Golf Plus je charakteristický především vyšší stavbou, nový Golf Plus narostl totiž do výšky na 158 cm, což je o 95 mm více než činí výška modelu Golf. Golf Plus má podle mých poznatků získaných během testu, všechny přednosti oblíbeného Golfu – výborné jízdní vlastnosti, mimořádnou bezpečnost, kvalitu zpracování, vyspělé technologie – a k tomu ještě větší prostor, který umožňuje nejen pohodlnější cestování, ale i podstatně větší rozsah přepravovaných zavazadel.
Velmi výrazným konstrukčním prvkem vozu Golf Plus jsou posuvná zadní sedadla, takže uživatelé mohou vždy kombinovat komfort cestování s aktuálními přepravními požadavky. Podle polohy zadních sedadel se velikost zavazadlového prostoru mění od minimálních 395 litrů až po maximálních 505 litrů, přičemž i v tomto případě stále zůstává k dispozici všech pět sedadel. Po sklopení opěradel zadních sedadel se v zadní části Golfu Plus vytvoří nákladový prostor o velikosti 1450 litrů. Pokud vzadu cestují jenom dva pasažéři, mohou si zvýšit komfort sklopením středního dílu opěradla, které potom poslouží jako loketní opěrka, praktický stoleček, držák nápojů.
Přední pohodlná sedadla jsou anatomicky tvarovaná s dobrým bočním vedením. Řidičovo sedadlo je výškově nastavitelné ve značném rozsahu. Volant je výškově i podélně nastavitelný. Dobře čitelné sdělovače i ovládače jsou umístěny podle všech ergonomických zásad. Namodralé osvětlení přístrojů mně však nebylo v noci příjemné.
Benzinový motor o zdvihovém objemu 1,4 litru dosahuje výkon 55 kW (75 k) při 5 000 ot/min a maximální točivý moment 126 Nm při 3800 ot. / min. Motor ochotně akceleruje již při 1800 ot/min. a spolu s pětistupňovou vhodně odstupňovanou převodovkou mně umožňoval svižnou jízdu. Díky konstrukčně velmi zdařilému podvozku s posilovačem řízení „servotronic“ s proměnlivým účinkem, s účinnou brzdovou soustavou se systémem ABS včetně EBV, MSR, ASR a brzdovým asistentem (vše obsaženo v základní ceně) jsem projížděl i prudké zatáčky vyšší rychlostí s pocitem jistoty a bezpečí a Golf Plus držel přesně stopu a i při jízdě na nekvalitních silnicích se nesnižoval komfort jízdy cestujících. Motor i podvozek jsou dobře odhlučněny, hladina hluku v interiéru vozu je nízká.
Výrobce udává maximální rychlost 161 km/hod, zrychlení z 0 na 100 km za 16,2 sekund a kombinovanou spotřebu 7,3 l na 100 km, kterou jsem během testu nepřekročil přes prováděné zkoušky akcelerace, brždění a dosahování vyšších jízdních průměrů.
Testovaný Golf Plus v byl v nejnižším stupni výbavy Trendline, která však obsahuje velmi bohatou základní výbavu. Mimo již výše uvedené obsahuje: šest airbagů, tříbodové bezpečnostní pásy u všech pěti sedadel, elektrické ovládání předních i zadních bočních oken, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, klimatizaci „climatic“ s poloautomatickou regulací, klimatizovanou přihrádku spolujezdce, centrální zamykání s dálkovým ovládáním s možností otevírání a zavírání oken a víka zavazadlového prostoru dálkovým ovládáním, podélně posuvné a sklopné dělené zadní sedadlo, opěradlo s možností nastavení sklonu a s loketní opěrkou s průvlakem na přepravu dlouhých předmětů kvalitní autorádio s CD přehrávačem a šesti reproduktory a další prvky výbavy dnes již u většiny modelů této třídy a úrovně běžné.
Široká škála doplňků, dodávaných na přání, umožní každému majiteli nového Golfu Plus přizpůsobit svůj vůz osobitému vkusu, požadavkům a potřebám. V nabídce příplatkové výbavy se objevuje např. boční airbagy i u zadních sedadel, hi-fi autorádio „RCD 300 plus“ s přehrávačem CD disků a deseti reproduktory, špičkový navigační systém nebo mobilní telefon se sadou hands-free. Podle svého vkusu mohou zákazníci vybírat také z efektních litých kol rozměru 16“ a 17“.
Cena testovaného modelu Golfu Plus s motorem 1,4 ve výbavě Trendline je 489 900 Kč.
Pro informaci uvádím: Golf Plus se nabízí ve třech stupních výbavy: Trendline, Comfortline a Sportline. Pro Golf Plus jsou k dispozici čtyři benzinové a tři naftové motory. Čtyři benzinové motory: 1,4 l s výkonem 55 kW/75 k, 1.6 l s výkonem 75 kW/102 k, 1.6 FSI s přímým vstřikováním benzinu má výkon 85 kW/115 k a 2.0 FSI s výkonem 110 kW/150 k. Tři turbodiesely 1,9 TDI nabízejí výkony 66 kW/90 k, 77 kW/105 k a 103 kW/140 k. Vedle manuálních pěti- a šestistupňových převodovek jsou k dispozici pro vybrané motorické verze také automatická šestistupňová převodovka tiptronic (pro benzinové motory) a dvouspojková automatická převodovka DSG (pro naftové motory). Ceny podle stupně výbavy, zvoleného motoru a převodovky jsou od 489 900 do 772 600 Kč.
Pro firmy jsou připraveny také užitkové verze s možným odpočtem DPH.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.