Citroen na Švédské rallye (3.-5.2.2006)

Jako rychlobruslaři na vozech WRC.

Kdyby bylo „rychlobruslení“ na vozech specifikace WRC olympijskou disciplínou, získali by Sébastien Loeb a Daniel Elena stříbrnou medaili a Xevi Pons a Carlos Del Barrio nádherné sedmé místo. Družstvo Kronos Total Citroën World Rally Team by vybojoval dokonce medaili zlatou, neboť na švédské půdě si připsal nejvíce bodů ze všech do Poháru konstruktérů.

Lovec Loeb

Vyrovnaný souboj Grönholma s Loebem poznamenala penalizace, kterou úřadující mistr světa na Xsaře inkasoval hned první den. V cíli etapy Loeb ale řekl: „Nebudeme přece celou rallye mluvit o penalizaci. S ní nebo bez ní, jsme pouhých 10 sekund za Marcusem po fantastickém souboji. Dal jsem do toho všechno stejně tak jako on. Je lepší být v roli lovce než kořisti. Moc se těším na zítřejší pokračování.“

Také další dva jezdci týmu Kronos byli se svým výkonem spokojeni. „Ve srovnání s vozem skupiny N, se kterým jsem tu před třemi roky startoval, je Xsara WRC úplně jiný svět,“ nechal se slyšet Xevi Pons. „Pojedu co nejrychleji a pokusím se vybojovat pro Kronos co nejvíce bodů,“ odhaloval taktiku. Dani Sordo si na Xsaru rovněž zvykal: „První den byl dobrý. V autě se cítím dobře a jízdu na sněhu si užívám. Nemůžu se dočkat dalších zkoušek.“

Povzbuzení pro Mexiko

„Až do cíle poslední rychlostní zkoušky jsme zkoušeli úplně všechno, opravdu všechno. Ale Marcus (Grönholm) byl fakt nejlepší,“ zhodnotil lakonicky závěr soutěže Sébastien Loeb. „Ráno, když mělo Marcusovo auto problém a my se mu přiblížili na méně než 15 sekund, pustili jsme se odvážně do riskantního výběru pneumatik. Nemusíme litovat výsledku. Další druhé místo a 8 bodů do hodnocení Poháru pilotů i Poháru konstruktérů, to je určitě dobrý start do sezony, která jak se zdá, bude úchvatná. Bude to ještě velký boj.“

Nadšený byl Xavi Pons, který si zažertoval: „Při mé čtvrté účasti na Švédské rallye, ale první na voze WRC, jsem se pořád učil – hlavně to, že se mám naučit co nejvíc o Švédsku! Dosáhl jsem cíle, který mi tým určil. Dokončil jsem soutěž a přinesl jsem co nejvíce možných bodů do hodnocení Poháru konstruktérů. Jsem proto velice šťastný, že jsem se vyhnul chybám, a že vidím sám na sobě určitý pokrok. Nejvíc jsem ale rád za dva body, které se mi podařilo vybojovat do pořadí jednotlivců. Suma sumárum, na tuto soutěž budu mít dobré vzpomínky.“

„Hurá do Mexika,“ zvolal v cíli Dani Sordo, po vysilující rallye další spokojený pilot Kronosu. „Jet tady poprvé s vozem WRC je extrémně náročné. Bez znalosti podmínek se nedá udělat dobrý rozpis při dvou průjezdech v rychlosti 70 km/hod. v úsecích, které pak projíždíte třeba rychlostí kolem 180 km/hod. Myslím, že jsem tu ale našel odpovědi na některé otázky. Tým odvedl fantastickou práci a připravil mi bezproblémový vůz, se kterým jsem mohl získat maximum zkušeností. Jsem na sebe naštvaný, že jsem udělal chybu, která mě stála sedm minut.“

Týmový šéf Kronosu Marc van Dalen byl pochopitelně z dobrých výsledků a úspěšného průběhu soutěže také spokojený. „Jsem velmi šťastný,“ uvedl. „Jako obvykle byl Sébastien vynikající. Byl jediný, kdo byl schopen se držet Marcuse Grönholma, který byl určitě nejrychlejší. Úspěch Xeviho předčil moje očekávání. Je důsledný a nedělá chyby. Proto dělá výsledky, na které jsme se neodvážili ani pomyslet. Při tak vysokém počtu místních pilotů na vozech WRC obzvlášť. Může se opravdu cítit hrdý sám na sebe. Udělal sice malou chybu, nicméně se mu podařilo auto vrátit zpět na trať. Tým fungoval bez zádrhelů, jak to ostatně bylo už v Monte Carlu. Byla to soutěž pro mnoho našich lidí neznámá, tím více je jejich úspěch fantastický a velice povzbuzující pro náš příští premiérový start – v Mexiku.“

Konečné pořadí Švédské rallye 2006:1. Grönholm – Rautiainen (Ford Focus WRC) 3:09:01,9 hod2. Loeb – Elena (Citroën Xsara WRC) + 30,7 s3. Carlsson – Holmstrand (Mits. Lancer WRC) + 2:56,8 min4. Galli – Bernacchini (Mits. Lancer WRC) + 3:03,8 min5. Radström – Skalmann (Subaru S10 WRC) + 5:56,9 min6. Katajamäki – Alane (Ford Focus WRC) + 7:34,8 min7. Pons – del Barrio (Citroën Xsara WRC) + 8:35,6 min8. H.Solberg – Menkerud (Peugeot 307 WRC) + 9:01,5 min9. Joge – Andersson (Peugeot 206 WRC) + 9:17,2 min10. Tuohino – Pietilainen (Citroën Xsara WRC) + 9:43,0 min11. Atkinson – Macneall (Subaru Impreza WRC) + 11:33,5 min12. Hirvonen – Lehtinen (Ford Focus WRC) + 11:57,4 min13. Kopecký – Schovánek (Škoda Fabia WRC) + 12:19,3 min14. Wilson – Orr (Ford Focus WRC) + 14:40,4 min15. Sordo – Marti (Citroën Xsara WRC) + 15:17,7 min.

Mistrovství světa FIA – pořadí jednotlivců:

Grönholm 20, 2. Loeb 16, 3. Gardemeister 6…11. Pons 2, 13. Sordo 1.

Pohár konstruktérů:

Ford 26, 2. Citroën (Kronos) 24, 3. Peugeot (OMV) 10, 4. Subaru 8.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...