- Zcela nový i30 Fastback N kombinuje sofistikovaný a elegantní design s pověstnou radostí z jízdy N
- První opravdu ostré pětidveřové kupé v segmentu C
- Druhý vysokovýkonný model Hyundai poskytuje neméně strhující zážitky z jízdy jako pětidveřový i30 N, který je extrémně úspěšný od svého uvedení na trh před jedním rokem
- Nový model přichází se sportovním exteriérem a interiérem N a novými barvami karoserie
- Nový sportovní automobil pro každodenní provoz převzal systémy pro ostrou sportovní jízdu na závodním okruhu od pětidveřového modelu i30 N
Hyundai Motor rozšiřuje svou řadu modelů N o zcela nový Hyundai i30 Fastback N, druhý vysokovýkonný model pro evropský trh. Nový model je prvním opravdu ostrým pětidveřovým kupé v segmentu C. Nový sportovní automobil pro každodenní provoz i závodní okruhy kombinuje sofistikovaný a elegantní design modelu i30 Fastback s podmanivými výkony a radostí ze strhující jízdy pětidveřového modelu i30 N.
„Zcela nový i30 Fastback N je elegantní verzí pětidveřového hatchbacku i30 N, která poskytne našim zákazníkům maximální potěšení z jízdy v sofistikovaném designu,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt. „Je prvním opravdu ostrým pětidveřovým kupé v segmentu kompaktních vozů a nejnovějším sportovním modelem v naší evropské řadě N, který osloví další nové zákazníky a umožní jim prožívat pocit N.“
Hyundai vyvíjí vozy řady N podle stejné filozofie jako své závodní vozy. Označení „N“ reprezentuje dva důležité komponenty: Zaprvé globální výzkumné a vývojové centrum společnosti Hyundai Motor v jihokorejském Namyangu, v němž se zrodila tato idea. Zadruhé Nürburgring, jeden z nejnáročnějších závodních okruhů na světě a sídlo testovacího centra Hyundai, na němž jsou optimalizována nastavení modelů N. Samotné logo N symbolizuje šikanu, nejnáročnější sled zatáček, v němž byly vysokovýkonné modely N dále vyvíjeny a testovány. Řada N od svého založení v roce 2015 podává výkony na nejvyšší úrovni, což dokládají úspěchy v závodech VLN na Nürburgringu, TCR International Series, Pirelli World Challenge a ve vyčerpávajícím vytrvalostním 24h závodě na Nürburgringu. Podobně i pětidveřový hatchback i30 N, jenž byl uveden na trh v létě 2017, slaví úspěchy v oblasti prodeje a překonává původní prodejní plány. V první polovině roku 2018 bylo v Evropě prodáno téměř 3000 pětidveřových hatchbacků i30 N. Jen v Německu si zákazníci během pouhých 48 hodin rozebrali všech 100 vozů speciální edice First Edition.
Nejnovější model bude jako další člen modelové řady Hyundai i30, poskytující mimořádnou radost z jízdy fanouškům sportovních vozů, k dispozici v Evropě od konce roku 2018. Nový model je vybaven jedinečnými sportovními stylistickými prvky, jako je dobře známý přední nárazník z pětidveřového i30 N, leskle černý zadní spoiler, jedinečný zadní nárazník včetně trojúhelníkového zadního mlhového světlometu, kola z lehké slitiny a boční prahy N. Kromě všech uvedených stylistických prvků, které potěší oko řidiče, zrychlí jeho tep především motor o nejvyšším výkonu 250 k ve standardní verzi, resp. 275 k s paketem Performance, dodávaným na přání, který vykouzlí široký úsměv – „N Grin“ – na tváři zákazníka při každém usednutí za volant modelu i30 Fastback N.
Sofistikovaný design ve sportovním stylu
Nový model je charakterizován svůdným a sportovním vzhledem. Jeho základem je karoserie modelu i30 Fastback se silným postojem, charakteristickou přídí a elegantní kabinou kapkovitého tvaru. Zcela nový i30 Fastback N zahrnuje jako první opravdu ostré pětidveřové kupé v segmentu C specifické sportovní stylistické prvky N, představené již s pětidveřovým kompaktním modelem i30 N.
Mezi odlišné prvky, umocňující vzhled N, patří jedinečný přední nárazník v kombinaci s prominentní kaskádovitou maskou chladiče. Rodinná identita, která zdůrazňuje silný charakter vozu, zřetelně ukazuje původ vozidla. Maska chladiče nese logo N, jež dodává sportovnímu dojmu na intenzitě. Na přídi je svůdný a přitažlivý vzhled nového modelu definován černými vnitřními plochami světlometů LED a červenou charakterovou linií, která vizuálně kontrastuje s karoserií.
Při pohledu zezadu okamžitě zaujme dynamický nárazník, nesoucí svalnatou ramenní oblast. Spodní část zadního nárazníku umocňuje elegantně tvarovaná červená charakterová linie. Velkoryse klenutý zadní spoiler je integrován do zadního výklopného víka a zvýrazněn leskle černou linií. Charismatický dojem završuje trojúhelníkový zadní mlhový světlomet mezi dvěma dvojitými koncovkami výfukové soustavy, které jsou speciálním stylistickým prvkem řady vysokovýkonných modelů Hyundai.
Boční profil zcela nového modelu i30 Fastback N umocňuje sportovní charakter vozu. Elegantní klesající linie střechy, dlouhá kapota a svalnatá karoserie s širokými podběhy kol definují dynamické proporce sportovního kupé. Vizuální rychlost dodávají vozu 18“ nebo 19“ kola s výjimečným designem N a černé boční prahy karoserie se sníženou světlou výškou.
Nejnovější model nečiní kvůli sportovnímu a elegantnímu vnějšímu designu žádné kompromisy z hlediska vnitřního prostoru. Vůz nabízí vysokou úroveň praktičnosti v každodenním provozu i díky velkorysému zavazadlovému prostoru o objemu až 450 litrů, resp. 1351 litrů po sklopení opěradel zadních sedadel.
Stejně jako exteriér je také interiér vozidla zaměřen na opravdu sportovní prvky. Dominantou interiéru je exkluzivní sportovní volant „N“, který poskytuje řidiči 100% kontrolu nad vozem ve všech jízdních situacích. Ke sportovní atmosféře přispívá červené prošívání. Stisknutím tlačítka N na pravé straně, s charakteristickým lakem v odstínu tmavého kovu a ikonou šachovnicové vlajky, má řidič přímý přístup k režimu N. Režim N je přístupný také prostřednictvím individualizovaných nastavení, která se zobrazí na displeji navigačního systému. Na levé straně má řidič na výběr tři standardní jízdní režimy: Normal, Sport a Eco. Nad tlačítkem N může řidič aktivovat tlačítkem systém vyrovnávání otáček motoru přidáváním meziplynu při řazení. Logo N je umístěno na spodním rameni volantu. Také hlavice řadicí páky je zdobena červeným prošíváním, které přispívá ke koherentnímu barevnému designu, a leskle červeným metalickým lakem. Výdechy ventilační soustavy navazují na sportovní vzhled červenými rámečky.
Interiér se dodává v kombinaci barev černá a červená Point. Vnitřní výbava v odstínu červená Point vytváří v interiéru dynamický sportovní vzhled decentními ozdobnými prvky, například na sedadlech, která jsou čalouněna tkaninou, nebo na přání kombinací semiše a kůže. Obě kombinace zdobí červené prošívání. Bezpečnostní pásy a čalounění stropu jsou v elegantní, sofistikované černé.
Zcela nový i30 Fastback N se dodává v mnoha vzrušujících barvách karoserie, které umožní zákazníkům ještě lépe dát najevo vlastní osobnost. Na výběr budou mít mimo jiné také velmi atraktivní odstín šedá Shadow, nabízený exkluzivně pro nový model. Paleta navíc zahrnuje odstíny bílá Polar, černá Phantom, červená Engine, modrá Performance a šedá Micron.
Nový model s vnější délkou 4455 mm a šířkou 1795 mm má stejné rozměry jako i30 Fastback. Výška 1417 mm (250 k), resp. 1419 mm (275 k), je však o 8 mm nižší než u modelu i30 Fastback (vnější výška 1425 mm), což dodává vozu ještě dynamičtější vzhled.
