Obrat stoupl ve srovnání s předchozím rokem o 18,9 % na 1,223 mil. € a dosáhl tím nejvyšší hodnoty v historii společnosti.
Nadmíru byla úspěšná společnost ve Španělsku (8003 jednotek) s přírůstkem 48,1 % oproti předchozímu roku, následován Velkou Británií/Irskem (5651 jednotek) s 21,7% zvýšením a Itálií s plusem ve výši 11,4 %. Itálie se dotahuje s 12 700 prodanými motocykly na USA (12 803). Jako pro největšího, v Evropě usazeného výrobce motocyklů, je tento kontinent pro BMW současně nejvýznačnější odbytiště: Bylo zde prodáno v roce 2005 71 920 jednotek. Trh v segmentu objemu válců nad 500 cm3 vzrostl ve východní Evropě oproti roku 2004 o 1,1 %. Společnost Motorrad BMW se mohla na tomto růstu podstatně podílet zvýšením odbytu ve výši 6,3 %. V segmentu velkoobsahových motocyklů nad 500 cm3 tak BMW dosahuje podílu na trhu v Evropě průměrně 13 %.
S odstupem byl nejoblíbenějším modelem uvedeným na trh v roce 2004 cestovní BMW enduro R 1200 GS, který si na celém světě nalezl 25 705 kupců. Toto odpovídá přírůstku odbytu ve výši 35,5 % oproti rekordní hodnotě předchozího roku. R 1200 GS je tak jedním z nejprodávanějších motocyklů na světě v třídě nad 500 cm3, a tím dosud nejúspěšnějším motocyklem BMW všech dob. V žebříčku nejlepších odbytů roku 2005 následují na trh nově uvedený cestovní BMW tourer R 1200 RT s 14 538 dodávkami. Dokonce i v pátém modelovém roce pokračuje nezlomná atraktivita konstrukční řady jednoválcového motoru. Společně s variantou modelů Dakar bylo prodáno 11 949 motocyklů typu F 650 GS.
Nová konstrukční řada K, která startovala začátkem roku 2005 s K 1200 S, předčila ve svém prvním plném výrobním roce rovněž všechna očekávání. Společně s konstrukční řadou K 1200 R, která vstoupila na trh ve druhém pololetí, bylo zákazníkům na celém světě dodáno 13 665 od základů nově vyvinutých modelů s čtyřválcovým motorem. Tím překonala nová generace K své srovnatelné předchůdce napoprvé o více než 50 %.
Rok 2006 je ve znamení zavedení zcela nové dvouválcové konstrukční řady s typem sportler F 800 S a sportovním tourerem F 800 ST. S nynější čtvrtou modelovou řadou vedle etablovaných jednoválcových, boxerových a čtyřválcových modelů připravuje tak společnost svůj nástup na objemově silný, ale také vysoce konkurenční trh tzv. motocyklů střední třídy.
Společnost BMW Motorrad vidí přesně v tomto segmentu velkou mezeru v plnění potřeb zákazníků, která nebyla dosud žádným motocyklem na trhu vyplněna. Dr. Herbert Diess k tomu uvádí: „Nabídka ve střední třídě je dosud velmi specifická: jednak vysoce pěstěné supersportlery, které jsou stavěné více pro závodní dráhu, a na druhé straně spíše jednoduše stavěné základní modely. Naproti tomu nabízíme s F 800 S a ST vysoce jakostní víceúčelové motocykly s vlastnostmi, jaké si již mnoho zákazníků dlouho přálo.“
S nízkou hmotností se také okamžitě sžili stávající i noví uživatelé a vynikající jízdní vlastnosti těchto strojů hledají sobě rovné. Vyvážená charakteristika motoru společně s orientací točivého momentu poskytuje velké potěšení z jízdy, dokonce i zkušeným motocyklistům.“
Oba modely, sportler F 800 S jakož i sporttourer F 800 ST, mají nejlepší vybavení a disponují vysoce moderní technikou motoru a podvozku. S obvykle univerzálním, vysoce jakostním programem vybavení BMW je možno motocykly velmi individuálně přizpůsobit nejrozličnějším přáním zákazníků. Špičkový výkon 85 k (62,5 kW) zajišťuje společně s nízkou vlastní hmotností přibližně kolem 204 eventuálně 209 kg (suchá hmotnost 182/187 kg) o strhující dynamiku, která splňuje vysoké nároky.
2. března proběhlo v berlínském motocyklovém závodě oficiální zahájení výroby nové generace dvouválců a z pásu sjel první motocykl určený na trh: sportovní tourer F 800 ST.
S téměř 2200 pracovníky náleží závod BMW Berlin k významným průmyslovým zaměstnavatelům hlavního města. Celkové investice BMW Group do pracoviště závodu BMW Berlin činí v posledních třech letech přibližně 100 mil. Eur. V roce 2005 opustilo montážní pásy ve výrobním závodě BMW Berlin 92 012 motocyklů. To znamená denně více jak 300 motocyklů!
Pro současný rok působí modelová ofenzíva společnosti BMW Motorrad pozitivně na výrobu motocyklů v závodu BMW Berlin. S endurem R 1200 GS Adventure pro dálkové cestování, se sportovním tourerem K 1200 GT na dálkové trasy a sportovním boxerem R 1200 S byly již v prvních měsících roku úspěšně zavedeny tři novinky do sériové výroby. Spuštění výroby nových modelů F 800 je přitom dalším milníkem v historii závodu, z jehož montážních pásů sjíždějí od roku 1969 motocykly BMW.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií