugeot 3008, C4 ve verzi hatchback a nových LCV vyráběných od dubna ve městě Kaluga (Peugeot Expert a Citroën Jumpy).
„V neustále se rozvíjejícím prostředí se nám daří díky důslednému zavádění naší Core Model Strategy, která se ukázala jako účinná. Atraktivita našich výrobků pro soukromé i firemní zákazníky je základem cenové politiky všech našich značek, současně spouštíme ofenzívu elektromobilů. Pro vyřešení náročných úkolů, které jsou před námi, a pro zlepšení spokojenosti našich zákazníků je více než kdy jindy důležitá hbitost a darwinovský duch,“ uvedl Carlos Tavares, předseda představenstva skupiny PSA.
[1] V Číně Peugeot 4008
[2] V Číně C4 Aircross
[3] PHEV: Plug-in Hybrid Electric Vehicle
[4] EV: Electric Vehicle
[5] Údaje PCDOV
[6] Írán: prodeje vozů vyrobených v Íránu se již od 1. května 2018 do konsolidovaných světových prodejů nezapočítávají.
[7] PCD: Peugeot Citroën DS
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.