Volvo XC90 vstoupilo do kategorie vozů SUV s řadou inovací, které celému segmentu dodaly nový rozměr. Po více než třech letech představuje Volvo zmodernizovanou luxusní XC90, která je pevně odhodlána udržet si svou vedoucí pozici.
Trvalý úspěch
Volvo XC90 představuje pro společnost Volvo Cars mimořádný prodejní úspěch. Původně plánovaný objem výroby 50 000 vozidel ročně postupně narůstal a v roce 2005 se výroba modelu XC90 ve švédském závodě Torslanda přiblížila 90 000 kusů.
Výroba modernizovaného Volva XC90 bude zahájena v tomto čtvrtletí. Největším trhem pro tento model jsou již tradičně USA, kam směruje plných 50 % celkové výroby. Za nimi následují Velká Británie, Německo, Kanada a Španělsko.
Nový moderní řadový šestiválec
Nabídka motorů se v posledním roce postupně rozšířila o tři nové motory: Po kompaktním a úsporném motoru V8 (315 k, 440 Nm) a modernizovaném pětiválcovém turbodieselu D5 (185 k, 400 Nm) s částicovým filtrem nyní přichází 3,2-litrový šestiválec vyvinutý konstruktéry společnosti Volvo, který byl poprvé představen společně s novým Volvem S80. Jedná se o vysoce moderní motor se stejnými vnějšími rozměry a spotřebou paliva jako pětiválec. Motor je vyroben převážně z hliníku. Jeho výkon dosahuje 238 k a maximální hodnota točivého momentu je 320 Nm.
Nový řadový šestiválec byl zkonstruován tak, aby poskytoval pružnou odezvu a vysoký výkon v kombinaci s vynikajícím chováním, což jsou klíčové faktory vyžadované u vozů kategorie SUV. Tento motor je navíc velmi úsporný. Aby byla zajištěna vysoká úroveň pasivní bezpečnosti, má motor mimořádně kompaktní rozměry a je v motorovém prostoru umístěn napříč.
K vysokému výkonu a výjimečně nízké spotřebě paliva přispívají pokročilé systémy ventilového rozvodu a proměnlivého časování sacích ventilů. Ventilový rozvod je na straně sání vybaven technologiemi VCT (variabilní časování vaček) a CPS (přepínání profilu vaček). Díky technologii CPS mohou být sací ventily v závislosti na otáčkách a zatížení motoru zdvihnuty do dvou různých výšek – nižší úroveň zdvihu je určena pro úsporný styl jízdy, zatímco při vyšším zdvihu motor poskytuje vyšší výkon. V zásadě je možné říci, že přepínání profilu vaček vytváří dva motory v jednom. Systém variabilního sání VIS (Variable Intake System) umožňuje změnu objemu sacího systému v závislosti na jízdních podmínkách. Díky tomu je v celém rozsahu otáček motoru k dispozici maximální možný výkon.
Bez ohledu na to, že zdvihový objem motoru je plných 3,2 litru, zůstávají jeho rozměry mimořádně kompaktní. Motor tak v podélném směru zabírá minimum prostoru, čímž se snižuje riziko jeho průniku do prostoru pro cestující v případě nehody.
Všechny motorizace s výjimkou přeplňovaného 2,5-litrového pětiválcového motoru mohou být vybaveny šestistupňovou automatickou převodovkou Geartronic a vylepšeným systémem pohonu všech kol s technologií Instant Traction.
Exteriér s elegantními, exkluzivnějšími liniemi
Jedním z cílů změn designu nového Volva XC90 bylo vytvořit modernější a elegantnější vzhled. Toho bylo dosaženo celou řadou změn včetně nové mřížky chladiče s větším množstvím chromu a nárazníky s výraznějším lakováním. Zadní skupinové svítilny mají nové uspořádání a reflektory v nárazníku jsou zapuštěny pod úroveň chromových lišt. Všechny verze modelu XC90 mají nyní boční ochranné lišty a kliky dveří lakované v barvě vozu. Nové, částečně lakované ochranné lemy blatníků, jsou k dispozici jako volitelná výbava. Také vnější zpětná zrcátka jsou částečně v barvě karosérie a nově na nich byly přemístěny boční ukazatele směru. Současně byla zavedena nová funkce: při rychlém stlačení páčky ukazatele směru třikrát zablikají. Nabídka byla rozšířena o dvě nové barvy karosérie – metalízu Electric Silver a barvu Shadow Blue, která je k dispozici pouze pro XC90 – a stejně tak nové jsou také ráfky kol Camulus o rozměru 8 x 18 palců. Kola z lehkých slitin mají nyní ve svém středu nový emblém značky Volvo. Jako alternativu k černým střešním ližinám je nyní možné objednat volitelné ližiny z broušeného hliníku.
Elegantní interiér s širšími možnostmi výběru
V interiéru byla provedena celá řada změn, které mají za cíl dodat mu ještě více exkluzivity. Zákazníci mohou vybírat z většího počtu provedení včetně nových barevných kombinací. V nabídce jsou nové druhy čalounění, které dotvářejí pocit vysoké kvality. Nejexkluzivnější alternativou je nové měkké kožené čalounění Sovereign Hide s kontrastními švy a s plochami z perforované kůže. Na středové konzole se nyní nachází nový displej a hliníkové doplňky. Nabídka obložení panelů byla rozšířena o nové provedení Sapeli Wood. Doplňková výbava zahrnuje také přístrojovou desku inspirovanou číselníky hodinek a vnitřní zpětné zrcátko s integrovaným kompasem.
Vylepšený navigační systém RTI a audiosystém světové třídy
Zlepšením se nevyhnul ani navigační systém RTI. Nový systém využívající pevný disk je rychlejší, snáze se používá a obsahuje více informací než v minulosti. Nejpokročilejší audiosystém Premium Sound je vybaven digitálním zesilovačem třídy D značky Alpine, technologií ICE Power od firmy Bang & Olufsen Powerhouse, systémem Dolby Pro Logic II Surround a reproduktory značky Dynaudio, které patří ve své kategorii mezi nejlepší na světě. Audiosystémy High Performance a Premium Sound nyní podporují přehrávání disků CD s hudbou ve formátech MP3 a WMA (Windows Media Audio). Všechny audiosystémy jsou vybaveny zvláštním vstupem (AUX) pro připojení dalších zařízení.
SUV nabízející unikátní úroveň bezpečnosti
Volvo XC90 je moderní SUV, které je zkonstruováno jako osobní automobil – je vybaveno skořepinovou karosérií, účinnými deformačními zónami, má nízko umístěné těžiště a disponuje moderními systémy na minimalizaci rizika zranění bez ohledu na situaci a typ nehody. Kromě toho bylo XC90 vybaveno několika pokročilými systémy, které pomáhají vzniku nehod předcházet.
Aktivní bi-xenonové světlomety s natáčením
Pro zajištění nejlepší možné viditelnosti při jízdě za tmy na silnicích s mnoha zatáčkami společnost Volvo Cars přichází s aktivními bi-xenonovými světlomety, které se natáčejí do zatáček. Pomocí mikroprocesoru je sledována a analyzována celá řada parametrů a na základě výsledků je optimalizován úhel natočení světlometů, který může být až 15 stupňů v každém směru. Díky širokému úhlu mezi krajními polohami (30 stupňů) jsou tak světlomety schopny osvětlit delší úseky vozovky v zatáčkách. Pro snížení spotřeby energie je systém za denního světla automaticky deaktivován.
Systém BLIS zlepšuje přehled řidiče o situaci na vozovce
Volvo XC90 může být rovněž vybaveno systémem pro eliminaci mrtvého úhlu BLIS (Blind Spot Information System). Za pomoci kamer integrovaných do vnějších zpětných zrcátek dokáže systém BLIS rozpoznat vozidla v tzv. „mrtvém úhlu“ řidiče. V takovém případě se u daného zrcátka rozsvítí kontrolka, která řidiče na tuto situaci upozorní a umožní mu se správně rozhodnout. Systém BLIS tak řidiči pomáhá získat lepší přehled o situaci na vozovce.
Parkovací asistent s kamerou – oko vzadu
S cílem ochránit osoby stojící za vozidlem a usnadnit parkování přichází společnost Volvo Cars s parkovacím asistentem vybaveným kamerou. Jedná se o pokročilý systém, který nejen že poskytuje řidiči lepší výhled dozadu, ale navíc při couvání doporučuje nejvhodnější směr jízdy. Širokoúhlá kamera sleduje prostor za vozidlem a její obraz je přenášen na obrazovku systému RTI v horní části přístrojové desky. Kamera byla zkonstruována tak, aby bez nadměrného zkreslení pokrývala celý prostor za vozidlem. Na displeji jsou navíc zobrazeny pomocné čáry, které vyznačují směr jízdy vozu. Tyto čáry mění svou polohu podle pohybu volantu a usnadňují tak řidiči couvání. Parkovací asistent s kamerou je plně integrován do systémů vozidla. K dispozici by měl být v průběhu podzimu 2006.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.