Skvělé výkony, vyvolávající pocit N
Zcela nový i30 Fastback N v sobě skvělým způsobem snoubí sportovní výkony pro jízdu na závodním okruhu s praktičností pro každodenní cestování i po městě. Jeho vysokovýkonná technika poskytuje radost z jízdy každý den a zajistí zrychlení tepu řidiče při každém usednutí za volant. Výsledkem je naprostá preciznost, ovladatelnost, bezpečnost a odolnost. Nejmodernější vysokovýkonné systémy jsou efektivně kombinovány tak, aby byla zajištěna plynulá jízda s pocitem naprosté kontroly. Řidič si může individuálně nastavit konfiguraci pro vysoké výkony v závislosti na aktuální náladě.
Modely Hyundai N jsou totiž vybaveny systémem N Grin Control, který dává řidiči na výběr z pěti různých jízdních režimů pomocí speciálních tlačítek na volantu. Různá nastavení – Eco, Normal, Sport, N a N Custom – mění charakter vozu úpravou různých jízdních parametrů.
Nový model je poháněn dvoulitrovým přeplňovaným motorem, který je nabízen ve dvou různých výkonových verzích v kombinaci s pohonem předních kol. Zákazníci mají na výběr standardní verzi s nejvyšším výkonem 250 k (kombinovaná spotřeba paliva: 7,7 l/100 km; kombinované emise CO2: 176 g/km*), nebo paket Performance, jehož motor je vyladěn na nejvyšší výkon 275 k (kombinovaná spotřeba paliva: 7,8 l/100 km; kombinované emise CO2: 178 g/km*). Obě varianty poskytují nejvyšší točivý moment 353 N.m. Nový model má funkci přechodného zvýšení plnicího tlaku, která se aktivuje při dosažení hodnoty maximálního točivého momentu. Tím točivý moment vzroste až na 378 N.m. Podmanivé pětidveřové kupé zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,4 sekundy* ve standardní verzi, resp. za 6,1 sekundy* s paketem Performance. Nejvyšší rychlost je 250 km/h.
Šestistupňová mechanická převodovka se vyznačuje precizním a hladkým řazením. Krátkými dráhami řazení vytváří sportovní atmosféru a zaručuje, že se řidič bude těšit na každou další změnu převodového stupně. Hnací síla je tak přenášena na vozovku přímou mechanickou cestou a s minimálními ztrátami.
Opravdové fanoušky sportovní jízdy potěší zcela nový i30 Fastback N s paketem Performance. Tato verze je vybavena elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem „N Corner Carving Differential“ (e-LSD), který zaručuje výjimečnou trakci. Řidič při zrychlování v zatáčce prožívá jedinečný pocit jízdy jako po kolejích. Systém kromě zvyšování rychlosti pro průjezd zatáčkou také ve specifických podmínkách minimalizuje prokluz kol a sklon k nedotáčivosti. Výfuková soustava s variabilní klapkou, další součást paketu Performance, umožňuje řidiči vybrat si různé zvuky výfuku v závislosti na jízdním režimu. Silnější zvuk ještě více zvyšuje emocionalitu zážitků z jízdy. Řidiči mohou tímto systémem aktivně ovládat výfukovou klapku, jejíž úhel otevření mění zvuk. Nový model s paketem Performance je vybaven 19“ sportovními pneumatikami Pirelli P-Zero ve specifikaci pro vozy Hyundai N. Standardní verze se dodává s 18“ pneumatikami Michelin.
Řidiči mohou snadno aktivovat funkci vyrovnávání otáček přidáváním meziplynu při řazení stisknutím tlačítka na volantu. Systém zvyšuje potěšení z jízdy tím, že usnadňuje řazení nižších převodových stupňů. Během procesu řazení zvyšuje otáčky motoru na úroveň odpovídající nižšímu převodovému stupni, čímž umožňuje rychlejší a hladší řazení nižších převodových stupňů. Elektronicky řízené tlumiče ECS (Electronic Controlled Suspension) upravují tlumicí sílu v závislosti na požadovaném chování vozu při průjezdu zatáčkou, zrychlování a zpomalování. Nezávislé zavěšení všech kol s variabilně nastavitelnými tlumiči, ovládanými elektromagnetickým ventilem, zaručují precizní a okamžité řízení tlumicí síly. Výsledkem je ještě lepší jízdní komfort, ovladatelnost i celková stabilita vozidla, zejména na závodním okruhu.
U vysokovýkonného automobilu hraje klíčovou roli dobré ovládání brzdové soustavy. Hyundai i30 Fastback N je vybaven plovoucími brzdovými třmeny s osobitým červeným designem N, které umožňují řidiči zahájit brzdění co nejpozději před vjezdem do zatáčky. Jsou méně citlivé než systém pevných třmenů a zabraňují předčasnému slábnutí brzdného účinku. Vzduch pro chlazení předních brzd je z přídě přiváděn speciálními kanály.
* Hodnoty emisí CO2 a spotřeby paliva byly zjištěny v souladu s aktuální metodikou WLTP a přepočteny dle metodiky EU.
Chytrá konektivita a nejvyšší úroveň aktivní bezpečnosti
Zcela nový i30 Fastback N s nejmodernějšími funkcemi v oblasti konektivity je chytrou a velmi praktickou volbou. Zákazníci mají na výběr audiosystém Display Audio s 8“ kapacitním dotykovým displejem LCD s integrovanou dynamickou zadní kamerou a konektivitou Bluetooth, nebo navigační systém s 8“ kapacitním dotykovým displejem. Řidičům, kteří si chtějí propojit chytrý telefon s informačním a zábavním systémem, nabízí Hyundai systémy Apple CarPlay i Android Auto. Oba systémy umožňují uživatelům připojení svých zařízení pro využívání a ovládání funkcí přehrávání hudby, telefonování nebo navigace přímo na displeji vozidla. Dokonalá konektivita umožňuje řidičům a cestujícím zůstat ve spojení s okolním světem a zároveň se soustředit na řízení. Nový model nabízí také přihrádku s funkcí bezkabelového indukčního nabíjení (standard Qi) pro mobilní telefony a vstup USB na středové konzole. Díky tomu budou telefony cestujících vždy nabité. Specifické menu se zobrazováním v režimu N nabízí individualizovatelná nastavení pro motor, vyrovnávání otáček přidáváním meziplynu při řazení, zvuk výfukové soustavy a prvky paketu Performance.
Navigační systém se dodává se službami LIVE Services, které lze využívat po dobu sedmi let zdarma. LIVE Services nabízejí v reálném čase aktualizované informace o počasí, dopravě, místech měření rychlosti jízdy, cenách paliv, dostupnosti parkovacích míst a internetové vyhledávání zajímavých cílů včetně prodejců Hyundai.
Hyundai i30 Fastback N splňuje nejvyšší evropské bezpečnostní standardy díky vyspělým systémům pro aktivní bezpečnost a podporu řidiče Hyundai SmartSense, mezi něž patří asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist; standardní výbava), asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning; standardní výbava), asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist; standardní výbava), asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist; standardní výbava) a asistent pro sledování omezení rychlosti ISLW (Intelligent Speed Limit Warning).
Nový model nabízí cestujícím mimořádnou ochranu v případě kolize díky vysokému podílu vyspělých vysokopevnostních ocelí v konstrukci skeletu karoserie, který zaručuje vysokou tuhost, účinné pohlcování nárazové energie a minimalizované deformace vnitřního prostoru.
V interiéru je připraveno celkem až sedm airbagů. Kromě šesti standardních airbagů (dva čelní airbagy, dva boční airbagy a dva hlavové airbagy pro první a druhou řadu, chránící řidiče i cestující) je dalším bezpečnostním prvkem pro řidiče v případě čelní kolize kolenní airbag.
Technické údaje a rozměry
ZÁŽEHOVÝ MOTOR: THETA 2.0 T-GDI (250 k)** | |
Druh | THETA 2.0 T-GDI, 16V MLA, DOHC E-CVVT |
Zdvihový objem | 1998 cm3 |
Vrtání x zdvih | 86,0 x 86,0 mm |
Kompresní poměr | 9,5 |
Nejvyšší výkon | 250 k (184 kW) @ 6000 min-1 |
Nejvyšší točivý moment | 353 N.m @ 1450 až 4000 min-1
378 N.m s funkcí přechodného zvýšení plnicího tlaku |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h (sekundy)* | 6,4 |
Kombinované emise CO2 (g/km)* | 176 |
Spotřeba paliva, kombinovaná (l/100 km)* |
7,7 |
Spotřeba paliva, město (l/100 km)* |
10,7 |
Spotřeba paliva, mimo město (l/100 km)* |
5,9 |
ZÁŽEHOVÝ MOTOR: THETA 2.0 T-GDI s paketem Performance (275 k)** | |
Druh | THETA 2.0 T-GDI, 16V MLA, DOHC E-CVVT |
Zdvihový objem | 1998 cm3 |
Vrtání x zdvih | 86,0 x 86,0 mm |
Kompresní poměr | 9,5 |
Nejvyšší výkon | 275 k (202 kW) @ 6000 min-1 |
Nejvyšší točivý moment | 353 N.m @ 1450 až 4700 min-1
378 N.m s funkcí přechodného zvýšení plnicího tlaku |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h (sekundy)* | 6,1 |
Kombinované emise CO2 (g/km)* | 178 |
Spotřeba paliva, kombinovaná (l/100 km)* |
7,8 |
Spotřeba paliva, město (l/100 km)* |
10,6 |
Spotřeba paliva, mimo město (l/100 km)* |
6,1 |
Převodovka
Zážehové motory – počet převodových stupňů
Motor | 2.0 T-GDI (250 k) | 2.0 T-GDI (275 k) |
Mechanická převodovka | 6 | 6 |
Převodové poměry**
MOTOR | THETA 2.0 T-GDI | ||
standardní verze (250 k) | paket Performance (275 k) | ||
PŘEVODOVÝ POMĚR | 1. stupeň | 3,083 | 3,083 |
2. stupeň | 1,931 | 1,931 | |
3. stupeň | 1,696 | 1,696 | |
4. stupeň | 1,276 | 1,276 | |
5. stupeň | 1,027 | 1,027 | |
6. stupeň | 0,854 | 0,854 | |
ZPĚTNÝ CHOD | 3,588 | 3,588 | |
STÁLÝ PŘEVOD | 4,154 (1/2/Z) 3,176 (3/4/5/6) |
4,333 (1/2/Z) 3,250 (3/4/5/6) |
Podvozek
Přední náprava | Vzpěry McPherson |
Zadní náprava | Víceprvkové zavěšení |
Řízení**
Posilovač | Elektrický posilovač R-MDPS (Rack-Type Motor-Driven Power Steering), upevněný na hřebenové tyči |
Druh řízení | Hřebenové řízení |
Celkový převod řízení | Standardní verze: 12,26 (@360°), paket Performance: 12,31 (@360°) |
Počet otáček volantu mezi rejdy | 2,14 |
Poloměr otáčení (m) | 5,8 |
Brzdová soustava**
Brzdy vpředu | Kotoučové, 17“ (standardně)/18“ (s paketem Performance) |
Brzdy vzadu | Kotoučové, 16“ (standardně)/17“ (s paketem Performance) (integrovaná parkovací brzda) |
Hlavní válec | Φ 23,81 |
Rozměr brzdového posilovače | 10“ (levostranné řízení, pravostranné řízení) |
Kola a pneumatiky
Rozměr kol | Rozměr pneumatik |
Kola z lehké slitiny, 7,5J x 18 | 225/40 R 18 |
Kola z lehké slitiny, 8,0J x 19 | 235/35 R 19 |
Rozměry (mm)**
Exteriér
Celková délka | 4455 |
Celková šířka | 1795 |
Celková výška | 1417 (standardní verze)/1419 (paket Performance) |
Rozvor | 2650 |
Převis vpředu | 905 |
Převis vzadu | 900 |
Světlá výška | 132 |
Objemy**
Palivová nádrž (litry) | 50 |
Zavazadlový prostor (litry) | Minimální: 450 (436 se zadní příčnou výztuhou) |
Maximální: 1351 (1337 se zadní příčnou výztuhou) |
*Hodnoty emisí CO2 a spotřeby paliva byly zjištěny v souladu s aktuální metodikou WLTP a přepočteny dle metodiky EU.
**Technické údaje jsou předběžné a mohou se změnit.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů