Čisté elegantní linie karosérie Volva S60 s nadčasovým designem se zaoblenými hranami a s nízkou hodnotou aerodynamického odporu s vyspělou konstrukcí podvozku a bohatou výbavou přispívají k prvotřídnímu pohodlí a komfortnímu cestování.
Vzhledem k mimořádným vlastnostem motoru testovaného vozu, mně dovolte, abych se přednostně a podrobně zabýval tímto celohliníkovým motorem D5 se zdvihovým objemem 2,4 litru, který je exkluzivním vrcholem rozšířené nabídky dieselových motorů Volvo. Maximální výkon motoru D5 je 136 kW/185 k. Točivý moment 400 Nm dosahuje motor již od 2 000 do 2 750 ot/min, což znamená silný zátah a živou odezvu při nízkých i při vysokých otáčkách. Vstřikovací systém je tvořen vstřikovači s tryskami o sedmi otvorech. Palivo jemně rozprašuje, čímž přispívá k efektivnímu spalování. Vstřikování probíhá ve třech krocích: předvstřik, hlavní vstřik a následný vstřik. Poslední krok přispívá k lepšímu spálení pevných částic
ve výfukových plynech. Elektronicky řízený systém žhavení umožňuje dosažení krátké doby žhavení, usnadňuje startování motoru v chladném počasí a minimalizuje škodlivé emise po studeném startu.Motor D5 je vybaven turbodmychadlem poslední generace, které je opatřeno elektronickým řízením umožňujícím pružnou a přesnou regulaci plnícího tlaku a tím vysokou hodnotu točivého momentu a vyšší výkon. To napomáhá k rychlé akceleraci a k dobré dynamice při vysokých rychlostech. Elektronicky řízené turbodmychadlo minimalizuje prodlevu vytvoření plnícího přetlaku při akceleraci (prodlevu zapnutí turba). Skříň turbodmychadla je chlazena chladící kapalinou, což je u dieselových motorů neobvyklé. Toto řešení, jinak běžně používané pouze u benzínových motorů, zajišťuje dochlazování turbodmychadla i po vypnutí motoru. Opatření zajišťuje postupné snižování teploty turbodmychadla při vypnutí motoru po předcházející vysoké zátěži a minimalizuje tak opotřebení a riziko poškození turbodmychadla (při vypnutí motoru po rychlé jízdě po dálnici).
Motor splňuje přísné emisní normy Euro 4. Oxidační katalyzátor je umístěn velmi blízko motoru, což umožňuje jeho rychlé zahřátí výfukovými plyny a aktivaci procesu čištění spalin. Motor je osazen širokopásmovou lambda sondou, která podobně jako u benzínových motorů sleduje výsledek spalování a funguje jako zpětnovazební člen informující řídící systém motoru o průběhu spalování. Použití lambda sondy u dieselové motoru přispívá ke zpřesnění regulace směšovacího poměru a ke snížení škodlivých emisí. Motor D5 je standardně vybaven účinným částicovým filtrem, který dokáže ze spalin odstranit až 95% pevných částic. Jeho speciální povlak pomáhá při spalování zachycených částic. Z tohoto důvodu není zapotřebí přidávat do paliva žádná aditiva a filtr je zcela bezúdržbový. Spalování sazí, které trvá přibližně 20 minut, probíhá automaticky vždy po ujetí 500 až 1000 kilometrů v závislosti na podmínkách jízdy.
Volvo S60 D5 zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,2 sekundy. Maximální rychlost uvádí výrobce 230 km/100 km a kombinovanou spotřebu paliva 6,6 litrů/100 km. Během testu jsem dosáhl spotřebu o 1,4 l nižší, tedy 5,2 l/100 km, a to přes nepříznivé letošní únorové počasí. Dosažená kombinovaná spotřeba je vzhledem k hmotnosti vozu mimořádně nízká i když jsem při testování většinu kilometrů absolvoval pouze v obsazení jen se spolujezdcem a bez zavazadel.
Testovaný sedan byl vybaven šestirychlostní manuální převodovkou s dobře odstupňovanými rychlostními stupni. Konstrukce podvozku spolu s vybavením nejmodernějšími systémy a prvky usnadňující vedení vozu a zvyšující bezpečnost mně umožňovali projíždět i ostré zatáčky přes velmi nepříznivé počasí vyšší rychlostí. Stabilita Volva S60 byla v zatáčkách i při brždění velmi dobrá.
Všechny výše uvedené vlastnosti spolu s komfortním naladěním pérování a účinném odhlučnění motoru i podvozku umožňují cestovat s Volvem S60 bezpečně a pohodlně i na delší vzdálenosti a vychutnávat jeho celkové výborné jízdní vlastnosti. K tomu nesporně přispívá i interiér vozu, který přes svou velikost působí útulným dojmem. Elegantní palubní deska a umístění všech ovládačů a sdělovačů je podle všech ergonomických zásad. Možnost zaujmout optimální polohu pro řízení vozu mně umožnilo všestranně seřiditelné anatomicky tvarované sedadlo s velmi dobrým bočním vedením a volant nastavitelný ve dvou směrech. Zavazadlový prostor dobře přístupný má objem 424 litrů. Pro informaci uvádím vnější rozměry vozu: délka 460 cm, šířka 180 cm a výška 143 cm. Rozvor je 272 cm.
Cena Volva S60 D5 ve výbavě Kinetic s manuální šestistupňovou převodovkou je 969 000 Kč.
Výbava ve stupni Kinetic, přestože je základním nejnižším stupněm, je opravdu bohatá. Obsahuje mimo jiné systém ABS s EBD, brzdový asistent EBA, protiprokluzový systém STC, vypínatelný protismykový systém DSTC se systémem EBA (nouzový brzdový asistent), systém ochrany páteře při nárazu zezadu, multifunkční volant s ovládáním rádia, audiosystém s rádiem a další prvky výbavy u komfortních aut v základní výbavě běžných..
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.