Hyundai Motor je zase o krok blíž ukončení vývoje modelu i30 N poté, co o víkendu dva modely absolvovaly 24 hodinový závod ADAC Zurich v Nürburgringu.
Model i30 N je prvním vysoce výkonným vozem Hyundai
Jeho uvedení na trh je v plánu na podzim tohoto roku. Dvojice závodních speciálů ujela dohromady 244 kol, což je více než 6000 km na trati.
Albert Biermann, viceprezident a vedoucí testování vysokovýkonných vozidel v Hyundai Motor řekl:
„Absolvovat čtyřiadvacetihodinový závod na Nürburgringu je pro nás opravdovým úspěchem. Oba vozy i30 N dokončily závod bez jakýchkoli technických problémů. S výkonem a výdrží vozů jsme opravdu spokojeni. Jen s malými úpravami na obou modelech jsme předvedli možnosti modelů i30 N v jednom z nejnáročnějších závodů na světě.“
Čtyřicátý pátý ročník závodu ADAC Zurich 24
– navštívilo o víkendu více než 205 000 fanoušků, aby vidělo v akci 156 zúčastněných vozů. Legendární závod je doslova festivalem pro všechny milovníky motoristického sportu.
Dva upravené vozy modelu i30 N, který je těsně před spuštěním sériové výroby
– závodily ve třídě SP3T (turbomotory o objemu 1,6 až 2,0 litrů). Až na nutnost drobné opravy zádě u vozu č. 95 po kolizi, absolvovala obě auta celý závod bez jakýchkoli technických problémů. Celkově 6 000 najetých kilometrů poskytlo inženýrům Hyundai cenná data a zkušenosti například ohledně jízdních vlastností nebo výkonu motoru.
Vůz č. 92 skončil ve své třídě SPT3
– na 4 místě z 10 posádek (startovalo 12) a celkovém 50. místě ze 109 posádek, které závod dokončili. 51 posádek ze 160 během závodu odstoupilo. Oba vozy byly vybaveny motorem s turbodmychadlem o objemu 2,0 l v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Stejné hnací ústrojí bude použito i v sériovém modelu. Pro účast na 24hodinovém závodě byla obě auta upravena s ohledem na bezpečnost jezdců, takže vozy měly instalovanou homologovaná klec FIA, ve výbavě byl hasicí přístroj a závodní sedačky. Pro lepší přilnavost a brzdný výkon byly vybaveny závodními pneumatikami a brzdami. Navíc přední i zadní část vozů byla pro lepší aerodynamiku vybavena přítlačnými křídly.
Hyundai i30 N bude prvním vysoce výkonným modelem Hyundai Motor
„N“ jako počáteční písmeno názvu Namyang, kde sídlí globální centrum výzkumu a vývoje automobilky a také Nürburgring, kde je evropské testovací centrum Hyundai Motor. Logo „N“ navíc připomíná šikanu, což symbolizuje sportovní zážitek z jízdy.
Společnost Hyundai Motor Co., založená v roce 1967
– je součástí skupiny Hyundai Motor Group, která je od roku 2010 pátým největším výrobcem automobilů na světě a zahrnuje přes dvacet dceřiných společností a přidružených organizací působících v různých oborech automobilového průmyslu. Společnost Hyundai Motor provozuje devět výrobních závodů mimo Jižní Koreu a v roce 2016 prodala 4,9 milionu vozidel po celém světě. Vozidla značky Hyundai se prodávají ve 186 zemích prostřednictvím 5 300 dealerství a showroomů. Hyundai je také první automobilkou na světě, která sériově vyrábí ekologické vodíkové vozy Fuel Cell. Na českém trhu prodeje značky od roku 2007 setrvale rostou. V roce 2016 Hyundai v ČR prodal 20 496 osobních automobilů a dlouhodobě představuje nejrychleji rostoucí značkuna zdejším trhu.
Další informace o společnosti Hyundai Motor a jejích produktech naleznete na:
nebo na českých webových stránkách:
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.