Loeb na Citroenu Xsara v Japonsku obhájil titul mistra světa v rallye!!! (30.9. – 2.10. 2005)

Citroen je první v Poháru konstruktérů: má 150 bodů – Peugeot 127.

« Séb to Daniel wa shôri-sha » = Séb a Daniel mistry světa ! Konstatování v japonštině si vysloužili Sébastien Loeb a Daniel Elena v cíli 13. podniku mistrovství světa v rallye, Rallye Japonsko, kde s vozem Citroën Xsara WRC dojeli na 2. pozici. Nicméně šampióni z roku 2004 svůj titul obhájili. Po vynikajícím výkonu obsadili 4. místo Francois Duval a Sven Smeets, čímž přispěli ke zvýšení náskoku Citroënu na čele Poháru konstruktérů o další dva body.

Vrchol ještě před cílem


Závěrečná etapa Japonské rallye nabídla mj. rychlostní zkoušky Panke Nikorpet a Penke, které museli závodníci absolvovat každou dvakrát. I pod dojmem z těchto tratí charakterizoval staronový mistr světa Loeb Japonskou rallye jako « úzkou, sinusovitou, velmi těžkou a technickou. » K tomu všemu se pod vysokou náročnost ještě podepsalo počasí, neboť nedělní testy se jely na trati, která byla mnohem více kluzká a mokrá než dny předcházející.


« Geniální ». To opakoval v cíli s úsměvem právě Sébastien Loeb. « Dosáhli jsme vrcholu sezony tři kola před koncem. Tým Citroën nám na každý podnik připravil auto, které bylo úspěšné. Náš výsledek je věc jedna, my teď musíme udělat všechno pro to, abychom obhájili také korunu v Poháru konstruktérů. To by bylo skutečně vyznamenání pro nás všechny. Stačilo by nám k tomu zajet jedno třetí místo. Po všech okolnostech jsem rád, že v Japonsku vyhrál Marcus, Timo a Peugeot. »

Za úspěchem je tvrdá práce


Francois Duval nebyl o nic méně šťastný než jeho týmový kolega. « Jsem rád, že se mi vrátilo sebevědomí i na tak kluzkém a obtížném terénu. Sven a já máme pořád plnou hlavu myšlenek na odchod Markko Martina a Michaela Parka. Trvalo nám, než jsme se dostali do tempa a správného rytmu. Jsem šťastný za úspěch Séba s Danielem.  Jejich druhý titul je víc než zasloužený. Dokázali, že mohou vyhrávat na všech druzích povrchů. Ukázali také, kolik práce je k tomu zapotřebí. Oni už jsou psychicky uvolnění, my musíme být pořád nažhavení. Závěr sezony by mohl být krásný… »

Čeká druhá polovina práce


Pro Guy Fréquelina, šéfa stáje Citroën Sport, přinesla obhajoba titulu Loeba « první veliké zadostiučinění za to, že tým jim mohl po celou sezonu dát vůz, které je dovezl až k titulu mistrů světa. Jsem šťastný a pyšný, že se motivace celého kolektivu naplnila. Séb doválčil tuto soutěž s mistrovstvím jemu vlastním. A druhá velká satisfakce Japonské rallye ? To, jak podnik zvládli Francois a Sven po všech obtížných momentech, které na ně čekaly. Francois je nyní psychicky na výši, posunuje hranice svého talentu. A ten je nesporně veliký. Když se nám podařilo uspět a vyhrát titul mistra světa jednotlivců, udělali jsme « jen » polovinu naší práce. Pokusíme se obhájit ještě náš primát v Poháru konstruktérů. » 

Vítězství v jednotlivých RZ :

  • 1. etapa – RZ 1: Christopher Atkinson (Subaru Impreza) – RZ 2: Sébastien Loeb (Citroën Xsara) a Petter Solberg (Subaru Impreza) – RZ 3: Ch. Atkinson – RZ 4: P. Solberg – ES5 : ‘Gigi’ Galli (Mitsubishi Lancer) – RZ 6: Marcus Grönholm (Peugeot 307) – RZ 7: S. Loeb – RZ 8: P. Solberg – RZ 9: Harri Rovanperä (Mitsubishi Lancer).
  • 2. etapa – RZ 10: H. Rovanperä – RZ 11 a 12: M. Grönholm – RZ 13: P. Solberg – RZ 14 a 15: M. Grönholm – RZ 16: P. Solberg – RZ 17: M. Grönholm – RZ 18, 19 a 20: P. Solberg – RZ 21: H. Rovanperä.
  • 3. etapa – RZ 22: M. Grönholm – RZ 23: Ch. Atkinson – RZ 24: S. Loeb a H. Rovanperä – RZ 25 a 26: M. Grönholm.

Nejlepší časy celkem:


M. Grönholm 9 – P. Solberg 8 – H. Rovanperä 4 – Ch. Atkinson 3 – S. Loeb 3 – G. Galli 1.

Vedení v soutěži :


RZ 1: Ch. Atkinson – RZ 2: P. Solberg – RZ 3: Ch. Atkinson – RZ 4 až 24: P. Solberg – RZ 25 a 26: M. Grönholm.

Pořadí Rallye Japonsko 2005

  • 1. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307) 3:25:32
  • 2. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) + 1:22,1
  • 3. Ch. Atkinson/G. Macneall (Subaru Impreza) + 2:40 
  • 4. F. Duval/S. Smeets (Citroën Xsara) + 2 :59,4
  • 5. H. Rovanperä/R. Pietiläinen (Mitsubishi Lancer) + 3 :59,8 
  • 6. T. Gardemeister/J. Honkanen (Ford Focus) + 4:32,3
  • 7. R. Kresta/J. Tománek (Ford Focus) + 5 :32
  • 8. D. Carlsson/M. Andersson (Peugeot 307) + 6:39,1 
  • 9. A. Warmbold/M. Orr (Ford Focus) + 7:39,3 
  • 10. A. Schwarz/K. Wicha (Škoda Fabia) + 12:07,4 

Mistrovství světa FIA v rallye – Pohár konstruktérů


1. Citroën 150 bodů – 2. Peugeot 127 – 3. Ford 81 – 4. Subaru 78 – 5. Mitsubishi 58 – 6. Škoda 12.

Mistrovství světa FIA v rallye – Pořadí pilotů


1. S. Loeb 107 bodů (Mistr světa 2005) – 2. M. Grönholm 71 – 3. P. Solberg 65 – 4. M. Märtin 53– 5. T. Gardemeister 50 – 6. H. Rovanperä 31- 7. F. Duval 29 – 8. R. Kresta 18 – 9. M. Stohl 16 10. C. Sainz 11 – 11. G. Galli 10 – 12. H. Solberg 9 – 13. Ch. Atkinson 8 – 14. M. Hirvonen 8 – 15. G. Panizzi 7 – 16. D. Carlsson 4 – 17. A. Warmbold 4 – 18. C. McRae 2 – 19. S. Sarrazin 1 – 20. M. Higgins 1 – 21. J. Pykälistö 1.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...