Inéz, v jednom z posledních rozhovorů s Vámi jsem se dočetla, že si ráda plníte své sny z dětství. Byl sportovní vůz Mazda MX-3/1,6 l jedním z nich?
Nejednalo se o plánovitou koupi. Došlo k tomu čistě náhodou. Navštívila jsem svoje známé na chalupě a zjistila jsem, že můj kamarád koupil pro manželku MX-3. Ona se však cítila na takovýto vůz stará. Měla jsem neuvěřitelné nutkání si vůz vyzkoušet. Předtím mne nikdy nenapadlo, že bych mohla mít červený sporťák.
Co se týká oblékání i aut, myslela jsem si, že jsem konzervativnější. Pak jsem se ale usadila do MX-3, nastartovala jsem a projela se. Byl to úžasný pocit, který se nedá popsat. Okamžitě jsem se rozhodla, že to auto chci.
Co se Vám na MX-3 líbí? Co na ní oceňujete?
Co mi nejvíc vyhovuje a proč se mi tak líbí, je skutečnost, že se jedná o model, který se nemění. Dnes už ho mám vlastně čtyři roky a u toho auta na první pohled nepoznáte, jestli je to poslední model nebo třeba model z roku 1992. Pro mne je hodně důležitá právě ta estetická stránka. MX-3 i MX-5 si stále zachovávají svoji nezaměnitelnou tvář.
Kde jste se svou MX-3 byla nejdále?
Jezdím vlastně jenom v Praze, trasu domov – práce. Když cestuji do zahraničí, tak vždycky létám. Nejdelší cestu s MX-3 jsem absolvovala domů, na Slovensko, do Vysokých Tater.
Inéz, vím o Vás, že jste po škole strávila určitou dobu na stáží v Japonsku. Setkala jste se značkou Mazda již tam? A co Vás osobně přesvědčilo o kvalitě tohoto japonského výrobku?
To je dobrá otázka. Práce v Japonsku byla určitě jedním z důvodů, proč jsem se pro koupi MX-3 rozhodla. Já jsem měla dokonce možnost navštívit továrnu společnosti Mazda a vidět plně robotizovaná centra, kde dochází k montáži vozů. Viděla jsem skutečně špičkovou technologii. V Japonsku na mne však zapůsobila celková kvalita všech japonských výrobků. Mám pocit, že v Japonsku je všechno dokonalé. Mne to až rozčilovalo, protože my na něco takového nejsme zvyklí. U auta je však tato dokonalost velice důležitá. Zamezuje tomu, aby Vás auto zatěžovalo problémy. Mám kamarády s jinými typy vozů a musím říci, že mají stále nějaké problémy. Já od té doby, co Mazdu mám, jsem s ní neměla jeden jediný. Snad kromě toho, že jsem jí nabourala, ale to nebyla chyba auta.
Váš vůz má pod kapotou 90 koní. To jistě svádí k rychlé a dynamické jízdě. Jakou největší rychlostí jste s MX-3 jela?
Tím, že moc nejezdím po dálnici, tak nemám možnost to zkoušet. Ale myslím, že to bylo asi tak 180 km/h.
Rychlá jízda po dálnici však není takový problém. Problém je, že mne to svádí jezdit rychle v Praze, hlavně v noci. Byla jsem však svědkem jedné nepříjemné havárie a nutno podotknout, že od té doby si dávám větší pozor a snažím se rychlou jízdu omezovat. Nicméně ne vždy se mi to podaří a tak platím pokuty bohužel poměrně často.
Když jedete ve svém sportovním voze, jakou nejraděj posloucháte hudbu?
U mne to asi se stylem jízdy moc nesouvisí, já mám raději pomalejší hudbu. Takže si buď naladím rádio nebo taky hodně poslouchám klasiku. Vlastně se tou hudbou snažím zklidňovat a mírnit rychlost své jízdy.
Z Vašeho povídání je cítit, že Vám MX-3 přirostla k srdci. Znám řadu lidí, kteří své čtyřkolé miláčky nějak přezdívají. Je to i Váš případ? A pokud ano, tak jaké jméno má Váš vůz?
Jméno můj vůz nemá, ale citový vztah tam určitě je. Před rokem jsem dostala výhodnou nabídku na jiný sportovní vůz a vážně jsem se zabývala myšlenkou, že si ho pořídím. O jaký vůz se jednalo? Bylo to BMW Z1. To auto se mi moc líbí, dokonce jsem už doma měla katalogy a ceník a chtěla jsem si vyřídit leasing. Pak jsem ale zjistila, že se nedokážu MX-3 vzdát. Uvědomila jsem si, že by se mi po Mazdě stýskalo.
Inéz, jistě víte, že ve velice krátké době přijde na náš trh nová Mazda MX-5. Uvažujete o její koupi?
Nevylučuji to. Jediný problém je, že nemám dostatek místa v garáži pro obě auta. Kdybych to místo měla, tak si ho na devadesátdevět procent pořídím, protože se mi velice líbí. Pro MX-5 mám slabost už léta.
Vlastníte sportovní vůz. Jaký je Váš vztah ke sportu?
V poslední době jsem se snažila na sobě trochu zapracovat. Potřebovala jsem najít sport, který by byl co nejefektivnější, abych dosáhla toho po čem toužím, a to je dokonalá postava (pozn. redakce: ta postava již dokonalá je). Vylučovací metodou jsem dospěla k tomu, že to je právě fitness centrum, které mi pomůže. Teď už tři měsíce navštěvuji třikrát týdně posilovnu a ušila jsem na sebe doslova bič, protože jsem si zařídila trenérku. Tato sofistikovaná mladá žena to se mnou umí a já nemám šanci tréninku uniknout; zatímco dříve jsem si našla vždycky deset důvodů, proč nemohu jít cvičit. Všechno bylo přednější. Nyní pravidelným cvičením odbourávám nejenom komplikované partie, ale navíc se cítím tak o deset let mladší.
Inéz, Vaším životním krédem je, cituji: “Jenom ten, kdo něco dokáže, může být svobodný”. Z tohoto kréda i z předcházející odpovědi vyplývá, že určitě nepatříte do kategorie lidí, která by ráda stagnovala. Ba právě naopak. Jste podle mého názoru člověk, který se stále snaží poznávat nové, chce zdokonalovat sám sebe i své okolí. Předpokládám, že to platí i pro auta. Který vůz je tedy Vaší nejbližší metou?
Souhlasím s Vámi. Skutečně ráda poznávám nová místa, lidi, ráda se učím nové věci. Ale určitě se to netýká materiálních statků. Na autech či domech určitě nejsem závislá, nelpím na nich. V tom materiálnu nespatřuji žádný cíl, ani o tom tolik nepřemýšlím. Já samozřejmě vím, co bych asi chtěla. Vím jaká se mi líbí auta. Líbí se mi Jaguár. Vzhledem k tomu, že však toto auto nebude v nejbližší době odpovídat mým rozpočtům, tak si ho nepořídím. Domnívám se, že lidé by si měli kupovat takové vozy, které odpovídají jejich ekonomickým možnostem. Mám tím na mysli, že když se Vám auto porouchá, tak Vás to finančně nepoloží. Je samozřejmě fajn, když si můžete dovolit mít to nejlepší auto. Kdybych byla v té nejvyšší příjmové kategorii, tak bych si určitě takové auto dopřála. Pokud se však budu pohybovat tam, kde jsem teď, tak mi Mazda MX-3 skvěle vyhovuje a já netoužím po žádném jiném voze.
převzato z MAZDA NEWS jaro 98
vychází zpravidla čtvrtletně a je k dispozici u dealerů MAZDA
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií