Chytrá hnací soustava společnosti Mitsubishi Motors s MIEV zásadně změní návrhy vozů, protože Není potřeba ani tradiční objemný motor. Prostorové úspory, které přináší instalace motorů do kol, nabízí výjimečné možnosti z hlediska architektury. MIEV návrhářům dovoluje vytvářet inovativní exteriéry, zlepšovat dynamický výkon optimálním rozložením hmotnosti, zvětšit vnitřní prostor a zlepšit odolnost v případě srážky optimalizací nosné konstrukce.
Koncept-EZ MIEV je první koncept vozu, který plně využívá novou hnací soustavu a na půdorysu velmi malého vozu nabízí cestujícím nebo nákladu maximum prostoru. Celkové rozměry karoserie jsou jen 370 cm x 180 cm x 175 cm.
Díky technologii drive-by-wire (elektroimpulzní ovládání) řízení a brzd, zatažitelnému volantu (s pevným středem a otočným věncem) a tenkým sedadlům (lze sklopit do podlahy) je maximalizován prostor interiéru. Velký a vzdušný skleník vytváří světlé a otevřené prostředí.
Uživateli nabízejí jednotlivé režimy alternativní a geniální možnosti využití, což je ještě podepřeno chytrými otvory v karosérii a 275 cm dlouhým rozvorem:
- „Jízda“ s možností obsazení 4+1 a prostorem pro nohy větším než v limuzíně/místem nad hlavou lepším než v MPV, to vše se zachováním půdorysu malého auta.
- S možností snadné přeměny na „Dopravu“, kdy je design jakoby obrácen naruby a zlepšuje univerzálnost a praktičnost využití v aktivním životním stylu.
- Vyjímatelné nákladní schránky v předním zavazadlovém prostoru lze obsluhovat přes vnější víko a dokonce i zevnitř, čímž vzniká možnost převážení nákladu umístěného i přes celý interiér.
- Vzhledem k tomu, že zadní sedadla zajedou do podlahy – čímž vznikne rovná plocha nad vzadu umístěnými akumulátory – lze uvolnit překvapivý prostor pro zavazadla, přístupný proti sobě umístěnými dveřmi nebo zadním víkem.
- A snadnou přeměnou na „Salonek“, kdy jemné osvětlení z okolí zahrne posádku osvobozující a přitom důvěrnou, jakoby klubovou atmosférou. Právě v tomto režimu lze naplno využít jednoduše a intuitivně ovladatelnou audio/video aparaturu s prostorovým zvukem. Myslelo se i na to, že budete chtít vyjít ven – ve dveřích jsou snadno vyjímatelné piknikové stolky a křesílka.
Tvar se přizpůsobuje funkci a každý prvek designu Conceptu-EZ MIEV má svůj účel, od krabicového tvaru, který maximalizuje celkovou efektivitu zástavby, přes menší části, například tvar kol připomínající vrtule, jejichž design vznikl ve spolupráci s italskou společností Toora a přispívá k chlazení čtyř v kolech zabudovaných motorů MIEV.
Sílu vyzařující postoj Conceptu-EZ MIEV přispívá k tomu, aby vůz nebyl vnímán jako obvyklé městské vozítko, ale spíše jako SUV. S odkazem na 4×4 vozy Mitsubishi Motors k tomu přispívají 20” kola v rozích karosérie, vizuálně masivní dolní modul (blatníky, nárazníky a kapota) a impozantní posaz řidiče při jízdě.
Robustní design Conceptu-EZ MIEV, který si na nic nehraje, dává přednost funkčnosti s širokými, jednoduchými, logickými (víko kufru) a k nástupu lákajícími (proti sobě umístěné postranní dveře) otvory v karosérii a také velkou plochou prosklení pro optimální viditelnost.
Přes malé rozměry nabízí Concept-EZ MIEV vysokou úroveň bezpečí inspirovanou nedávno v Japonsku 24. ledna 2005 uvedeným vozem “i” kei-car. Podobně jako „i“ využívá Concept-EZ MIEV nejlepším možným způsobem svou přední část, v níž není umístěn motor, jako součást velmi čistého designu s velkým podílem skla, aniž by se zapomínalo na dostatečně dimenzovanou deformační zónu chránící pasažéry a zaoblené linie v zájmu ochrany chodců (včetně zasouvacích stěračů).
Stejně jako u vozu Lancer Evolution MIEV představeného v říjnu 2005 je motor umístěný v kolech Conceptu-EZ MIEV toroidního typu, u něhož je rotor vně statoru, na rozdíl od běžných elektromotorů s rotorem uvnitř statoru.
Tato konstrukce nabízí několik výhod:
- snazší zvyšování výkonu a kroutícího momentu;
- vyšší točivý moment nevyžaduje redukční převod a tím stoupá účinnost; současně se snižuje neodpružená hmotnost;
- nabízí lepší prostorovou efektivitu, neboť toroidní konstrukce uvolní více místa pro brzdy a další díly;
- překonává dřívější problémy s umístěním řízení a je tak vhodná pro montáž na přední kola 4WD vozů s motory v kolech.
Společnost Mitsubishi Motors pro Concept-EZ vybrala 20 kW motor v každém kole, což dává celkový výkon 80 kW neboli 110 koní. Maximální točivý moment: 400 Nm x 4 = 1600 Nm.
Tento způsob pohonu nabízí i další výhody:
- Možnost kdykoli měnit trakci 2WD nebo 4WD
- Motor-ASC: aktivní řízení stability je přímou součástí motorů MIEV
Zdrojem energie jsou lithium-iontové akumulátory s kapacitou 24 kW a napětí 330 V umístěné pod podlahou. Mají hmotnost pouze 150 kg a jejich doba nabíjení je 7 hodin, při rychlonabíjení 1 hodinu.
Dojezd je 120 km, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11 sekund. Maximální rychlost 150 km/h.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií