Nové VW Polo s motorem 1,2 v redakčním testu

Testovali jsme pětidveřovou verzi s bohatou výbavou ve vyšší výbavě Comfortline.

Nové VW Polo s motorem 1,2 v redakčním testu
Nové VW Polo s motorem 1,2 v redakčním testu
Nové VW Polo s motorem 1,2 v redakčním testu

Nové Polo, na náš trh nedávno uvedené již v páté generaci, s dynamickým atraktivním designem přes malé vnější rozměry – délka 392 cm, šířka 160cm, výška 147 cm – nabízí překvapivě velký vnitřní prostor pro cestující i na zadních sedadlech. Jeho zavazadlový prostor o objemu 270 l se po sklopení zadních sedadel zvětší na 1030 l.

Nové VW Polo s motorem 1,2 v redakčním testu
Nové VW Polo s motorem 1,2 v redakčním testu
Nové VW Polo s motorem 1,2 v redakčním testu


Přední sedadla jsou pohodlná, anatomicky tvarovaná s dobrým bočním vedením. Dobře čitelné sdělovače i ovládače jsou umístěny podle všech ergonomických zásad. Modré podsvícení sdělovačů nepokládám za vhodné, ale podle dotazů u kolegů většinou nemají proti němu výhrad. Přední sedadla i výškově seřiditelná a volant výškově i podélně seřiditelný mně umožnily zaujmout za volantem optimální polohu pro bezpečné vedení vozu.


Nové VW Polo s motorem 1,2 v redakčním testu

Tříválcový benzinový motor 1,2 l má výkon 40 kW (55 k) při 4750 ot/min. Nejvyšší točivý moment 108 Nm dosahuje při 3000 ot/min. Motor ochotně bez prodlevy zrychluje a vytáčí se až na 6000 ot/min. Výrobce uvádí maximální rychlost 152 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 17,5 sekund a kombinovanou spotřebu 6 l/100 km. Přestože jsem jezdil svižně a dosahoval jsem poměrně vysokých průměrných rychlostí, jsem dosáhl kombinovanou spotřebu 5,4 l/100 km, tj. o 0,6 l nižší než uvádí výrobce. Jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel. K docílení poměrně nízké spotřeby významně jistě přispívá vhodně odstupňovaná 5tistupňová manuální převodovka, která se velmi dobře řadí.

Mimořádně zdařilý podvozek Pola s rozvorem náprav 2465 mm mně umožňoval rychlé projíždění prudkých zatáček bez náklonu karoserie, s důsledným držením stopy a pocitem bezpečí.


Sériová výbava Pola ve výbavě Comfortline je opravdu bohatá. Mimo jiné obsahuje čelní airbagy řidiče a spolujezdce, elektrohydraulický posilovač řízení s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti, kotoučové brzdy vpředu, halogenové světlomety, mlhové světlomety, elektrické ovládání oken vpředu, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, u řidiče asférické, rádio s CD přehrávačem, isofix pro připevnění 2 dětských sedaček na vnějších sedadlech vzadu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, alarm s nezávislým zdrojem a ostrahou interiéru atd.


Základní cena testovaného Pola s motorem 1,2 ve výbavě Comfortline je 283 700 Kč včetně DPH. Tato cena neobsahuje příplatek za metalický lak (10 900 Kč) a za 5tidveřovou verzi (13 900 Kč).


Pro informaci uvádím, že Polo je k dostání i ve třídveřové verzi, která působí sportovnějším dojmem a připomíná kupé.


VW Polo páté generace vyjíždí ve třech stupních výbavy – Trendline, Comfortline a Sportline. Případný zájemce si může vybrat z pěti zážehových a čtyř vznětových motorů. Škála benzinových začíná u tříválců 1.2 s výkony 55 k, resp. 65 k, pokračuje přes čtyřválce 1.4 (75 k a 100 k) a končí u moderního agregátu 1.4 FSI (86 k) s přímým vstřikem paliva. V průměru si „řekne“ o 5,9 l na 100 km, ve městě jeho spotřeba klesá o 13 procent oproti konvenčním čtyřválcům.


Také turbodiesely začínají u tříválců, ovšem s objemem 1.4 s výkonem 70 k a 80 k a spotřebou 4,6 litru nafty na 100 kilometrů. Dále jsou k dispozici osvědčené jednotky 1.9TDi – 100 k a 130 k. Nejvýkonnější Polo se může pochlubit točivým momentem 310 Nm už při 1900 otáčkách za minutu.


Většina verzí má pětistupňovou mechanickou převodovku, turbodiesel 1.9/130 k šestistupňovou a verze 1.4 (75 k) má čtyřstupňový automat.


Ceník příplatkové výbavy zahrnuje mnoho položek – od systémů ABS, ASR, EDS a BA (u některých motorů a vyššího stupně výbavy v základní ceně) až po navigaci.


Ceny podle stupně výbavy a zvolené verze, motoru a převodovky jsou od 269 900 Kč do 556 700 Kč.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen zahajuje na českém trhu předprodej nových modelů Tiguan a Passat

Volkswagen zahajuje na českém trhu...

Volkswagen zařadil do předprodeje na českém trhu nové generace oblíbených modelů Tiguan a Passat. Třetí generace kompaktního SUV a devátá generace manažerského kombi přinášejí do svých...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dokonalý VW Touareg po plastice

Dokonalý VW Touareg po plastice

Tohle je sága rodu Touaregu. Před mnoha lety se objevila první generace, která definovala pojem lidový off-road. Dnes je technologicky nejlepší Volkswagen někde úplně jinde… Před více než 20...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen Užitkové vozy uvede v roce 2024 na evropský trh nástupce současných modelů Transporter 6.1 a Caravelle 6.1. Nová generace této produktové řady byla významně vylepšena ve všech...