Konečně je to tady: v intenzivní barvě „Inka Orange“ se tento vůz rozzářil novým leskem – právě ke 40. narozeninám BMW řady 2. Na Techno Classica v Esenu je tento vůz vystaven od 6. dubna.
Modely BMW 02 jsou kultovními objekty, které nenapodobitelným způsobem ztělesňují ducha šedesátých a sedmdesátých let. Tato vzrušující doba měla být oživena vytvořením 2002 tii z originálních dílů BMW. Lidé inklinující k automobilové nostalgii mohou tento „Youngtimer“ právě shlédnout na největším veletrhu historických vozidel Techno Classica v Essenu.
Ze starého udělej nové
Tento nápad se zrodil během posledního roku. BMW 2002 tii mělo být znovu „vzkříšeno“ z aktuálně dostupných náhradních dílů. Zákulisí: BMW Group Mobile Tradition, oddělení klasických vozů BMW Group, je ještě i dnes schopno dodat pro BMW 02 celých 90 procent všech náhradních dílů. Co jiného by tedy mohlo vést ke zrodu myšlenky znovu vytvořit tento věčně mladý „Youngtimer“. Arthur Heimann, vedoucí mechanik, a Klaus Kutscher, vedoucí dílny BMW Group Mobile Tradition, pracovali na originální surové karoserii ze sedmdesátých let. Montáž vozu se uskutečnila v „prosklené dílně“ vytvořené za tímto účelem v prostorách historické výstavy BMW u Olympijské věže – k radosti tisíců návštěvníků, kteří mohli tyto práce naživo sledovat od května 2005. O jedenáct měsíců a zhruba 4 000 náhradních dílů později stojí nové BMW 2002 tii s rokem výroby 2006 na Techno Classica v Essenu, světově největším odborném veletrhu klasických automobilů.
„Divoká“ sedmdesátá léta
Inka, zářivý oranžový tón, je typickou barvou „divokých“ sedmdesátých let. Nový BMW 2002 tii září způsobem odpovídajícím této době v působivém barevném odstínu doby květin a zrychluje tep sběratelům automobilů.
Srdcem tohoto nově oživeného automobilového snu je dvoulitrový čtyřválec o výkonu 130 k stejně jako u původního modelu, který byl zkonstruován v roce 1973. Ten postačí ke zrychlení 1030 kilogramů vážícího vozidla z klidového stavu na 100 km/h za 9,4 s. Také nejvyšší rychlost 190 km/h byla pojmem i před 30 lety, v době, kdy byl typickým přestavitelem silnic „Brouk“, a i dnes se ještě postará o suverénní radost z jízdy. Tento vůz spotřebuje průměrně 9 litrů benzínu na 100 kilometrů. Tenkrát jste za tento klenot museli zaplatit 14 400 marek.
Veterán z nových součástek na Techno Classica
Od 6. dubna 2006 mají zainteresovaní návštěvníci možnost si tohoto veterána z nových součástek zblízka prohlédnout. Nově uvítá Mobile Tradition skupiny BMW Group návštěvníky automobilového veletrhu „Techno Classica“ v hale č. 12. Kromě toho bude tento vůz k vidění i na četných ostatních akcích v tomto roce – tak také při klubové vyjížďce s BMW 02 Club Bavaria Tour ´06 od 15. – 18. června 2006.
Úspěšný projekt má své následovníky, a tak ani skleněná dílna nezůstane prázdná. Návštěvníci historické výstavy BMW u Olympijské věže nebudou v žádném případě vážit cestu nadarmo, mohou totiž na zdvižné plošině obdivovat BMW 528 (konstrukční řady E12), které je dalším „staronovým kultovním vozem“.
K dispozici je i rozsáhlá fotodokumentace
Sestavování vozu BMW 2002 tii bylo podrobně dokumentováno – rozsáhlý obrazový materiál je k dispozici.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií