Inovativní asistenční systém řidiče BMW Night Vision uvedený na podzim 2005 v řadě 7 bude od března 2006 k dispozici také pro modelové řady 5 – sedan, 5 – Touring, 6 – coupé a 6 – kabriolet. Tím nabízí BMW tuto technologii pro větší bezpečnost při noční jízdě nejenom ve vyšší třídě, ale také
Infračervená technologie s termovizní kamerou pro větší bezpečnost ve tmě. Úleva řidiči a aktivní partnerská ochrana.
BMW Night Vision se stará o novou dimenzi optického vjemu při jízdě v noci. Termovizní kamera zachytí osoby, zvířata a předměty před vozidlem dříve, než je může rozpoznat lidský zrak ve světle světlometů. Získaný obraz se přenáší na centrální hlavní displej a zobrazuje rozpoznané objekty tím světleji, čím větší vyzařované teplo kamera registruje. Lidé a zvířata budou proto na obrazovce obzvláště nápadní. Termovizní kamera zachytí oblast až 300 metrů před vozidlem. BMW Night Vision nabízí zákazníkům při jízdách na venkově, v úzkých uličkách, vjezdech do dvora a tmavých podzemních garáží zvláštní plus a výrazně zvyšuje bezpečnost při jízdě v noci.
S BMW Night Vision a podzimem 2005 nabízí BMW v řadách 5, 6 a 7 asistenta ovládání dálkových světel, který po aktivaci pákovým přepínačem automaticky rozsvěcí a zhasíná dálková světla, a tím přispívá k dalšímu zvýšení bezpečnosti silničního provozu s pomocí technických inovací. Mimo to, oba systémy přinášejí úlevu řidiči při nočních jízdách, které vyžadují obzvláště vysokou koncentraci. BMW Night Vision a asistent ovládání dálkových světel jsou také dalším příspěvkem ke zvýšení komfortu.
BMW se rozhodlo pro dálkovou infračervenou technologii (FIR). Lepší rozpoznání osob a zvířat díky termovizní kameře. Technici BMW se rozhodli na základě speciálních srovnávacích studií a nezávisle na vědeckých výzkumech pro inovativní dálkovou infračervenou technologii (FIR), protože ta nejlépe splňuje cíl, tedy rozpoznání lidí, zvířat a objektů v noci.
FIR nabízí další výhody:
- Omezení na to podstatné: Dálková infračervená technologie pracuje s termovizní kamerou. Tímto budou obzvláště zvýrazněny osoby, zvířata a objekty, které vyzařují teplo. FIR neposkytuje detailní obraz příslušné dopravní situace, který byl mohl zpomalit rozpoznání jedné osoby v tomto celkovém obraze. Nepodstatné detaily jsou ztlumeny a nerozptylují řidiče.
- S FIR „je vidět dál“:Dosah systémů FIR se pohybuje kolem 300 metrů, což je přibližně dvakrát víc než u jiných systémů. Řidič může být proto dříve varován před možným nebezpečím – při rychlosti 100 km/h až 5 sekund.
- FIR „není možné oslnit“:FIR je odolný vůči oslnění světlomety protijedoucích řidičů, dopravními světly, osvětlením vozovky a silně reflexními povrchy jako např. dopravními značkami. Vozidla s technikou FIR se kromě toho neoslní navzájem.
Kromě uvedených výhod FIR rozšířilo BMW technologii zvláštní funkčností. Tak bude sledován výřez obrazu vozovky a vzdálené objekty mohou být podle rychlosti zobrazeny zvětšeně.
Používání BMW Night Vision obdobné jako používání vnitřního zpětného zrcátka.
BMW Night Vision poskytuje řidiči noční obraz jako kontrastní černobílý obraz na centrálním hlavním displeji na palubní desce. Díky použité technologii FIR je třeba pohlédnout na displej pouze krátce, abyste rozpoznali případné nebezpečí. Používání BMW Night Vision si můžete představit obdobně jako používání vnitřního zpětného zrcátka.
Zobrazení v primárním zorném poli, např. na čelním nebo na sdruženém přístroji bylo u BMW bráno v úvahu, avšak z ergonomického hlediska bylo zamítnuto. Pokusy ukázaly, že překrytí reálné a virtuální obrazové informace způsobuje iritaci, a není proto optimální.
BMW Night Vision stojí v Německu pro modely řady 5, 6 a 7 jednotných 1950 euro.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií