C4 coupé má osobitý elegantní design, zatímco hatchback má tvary spíše oblé, coupé spíše ostřejší. Karoserie coupé má výborné aerodynamické vlastnosti: Cx = 0,28. Tato hodnota zajišťuje akustický komfort a snížení spotřeby paliva i množství škodlivých emisí.
Přední všestranně seřiditelná anatomická sedadla mají velmi dobré boční vedení. C4 coupé vyniká velkým vnitřním prostorem s plně dostačujícím prostorem pro kolena cestujících na zadních sedadlech. Nastupování na zadní sedadla je obtížnější tak jako u všech třídveřových coupé. C4 má početné úložné prostory. Objem zavazadlového prostoru 314 l se po sklopení zadního sedadla zvětší na 1083 l.
Volant s pevnou střední částí, která se neotáčí s volantem, s ovládacími prvky sdružuje na dosah ruky hlavní komfortní funkce (audiosystém, telefon atd.) a funkce usnadňující řízení (omezovač rychlosti, tempomat). Toto ergonomické uspořádání přispívá k bezpečnému ovládání vozu. Jízdní informace (rychlost vozidla, přednastavené hodnoty rychlosti tempomatu a omezovače rychlosti atd.) se zobrazují na transparentním displeji, umístěném uprostřed horní části palubní desky. Pouze otáčkoměr je umístěn nad středem volantu. Kontrast zobrazovaných údajů se okamžitě přizpůsobuje intenzitě okolního světla, takže čitelnost údajů je vynikající za všech okolností.
Testovací jízdy mě utvrdily, že Citroen C4 coupé bude pro ostatní značky obávaným konkurentem. Naftový turbodmychadlem přeplňovaný 16ti ventilový motor s přímým vysokotlakým vstřikováním 1.6i HDi dosahuje maximálního výkonu 80 kW (110 k) při 4000 ot/min a maximální točivý moment 240 Nm již při 1750 ot/min. Výrobce udává zrychlením z 0 na 100 km/h za 11,2 sekund a maximální rychlostí 192 km/h. Pětirychlostní manuální převodovka má vhodně odstupňované převodové stupně. Kombinovanou spotřebu 4,7 l/100 km uváděnou výrobcem jsem během testu nepřekročil, přestože jsem zkoušel brzdy, akceleraci a dosahoval jsem vysokých jízdních průměrů. Motor zrychloval již od 1700 ot/min a ochotně se vytáčel přes 5 000 ot/min.
Konstrukce podvozku zaručuje dokonalý kontakt C4 s vozovkou, coupé velmi přesně reagovalo na mé pokyny. Sériově montovaný posilovač řízení s proměnlivým účinkem používá elektrické čerpadlo, úroveň posilovacího účinku je závislá na rychlosti vozidla a na úhlu otočení volantu. Charakteristiky odpružení byly přizpůsobeny tak, aby byl dosažen optimální kompromis mezi pohodlím a jízdními vlastnostmi vozidla. I při rychlém projíždění zatáček jsem měl pocit jistoty a bezpečí, coupé se nenaklánělo a drželo stopu. K výborným jízdním vlastnostem a pocitu bezpečí velkou měrou přispělo vybavení vozu již v základu systémy ABS+EBD+EBA+ ESP+ASR.
C4 coupé VTR má bohatou výbavu obsaženou v základní ceně: mimo již výše uvedené čelní a boční airbagy řidiče i spolujezdce, okenní airbagy vpředu i vzadu, samočinnou aktivaci světel při prudkém brždění, variabilní posilovač řízení, tempomat+omezovač rychlosti, palubní počítač, přední mlhové světlomety, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna předních dveří, elektricky ovládaná zpětná vnější zrcátka, výškově a podélně nastavitelný volant, tónovaná skla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, manuální klimatizaci s klimatizovanou přihrádkou spolujezdce, aromatický osvěžovač vzduchu a šestnáctipalcové disky kol s pneumatikami 205/55R16.
Cena C4 coupé ve stupni výbavy VTR s naftovým motorem 1,6 HDi s 16ti ventily je v rámci akčního zvýhodnění 510 000 Kč včetně DPH. (Původní cena 580 000 Kč.)
Příplatková výbava obsahuje řadu položek – každý zájemce si může vybavit coupé podle svých představ. Metalický lak je za 12 000 Kč, zadní parkovací asistent s rádiem a s přehrávačem CD s dálkovým ovládáním za 26 000 Kč, panoramatické střešní okno včetně ztmaveného zadního skla za 27 500 Kč, hliníková disky za 13 500 Kč, vyhřívaná sedadla atd.
V současné době je v prodeji limitovaná verze C4 Coupé Sport s motorem 1,6 HDi 16 V za 514 000 Kč s cenovým zvýhodněním přes 107 000 Kč. (S motorem 1,6 16 V pak za 439 000 Kč se stejným cenovým zvýhodněním.) Tato limitovaná verze obsahuje bohatší výbavu v základní ceně jako ku příkladu metalický lak, hliníkové disky, rádio s přehrávačem CD s dálkovým ovládáním. Třídveřový Citroën C4 Coupé Sport je k dispozici v černé metalické barvě „Obsidien“ nebo červené perleťové „Lucifer“. Nabídka je však časově omezena – pouze do konce srpna.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií