


Nové Polo, na náš trh nedávno uvedené již v páté generaci, s dynamickým atraktivním designem přes malé vnější rozměry – délka 392 cm, šířka 160cm, výška 147 cm – nabízí překvapivě velký vnitřní prostor pro cestující i na zadních sedadlech. Jeho zavazadlový prostor o objemu 270 l se po sklopení zadních sedadel zvětší na 1030 l.



Přední sedadla jsou pohodlná, anatomicky tvarovaná s dobrým bočním vedením. Dobře čitelné sdělovače i ovládače jsou umístěny podle všech ergonomických zásad. Modré podsvícení sdělovačů nepokládám za vhodné, ale podle dotazů u kolegů většinou nemají proti němu výhrad. Přední sedadla i výškově seřiditelná a volant výškově i podélně seřiditelný mně umožnily zaujmout za volantem optimální polohu pro bezpečné vedení vozu.

Tříválcový benzinový motor 1,2 l má výkon 40 kW (55 k) při 4750 ot/min. Nejvyšší točivý moment 108 Nm dosahuje při 3000 ot/min. Motor ochotně bez prodlevy zrychluje a vytáčí se až na 6000 ot/min. Výrobce uvádí maximální rychlost 152 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 17,5 sekund a kombinovanou spotřebu 6 l/100 km. Přestože jsem jezdil svižně a dosahoval jsem poměrně vysokých průměrných rychlostí, jsem dosáhl kombinovanou spotřebu 5,4 l/100 km, tj. o 0,6 l nižší než uvádí výrobce. Jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel. K docílení poměrně nízké spotřeby významně jistě přispívá vhodně odstupňovaná 5tistupňová manuální převodovka, která se velmi dobře řadí.
Mimořádně zdařilý podvozek Pola s rozvorem náprav 2465 mm mně umožňoval rychlé projíždění prudkých zatáček bez náklonu karoserie, s důsledným držením stopy a pocitem bezpečí.
Sériová výbava Pola ve výbavě Comfortline je opravdu bohatá. Mimo jiné obsahuje čelní airbagy řidiče a spolujezdce, elektrohydraulický posilovač řízení s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti, kotoučové brzdy vpředu, halogenové světlomety, mlhové světlomety, elektrické ovládání oken vpředu, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, u řidiče asférické, rádio s CD přehrávačem, isofix pro připevnění 2 dětských sedaček na vnějších sedadlech vzadu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, alarm s nezávislým zdrojem a ostrahou interiéru atd.
Základní cena testovaného Pola s motorem 1,2 ve výbavě Comfortline je 283 700 Kč včetně DPH. Tato cena neobsahuje příplatek za metalický lak (10 900 Kč) a za 5tidveřovou verzi (13 900 Kč).
Pro informaci uvádím, že Polo je k dostání i ve třídveřové verzi, která působí sportovnějším dojmem a připomíná kupé.
VW Polo páté generace vyjíždí ve třech stupních výbavy – Trendline, Comfortline a Sportline. Případný zájemce si může vybrat z pěti zážehových a čtyř vznětových motorů. Škála benzinových začíná u tříválců 1.2 s výkony 55 k, resp. 65 k, pokračuje přes čtyřválce 1.4 (75 k a 100 k) a končí u moderního agregátu 1.4 FSI (86 k) s přímým vstřikem paliva. V průměru si „řekne“ o 5,9 l na 100 km, ve městě jeho spotřeba klesá o 13 procent oproti konvenčním čtyřválcům.
Také turbodiesely začínají u tříválců, ovšem s objemem 1.4 s výkonem 70 k a 80 k a spotřebou 4,6 litru nafty na 100 kilometrů. Dále jsou k dispozici osvědčené jednotky 1.9TDi – 100 k a 130 k. Nejvýkonnější Polo se může pochlubit točivým momentem 310 Nm už při 1900 otáčkách za minutu.
Většina verzí má pětistupňovou mechanickou převodovku, turbodiesel 1.9/130 k šestistupňovou a verze 1.4 (75 k) má čtyřstupňový automat.
Ceník příplatkové výbavy zahrnuje mnoho položek – od systémů ABS, ASR, EDS a BA (u některých motorů a vyššího stupně výbavy v základní ceně) až po navigaci.
Ceny podle stupně výbavy a zvolené verze, motoru a převodovky jsou od 269 900 Kč do 556 700 Kč.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.