(Ceny nového modelu Hyundai Santa Fe podle zvoleného motoru, převodovky a stupně výbavy jsou uvedeny v závěru této informace.)
Model Santa Fe byl poprvé představen na autosalónu v americkém Detroitu v roce 1999, do výroby se dostal o rok později a podílel se na postupně vzrůstající dobré pověsti společnosti Hyundai jakožto výrobce SUV vozidel nejvyšší třídy. Získal společnosti Hyundai uznání a mnoho nových zákazníků. Svým nezaměnitelným, ve své době pokrokovým designem, uvedl novou třídu vozidel, která kombinuje pohodlí osobních automobilů s vozy zdolávajícími bez problému náročné terény. vlastně zařídil, že Hyundai povzbuzen úspěchem modelu Santa Fe rozšířil řadu svých SUV o další model Tucson. Jen v minulém roce se značce Hyundai podařilo v Evropě prodat 100 tisíc svých SUV.
Lídra kategorie hrál model Santa Fe vždycky i na českém trhu. V roce 2003 skončil s 482 prodanými vozy celkově druhý, v roce 2004 se stal už nejprodávanějším SUV v ČR, když si ho koupilo 459 zákazníků. Santa Fe v roce 2005 skončilo celkově sedmé se 372 prodanými vozy. Za leden a únor 2006 se prodalo 109 Santa Fe. V segmentu SUV tvoří dlouhodobě vozy Hyundai přes 20%. Tento trend by měla nejen u nás, ale v celé Evropě potvrdit i nová generace modelu Santa Fe.
Oproti svému předchůdci je nové Santa Fe o 17 cm delší a o 7 cm širší. O 8 cm má širší také rozvor. Nabízí rovněž větší komfort, více místa v interiéru, více luxusu, bezpečnější jízdní vlastnosti a nový, opět zcela neotřelý design karosérie. Santa Fe je atraktivním vozem pro široké motoristické spektrum, ať už jde o lidi založené sportovně, pracovně, rodinně nebo čistě prakticky.
Nový design exteriéru a stylizace
Přitažlivému a elegantnímu vozu dominuje především doširoka vyvedená přední maska, která zdůrazňuje vynikající proporce vozu. Přehlédnout nelze ani linii dvojité kapoty sjednocující horní část karosérie se záměrně do šeda zbarvenou spodní částí karosérie. Horizontálně řazené skupiny předních světel sestávají z reflektorů projekčního typu s jasnými skly a černými rámy. Mohutná kapota naznačuje výkonnost, jaké je Santa Fe schopno, zatímco široký rozchod kol poukazuje na mimořádnou ovladatelnost a stabilitu na silnici.
Z bočního pohledu jsou křivky novinky hladké, plynulé a vyvážené. Rozmáchlá elegance bočních linií je završena chromovými klikami dveří a kryty postranních zrcátek ve dvoubarevném provedení. Směrová světla v průhledném zakrytování a úzké čelní reflektory prohlubují celkovou vyváženost vzhledu. Dostatečný respekt umocňují elegantní, sedmnáctipalcová kola. Nové střešní ližiny tvoří nedílnou součást široké střechy.
Podobně elegantně vyhlíží nový Hyundai Santa Fe zezadu. Kombinovaná zadní světla jsou zapuštěna do obvodové linie navazující na jasné ladění přední části. Horní brzdová LED světla jsou začleněna do zadního spoileru, zatímco zadní mlhová světla ustoupila k zadnímu nárazníku. Praktické, doširoka otvíratelné zadní dveře korunují uvolněný styl.
Propracovanější interiér
Díky větším rozměrům je vnitřní prostor větší než dříve, což konstruktérům umožnilo instalaci až sedmi plnohodnotných sedadel. Ať už s pěti nebo sedmi sedadly, největší zřetel při navrhování nového interiéru byl kladen na snadnost provozu, uspořádání a kvalitu materiálů.
Vkusné použití dřevěného dekoru a opracovaného kovu, v kombinaci se dvěma variantami interiérových barev zdůrazňují „uvolněnou atmosféru“ vozu. Přispěl k tomu i citlivý výběr materiálů – od látky síťového typu použité na čalounění až po vysoce kvalitní tradiční kůži dávající nový vzhled volantu, hlavici řadicí páky či rozměrným a dobře tvarovaným sedadlům. Sedačky mohou být u nového Santa Fe i vyhřívané.
Pokrok udělal Hyundai Santa Fe především v regulaci vzduchu přicházejícím do vozu. K dispozici je totiž nejen manuální klimatizace, ale i dvouzónová automatická. Díky nastavitelné technologii komprese vzduchu a optimalizované a sofistikované pozornosti věnované rozvodu vzduchu a ventilaci, nabízí vůz dokonale větrané prostředí. U sedmisedadlové varianty je třetí řada sedadel vybavena vlastní klimatizační jednotkou a rozvodem vzduchu.
Mezi další standardní a doplňkové vybavení patří zpětné zrcátko s kompasem (v ČR u vyšších verzí), zadní vnitřní lampičky, dveřní světla, nově umístěné držáky na nápoje a sluneční brýle, prostorné kapsy na mapy, elektricky ovládaná vnější zrcátka, výklopné konverzační zrcátko, dešťový senzor, vyhřívání předního skla pod stěrači, tónovaná skla, dálkové ovládání dveří, chladící box, zavazadlový prostor pod podlahou, osvětlení a kryt zavazadlového prostoru, háčky na zavazadlovou síť, úchyty pro dětskou sedačku, opěrky rukou u středního sedadla vzadu, deadlock a imobilizér, rozšiřitelné protisluneční clony a v neposlední řadě i digitální hodiny. Pro zapnutí externí spotřebičů slouží v novém Santa Fe tří zásuvky o napětí 12V.
Větší prostor a lepší variabilita v novém Santa Fe znamenají významný krok vpřed. Spolu s větším prostorem pro hlavu, ramena a nohy nabízí nové prostorové řešení rovněž mimořádně jednoduchý přístup. Široké dveře, vyšší linie střechy, větší prostor mezi předními a zadními sedadly a vnitřní světlé rozměry zajišťují, že výstup a nástup do Santa Fe jsou mimořádně snadné a pohodlné.
Zavazadlový prostor u nového Santa Fe byl prodloužen, rozšířen a nabízí nyní o 84 litrů více než dřív. Objem zavazadelníku je 774 litrů. Proti minulosti se v novém Santa Fe zlepšil rovněž přístup k zavazadlům, když vstupní otvor je širší a podlaha takřka rovná.
Nové Santa Fe nabízí osvědčené motory. Vylepšený motor CRDi o objemu 2,2 litru a benzínový o objemu 2,7 litru nabízejí dynamický výkon.
Vysoce moderní turbodmychadlo s variabilní geometrií (VGT) Hyundai umožňuje dieselovému motoru 2,2 litru (110kW při 4000 min-1 a točivý moment 335 N.m v rozmezí 1800-2500 min-1) nabídnout vyšší výkon, nižší spotřebu a celkově lepší a dynamičtější provoz. Účinnější vysokotlaký vstřikovací systém Common Rail Diesel pomáhá zajišťovat lepší reakci a ovládání a dále snižovat hluk a vibrace vycházející z motoru. Díky sníženému tření se zlepšila účinnost a hladkost chodu motoru. Motor dostal i novou vyvažovací hřídel s nízkým třením, jež jeho chod ještě více zlepšila. Technologie turbodmychadla s proměnlivou geometrií s novým a větším nábojem dále zlepšuje účinnost a výkon motoru.
Šestiválcový motor o objemu 2,7 litru s 24 ventily (139 kW při 6000 min-1 a točivý moment 248 N,m při 4000 min-1) používá nejmodernější technologii proměnného časování ventilů CVVT, což vede k významnému snížení spotřeby paliva a zároveň ke zvýšení výkonu. Nový třícestný systém proměnlivého nasávaní je řízen elektronicky a reaguje na požadavky řidiče. Výsledkem je větší flexibilita při nižší spotřebě paliva za všech podmínek.
Nová manuální převodovka nyní využívá technologie tří hřídelů a dvojitého koncového převodu. Výsledkem je převodovka, která řidiči poskytuje přesnější a tišší zážitek z řízení. Nová automatická převodovka obsahuje ultratenký měnič momentu s počítačově optimalizovanými břity.
Bez ohledu na změny hmotnosti či rozložení nákladu je Santa Fe vybaven moderním a vysoce účinným systémem automatického nastavení výšky vozidla – zajišťuje mu to konstantní výšku.
Nový elektronický systém 4WD využívá ke sledování jízdních podmínek a stylu několika čidel, které volí pro daný okamžik optimální režim. Umožňuje to určit, kdy je zapotřebí vyšší točivý moment a automaticky zapojit pohon všech čtyř kol (4WD). Pohon je přenášen na zadní kola prostřednictvím elektronické lamelové spojky. Tímto způsobem systém zvyšuje výkonnost stálého 4WD bez zásahu řidiče.
Při zhoršených povětrnostních podmínkách nebo při jízdě po kluzkém povrchu může řidič 4WD pohon zapnout i sám. Spínač 4WD byl vylepšen o funkci TCB, která optimalizuje chování vozu při ostrém projíždění zatáček. Při projíždění pískem, stojatou vodou či kluzkými zatáčkami se Santa Fe chová jistě, bezpečně a s mimořádně vysokým komfortem.
Hyundai při vývoji nového Santa Fe hleděl i na další aspekty provozu. Jedním ze sledovaných parametrů bylo i dosažení co nejnižší úrovně hluku a vibrací.
Mezi hlavní vylepšení patří nová křížová výztuha s konstrukcí z několika oblouků, která snížila pronikání hluku palubní deskou. Vibrace palubní desky byly výrazně sníženy pomocí nové podlahy s několika oblouky a použitím materiálů se „sendvičovou“ strukturou. Optimalizací tvaru a designu střešního nosiče byl minimalizován hluk vznikající větrem.
Nové Santa Fe je maximálně bezpečné ke své posádce i okolí. Technici společnosti Hyundai vytvořili pevnou konstrukci tvořící perfektní základnu pro veškeré výhody aktivní a pasívní bezpečnosti, které zákazníci očekávají. Kombinací různých technologií došlo ke zvýšení celkové dynamické bezpečnosti modelu. Například zvětšením dvojitých posilovačů brzd z devíti na deset palců a následnou kombinací protiblokovacího systému brzd (ABS) se systémem elektronického rozdělení brzdné síly (EBD) a díky 16palcovým odvětráváným diskům byl významně zvýšen brzdný účinek. Systém jízdní stability (ESP) pak zajišťuje bezpečnou jízdu za veškerých podmínek, především v kombinaci s elektronickým systémem 4WD.
Nárazové testy, ať už simulované na počítači či reálné ve zkušebnách automobilky pomohly zlepšit deformační zóny a dostatečně vyztužit všechna místa konstrukce, aby byla ochráněna kabina s pasažéry. Ochranná opatření zahrnují šest airbagů montovaných standardně. Každé sedadlo má navíc trojbodové bezpečnostní pásy a nově také aktivní opěrky hlavy, řidič pak nastavitelné pedály. Nové Santa Fe je díky všem těmto opatřením mimořádně bezpečným vozem.
Ceny nového Hyundai Santa Fe:
Stupeň výbavy | Motor | Výkon (kW/k) | Cena vč. DPH | Provedení N1 (bez DPH) |
ACTIVE | ||||
Manuální přev. | 2,2CRDi | 110/150 | 699 900 | 606 141 |
DYNAMIC 4X4 | ||||
Manuální přev. | 2,2CRDi | 110/150 | 849 900 | 732 192 |
Automatická přev. | 2,2CRDi | 110/150 | 889 900 | 765 805 |
ELEGANCE 4×4 | ||||
Manuální přev. | 2,2CRDi | 110/150 | 909 900 | 782 612 |
Automatická přev. | 2,2CRDi | 110/150 | 949 900 | 816 225 |
Manuální přev. | 2,7 V6 | 139/189 | 899 900 | 774 208 |
Převodovka manuální i automatická pětistupňová, automatická s možností i sekvenčního řazení.
Položky podle stupně výbavy:(? = seriová výbava)
VNĚJŠÍ: | Active | Dynamic 4x 4 | Elegance 4×4 |
Pohon 4×4 s aktivním přenosem toč. momentu | 70 000 | ? | ? |
Rozměr pneumatik | 235/65 R17 | 235/60 R18 | 235/60 R18 |
Disky kol z lehkých slitin | ? | ? | ? |
Plnohodnotné náhradní kolo | – | ? | ? |
Přední mlhové světlomety | ? | ? | ? |
Dvoutónová vnější zrcátka (černá a v barvě vozu) | ? | ? | ? |
Boční obložení | – | ? | ? |
Chromované kliky dveří | – | – | ? |
Střešní anténa | ? | ? | ? |
Zadní spojler | – | – | ? |
Střešní ližiny s příčníky | ? | ? | ? |
Přední i zadní zástěrky | ? | ? | ? |
BEZPEČNOST | |||
Antiblokovací systém ABS + EBD | ? | ? | ? |
Elektronický stabilizační systém ESP | – | ? | ? |
Airbag řidiče a spolujezdce | ? | ? | ? |
Boční airbagy | ? | ? | ? |
Okenní airbagy přední i zadní | ? | ? | ? |
Aktivní přední opěrky hlavy | ? | ? | ? |
Úchyty pro dětskou sedačku | ? | ? | ? |
VNITŘNÍ VÝBAVA A KOMFORT | |||
Výškově nastavitelné sedadlo řidiče | ? | ? | ? |
Látkové čalounění sedadel | ? | ? | – |
Kožené čalounění včetně vyhřívání předních sedadel | – | – | ? |
El. nastavitelné sedadlo řidiče | – | – | ? |
Třetí řada sedadel – 7 místná verze | 20 000 | 20 000 | 20 000 |
Výškově a podélně nastavitelný volant | ? | ? | ? |
Kůží potažený volant a hlavice řadící páky | – | ? | ? |
El. ovládaná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka | ? | ? | ? |
Samostmívací vnitřní zrcátko s kompasem | – | – | ? |
Výklopné konverzační zrcátko | – | – | ? |
El. ovládaní oken vpředu i vzadu | ? | ? | ? |
El. ovládané posuvné a výklopné střešní okno | 20 000 | 20 000 | 20 000 |
Dálkově ovládané centrální zamykaní a alarm systém | ? | ? | ? |
Manuální klimatizace | ? | – | – |
Dvouzónová aut. klimatizace s kontrolou kvality ovzduší | – | ? | ? |
Zadní manuální klimatizace – pouze 7 místná verze | – | ? | ? |
Palubní počítač a ukazatel venkovní teploty | – | ? | ? |
Tempomat | – | – | ? |
Vyhřívání předního skla pod stěrači | – | ? | ? |
Dešťový senzor | – | – | ? |
Tmavá zadní skla | – | – | ? |
Chladící box v opěrce rukou mezi předními sedadly | – | ? | ? |
Kryt zavazadlového prostoru – pouze 5 místná verze | ? | ? | ? |
Síť v zavazadlovém prostoru | ? | ? | ? |
Aut. nastavení výšky vozidla – pouze 7 místná verze | – | – | ? |
AUDIO | |||
Rádio s CD přehrávačem (vč. MP3 a WMA) | ? | ? | ? |
Počet reproduktorů | 4 | 6 | 6 |
DOPLŇKOVÁ VÝBAVA NA PŘÁNÍ | |||
Metalický lak | 13 500 | 13 500 | 13 500 |
Tempomat – pouze pro modely s motory 2,2CRDi | 14 900 | 14 900 | – |
Parkovací asistent – 4 čidla | 7 200 | 7 200 | 7 200 |
Mech. zabezpeč. zařízení | 6 900 | 6 900 | 6 900 |
Tažné zařízení BRINK | 9 900 | 9 900 | 9 900 |
Vozidla v provedení N1 jsou homologována jako 5místná, cena zahrnuje posuvnou přepážku včetně montáže. Záruka 3 roky bez omezení kilometrů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.