- Objemy celosvětových prodejů vzrostly o 44,2 %, včetně společnosti Opel Vauxhall (OV), v 1. čtvrtletí se prodalo více než milion vozů[1];
- Obrat skupiny činil 18,2 mld. EUR[2], což představuje nárůst o 42,1 %;
- Nárůst obratu divize Automobile Peugeot Citroën DS (PCD) činí 13,3 %:
- Výrazný nárůst podílu na evropském trhu (+0,7 procentního bodu)[3];
- Úspěch nových modelů na všech trzích;
- Obrat automobilové divize OV činí 4,8 mld. €;
- Rozšíření výrobních podniků na mezinárodní úrovni: partnerství podepsaná v Alžírsku, Namibii, Malajsii a v Číně.
Obrat skupiny PSA za první čtvrtletí roku 2018 dosáhl 18 182 milionů EUR, oproti 12 798 mil. € v prvním čtvrtletí 2017. Kumulovaný kurs od spuštění plánu Push to Pass při stejných směnných kurzech a stejném okruhu konsolidace činí 21,6 %[4].
Obrat automobilové divize PCD dosáhl 10 214 mil. €, tj. +13,3 % oproti 1. čtvrtletí 2017. Bylo to především v důsledku zlepšení objemů a složení zemí (+6,0 %), dále díky lepšímu sortimentnímu složení nabídky (+4,5 %), spojeného s celosvětovou úspěšností nových modelů skupiny. A konečně prodeje partnerům (+3,9 %) více než kompenzovaly negativní dopad směnných kurzů (-2,8 %). Obrat automobilové divize OV činil v 1. čtvrtletí letošního roku 4 838 mil. €.
Objemy celosvětových prodejů v 1. čtvrtletí 2018 vzrostly ve všech regionech (Evropa, Střední východ a Afrika, Latinská Amerika, Eurasie, Indie-Tichomoří a Čína) a dosáhly rekordního počtu 1,05 milionů prodaných vozů.
Skladové zásoby PCD na konci března 2018 vzrostly na 438 000 vozidel[5] (včetně skladových zásob nezávislé distribuční sítě) a oproti konci března 2017 se tak zvýšily o 48 000 vozů. Skladové zásoby OV dosáhly na konci března 2018 celkem 219 000 vozů.
Finanční ředitel a člen představenstva skupiny PSA Jean-Baptiste de Chatillon k tomu uvedl: „Důsledné provádění strategického plánu Push to Pass a plánu oživení společnosti Opel Vauxhall umožní učinit z těchto vynikajících výsledků solidní základ pro budoucnost.“
Vyhlídky trhu
V roce 2018 skupina očekává stabilní automobilový trh v Evropě, růst o 4 % v Latinské Americe, o 10 % v Rusku a o 2 % v Číně.
Operativní cíle
Plán Push to Pass stanovil pro skupinu PSA (mimo Opel Vauxhall) tyto cíle:
– průměrná provozní marže[6] v období 2016–2018 u automobilové divize 4,5 %, cíl pro rok 2021 více než 6 %;
– růst obratu skupiny v období 2015–2018 o 10 %[7], cíl do roku 2021 dalších 15 %7.
[1] Objemy světových prodejů skupiny PSA zahrnují prodeje společnosti Opel Vauxhall (OV) od 1. srpna 2017
[2] Obrat skupiny PSA zahrnuje společnost Opel Vauxhall (OV) od 1. srpna 2017
[3] Podíl PCD na trhu, Q1 2018 vs. Q1 2017
[4] K 31. 3. 2018, růst při stejném směnném kursu (2015) a stálém okruhu konsolidace (bez OV) versus obrat k 31.3.2015.
[5] Mimo JV v Číně a Indii, včetně nezávislé distribuční sítě.
[6] Hospodářský výsledek z provozní činnosti k obratu
[7] Při stejném směnném kursu (2015) a stálém okruhu konsolidace (bez OV)
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií