Dosud se zdálo, že výkonný vůz nemůže mít nízkou spotřebu. A naopak, že „čistý“ vůz nemůže trvale podávat dobrý výkon. Uvedením Lexusu RX 400h uvedená tvrzení již neplatí.
Hlavním dodavatelem hnací síly je silný motor V6 o objemu 3,3 litru. Mnoha nadšeným řidičům by stačil sám o sobě. Nový RX 400h je však určen hlavně těm, kteří sice mají rádi jízdu výkonným vozem, nicméně si dobře uvědomují i svoji zodpovědnost v širších souvislostech. Na scénu proto přicházejí dva vysokovýkonné elektrické motory, aby pomohly snížit spotřebu paliva na mimořádně nízkou hodnotu.
Nový RX 400h je výkonný i účinný. A navíc inteligentní. Akumulátor napájející oba motory například není nutné vůbec externě dobíjet. Vůz neustále, při všech rychlostech, vybírá automaticky ten momentálně nejlepší režim, ať už je to pohon jen elektrickým motorem, jen benzinovým nebo kombinací obou. Využívá energii vznikající při brzdění. A umí toho ještě mnohem víc.
Hlavními cíli jsou nejen vysoký výkon a úspornost, ale protože se jedná o Lexus, tak pochopitelně i nepřekonatelný komfort a bezpečnost. Všechny technické funkce jsou nastaveny tak, aby se navzájem podporovaly a všechny zmíněné vlastnosti Vám přinášely.
Srdcem nového RX 400h je moderní systém zvaný Hybrid Synergy Drive (HSD), který umožňuje inteligentně používat energii jak zážehového motoru, tak obou motorů elektrických. Při nízkých rychlostech je vůz poháněn takřka bezhlučným elektrickým motorem. Při rychlé a plynulé jízdě pracuje pouze benzinový motor. Když ale potřebujete opravdu vysoký výkon, máte ho k dispozici daleko víc, než byste očekávali – všechny tři motory pracují společně a umožňují vozu dosáhnout mimořádně vysokého zrychlení. Díky systému Hybrid Synergy Drive je jízda vozem RX 400h neobvykle tichá a plynulá. Navíc s nejnižší spotřebou paliva a nejnižšími emisemi ve své třídě.
Dalším zařízením, které se systémem HSD úzce spolupracuje, je inteligentní systém pohonu všech čtyř kol zvaný E-FOUR. I tento systém přidává vozu na úspornosti a bezpečnosti. Při rozjezdu, akceleraci, brzdění a zastavování jsou poháněna všechna kola, což pomáhá řidiči mít vůz lépe pod kontrolou. Při jízdě bez velkých změn rychlosti se systém automaticky přepne do režimu pohonu jen jedné nápravy, který vykazuje nižší spotřebu.
Velice důmyslným zařízením, které zajišťuje vysokou kvalitu jízdy, je systém zvaný Integrované řízení dynamiky vozu (VDIM). Ten do jednoho „myslícího“ celku spojuje všechny bezpečnostní a stabilizační systémy vozidla, jako je protiblokovací systém brzd (ABS), řízení trakční síly (TRC) a řízení stability vozidla (VSC). Systém využívá data z řady snímačů umístěných v celém vozidle a podle nich uvádí v potřebné míře do činnosti jednotlivé stabilizační a bezpečnostní systémy a tím dosahuje takových vlastností vozidla, jakých by nebylo možno s nezávisle pracujícími systémy dosáhnout.
Zatímco elektrické motory se používají k podstatnému zvýšení citlivosti a pružnosti celé pohonné jednotky, má hlavní benzinový motor V6 o objemu 3,3 litru impozantní vlastnosti sám o sobě: Výkon 155 kW při 5600 ot/min a nejvyšší hodnotu 288 Nm dosahuje při 4400 ot/min. Má vynikající reakce jak při rozjezdu, tak při rychlé jízdě po dálnici. Je tomu tak zejména díky systému VVT-i (proměnné časování ventilů s inteligencí). Je to počítačem řízený systém, který pomáhá motoru dosáhnout maximální účinnosti, protože umí podle momentálních potřeb měnit množství nasávaného vzduchu. Tím nejenomže zvyšuje pružnost motoru, ale výrazně také snižuje spotřebu paliva a množství emisí.
Další součástí rovnice, na jejímž konci stojí vysoký výkon při nízké spotřebě, je systém ETCS-i (elektronicky řízená škrticí klapka s inteligencí), který nastavuje škrticí klapku podle polohy plynového pedálu. Výsledkem jeho činnosti je optimální výkon motoru a přesnější a inteligentnější řízení celého vozu.
Aby nový Lexus RX 400h měl vysoký výkon, využili konstruktéři dva elektrické motory. Vpředu je umístěn elektrický motor s výkonem 123 kW/650 V, nejvyšší hodnotu 333 Nm dosahuje od 0 do 1500 ot/min. Elektrický motor vzadu má výkon 50 kW/650 V, nejvyšší hodnotu 130 Nm dosahuje od 0 do 610 ot/min..
Klíčem k vynikajícím jízdním vlastnostem RX 400h je to, že oba tyto motory mohou pracovat jak společně s benzinovým motorem V6, tak nezávisle na něm.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií